نشست تبیین برنامه‌های رادیو قرآن ویژه انتخابات ریاست‌جمهوری برگزار شد
کد خبر: 3594686
تاریخ انتشار : ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۰
با حضور مدیران نهادهای قرآنی؛

نشست تبیین برنامه‌های رادیو قرآن ویژه انتخابات ریاست‌جمهوری برگزار شد

گروه فعالیت‌های قرآنی: نشست هم‌اندیشی حضور حداکثری جامعه قرآنی در روند برگزاری انتخابات و برنامه های ویژه رادیو قرآن برای این ایام برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، نشست هم‌اندیشی جامعه قرآنی جهت حضور حداکثری در انتخابات ۹۶ و تبیین برنامه‌های رادیو قرآن ویژه دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در ساختمان رادیو قرآن برگزار شد.
این مراسم امروز، 10 اردیبهشت با تلاوت علی خشنود، قاری قرآن کریم، آغاز شد و سپس احمد ابوالقاسمی مدیر رادیو قرآن در سخنانی کوتاه بیان کرد: قطعا هر قومی سرنوشت خودش را به دست خودش رقم می‌زند. امیدوارم با یک هم‌افزایی، حضور حداکثری جامعه قرآنی را داشته باشیم؛ چرا که جامعه قرآنی شایسته‌ترین جوامع است که می‌تواند مردم را دعوت کند.
حجت الاسلام ذکاوت، سخنران بعدی این مراسم بود که در مورد راهکارهای حضور حداکثری در انتخابات تصریح کرد: بین رادیو و شبکه قرآن سیما، تعامل خوبی برقرار است که این تعامل بستر خوبی است تا بیانیه‌های صادر شده در این مدت در رسانه پخش شود.
احمد ابوالقاسمی رادیو قرآن ایکنا
وی در ادامه افزود: از جمله برنامه‌هایی که برای حضور حداکثری در نظر گرفته شده، می‌توان به برگزاری مسابقات رادیویی و تلویزیونی، نظرسنجی در مورد حضور جامعه قرآنی، تبلیغات میدانی و نصب بنر، اطلاع‌رسانی و آگاهی‌بخشی در کلاس‌های قرآن اشاره کرد.
ذکاوت در مورد برنامه‌های رادیو در ایام انتخابات بیان کرد: یکی از برنامه‌ها، پخش برنامه قرآن با موضوع مردم‌سالاری دینی است که به مدت بیست دقیقه از نیمه دوم فروردین‌ماه در حال پخش است. دومین برنامه تهیه و پخش برنامه فصل نهم که در خصوص فصل نهم قانون اساسی و وظایف رئیس جمهور است که حدود 10 دقیقه هر روز پخش خواهد شد.
وی در ادامه افزود: در برنامه‌های صبحگاهی نیز برنامه انتخابات را داریم به این شکل که کارشناس در این خصوص صحبت می‌کند، همچنین برنامه‌ای برای گفت‌وگو با جامعه قرآنی نیز خواهیم داشت، همچنین بیانیه‌های ستاد انتخابات نیز اطلاع‌رسانی می‌شود.
ذکاوت تصریح کرد: موضوع برنامه‌ها نیز به انتخابات معطوف خواهد شد و‌ در نمایشگاه قرآن نیز که حضور داریم به انتخابات خواهیم پرداخت.
وی بیان کرد: در روز انتخابات نیز طولانی‌ترین محفل انس با قرآن را از ساعت ۸ تا 20 خواهیم داشت که در آن قاریان برجسته و گروه‌های تواشیح حضور خواهند یافت و تلاوت اذان‌گاهی ظهر و مغرب نیز به صورت زنده پخش خواهد شد. همچنین با دارالقرآن‌های اماکن مقدسه نیز ارتباط خواهیم داشت. علاوه بر این، گزارشگران رادیو ‌نیز در سطح شهر حضور دارند و از حضور جامعه قرآنی در سطح شهر گزارش می‌دهند.
پس از سخنرانی حجت الاسلام ذکاوت نوبت به شرکت کنندگان در این جلسه که هر کدام نماینده نهادهای قرآنی بودند رسید تا نقطه نظراتشان را در مورد برنامه های رادیو قرآن و حضور حداکثری مردم بیان کنند.
منصور آقامحمدی به نمایندگی از سازمان دارالقرآن بیان کرد: برنامه‌های شبکه رادیویی قرآن نیز در جهت کنترل التهاب های احتمالی بعد از انتخابات نیز ادامه دار باشد. گلستانی، نماینده سازمان قرآن و عترت بسیج نیز پیشنهاد برگزاری همایش در جهت بصیرت افزایی را داد که مورد پذیرش واقع شد.
احمد ابوالقاسمی رادیو قرآن
در ادامه حجت الاسلام کوششی به نمایندگی از اتحادیه موسسات قرآنی ـ مردمی گفت: ۶ همایش بصیرت افزایی در شش استان خواهیم داشت. ضرغام، نماینده مرکز قرآنی وزارت بهداشت نیز بحث پیگیری مطالبات جامعه قرآنی از نامزدهای انتخابات را خواستار شد. حجت الاسلام رامیار، نماینده نیروی انتظامی نیز آمادگی این نیرو ‌برای در اختیار قرار دادن قاری برای محفل انس با قرآن را اعلام نمود و بر استفاده از آیات موضوعی در روز انتخابات تاکید کرد.
ایمان کشاورزیان، نماینده آستان حضرت عبدالعظیم(ع) نیز پیشنهاد داد: محفل انس با قرآن جمعه عصر این آستان در رادیو‌ قرآن پوشش زنده داده شود و از اعلام آمادگی آستان برای در اختیار گذاشتن قاری و حافظ برای محفل انس با قرآن خبر داد.
مصطفی آجرلو، معاون خبرگزاری ایکنا نیز ضمن ارائه پیشنهادهایش بیان کرد: یکی از برنامه های رادیو قرآن می تواند این باشد که برای مناظره ها نیز شاخص تعیین کند چنان که در قرآن هم نمونه های فراوانی از مناظره و مجادله بیان شده اما در هیچ کدام توهینی را شاهد نیستیم و می تواند این موارد الگو باشد، همچنین خبرگزاری قرآن هم آمادگی خود را برای کمک به برنامه های رادیو قرآن اعلام می کند.
حجت الله سلمان ماهینی، مدیر روابط عمومی موسسه کشوری مهد قرآن بیان کرد: اینکه برنامه ها با کیفیت برگزار شود مهم تر است، لذا مثلا پرداختن به ۱۰ برنامه و سرمایه گذاری دقیق روی آنها قطعا مفیدتر خواهد بود تا اینکه چندین برنامه بی کیفیت را شاهد باشیم، همچنین سعی می کنیم یک بیانیه قرآنی برای حضور پرشور در انتخابات آماده کنیم. در ادامه محمودی فر، نماینده وزارت آموزش و پرورش نیز از برنامه های ویژه برای رای اولی ها خبر داد.

خالقی از مدیران شبکه قرآن نیز در قالب دو پیشنهاد بیان کرد که تجمع قرآنیان محدود به تهران نباشد و در شهرهایی مانند مشهد و قم نیز شاهد آن باشیم و ‌پیشنهاد دوم اینکه برای تجمع جامعه قرآنی و حضورشان در انتخابات نیز تیزری ساخته شود.
در ادامه ‌این جلسه نوبت به سعید زکی لو، معاون فرهنگسرای قرآن رسید که بیان کرد: برنامه به لحاظ کمیت خوب است اما باید مراقب کیفیت آن هم بود، همچنین می توان به خانواده های شهدای قرآنی و مدافع حرم پرداخت و‌ نظرات آنها در خصوص اهمیت حضور در انتخابات را منعکس کرد. علاوه بر این پیشنهاد دیگر آن است که از تفسیر قطره ای حجت الاسلام و المسلمین قرائتی با محوریت آیات موضوعی استفاده نمود.
در انتهای این برنامه احمد ابوالقاسمی مدیر رادیو‌ قرآن بار دیگر در سخنان کوتاهی گفت: پیشنهادات بسیار خوب بود اما اگر به برخی از آنها پرداخته نشد علتش عدم اهتمام نبوده بلکه به خاطر کمبود زمان و‌ فرصتی است که تا انتخابات باقی است و در انتها امیدوارم بهترین عملکرد را داشته باشیم.
گزارش تصویری را اینجا ببینید.
captcha