حضور حداکثری در عرصه انتخابات مظهر اقتدار نظام اسلامی است
کد خبر: 3594730
تاریخ انتشار : ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۷:۰۰
رئیس کل دادگستری گیلان:

حضور حداکثری در عرصه انتخابات مظهر اقتدار نظام اسلامی است

گروه اجتماعی: سیاوش پور با بیان اینکه حضور حداکثری مردم همیشه در صحنه در عرصه انتخابات مظهر قدرت و اقتدار نظام جمهوری اسلامی است، گفت: ایجاد فضای آرام و سالم انتخاباتی از مطالبات جامعه است.

به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا) از گیلان، احمد سیاوش پور، رئیس کل دادگستری استان گیلان امروز، 10 اردیبهشت در چهارمين نشست ستاد ويژه پيشگيری از جرائم و تخلفات انتخاباتی، با بیان اهمیت تصمیمات و اقدامات پیشگیرانه این ستاد، تصريح كرد: دستگاه های اجرایی و نظارتی ملزم هستند تا مصوبات ستاد پيشگيری از جرائم و تخلفات انتخاباتی را با دقت و حساسیت به انجام رسانده و اقدامات خود را گزارش نمایند.

وی در موضوع اطلاع رسانی در رسیدگی به تخلفات انتخاباتی، افزود: در همه پرونده های قضایی تا زمانی كه جرم افراد ثابت نشده است كسی حق انتشار اخبار مربوطه را ندارد لذا تشخيص رسانه ای كردن پرونده ها در چنين مواردی برعهده قوه قضایيه می باشد.

رئيس شورای قضایی گیلان با اشاره به لزوم رعایت موازین قانونی توسط پايگاه های خبری در پوشش اخبار کاندیداها و انتخابات، عنوان کرد: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در راستای قانومند کردن فعالیت رسانه ها نسبت به تسریع روند صدور مجوز برای پایگاههای خبری متقاضی صدور مجوز اقدام نماید.

سیاوش پور محل استقرار ستادهای انتخاباتی کاندیداها را مسئله ای امنيتی دانست و خاطرنشان كرد: جانمایی ستادها بايد از قبل پيش بينی شود و به آنان ابلاغ گردد.

رئیس کل دادگستری گیلان اضافه کرد: مسئولان ستادهای انتخاباتی بايد فاصله ستادها از يكديگر را رعايت نمایند و از استقرار ستاد در مكان هایی که برای مردم موانع و معضلاتی ايجاد می شود خودداری کنند.

وی درباره رسیدگی به تخلفات انتخاباتی، گفت: این موارد بررسی و تذکر داده می شود و اگر شاهد عدم توجه متخلفان به تذکرات و بی اعتنایی آنان به قانون باشیم، به تکلیف خود به عنوان دستگاه قضایی در نظارت بر حسن اجرای قوانین قاطعانه عمل کرده و در چارچوب قانون و بدون ملاحظه اقدام به صدور حکم می کنیم.

این مقام ارشد قضایی تصریح کرد: ما جریان بسیار مهم و سرنوشت ساز انتخابات را با دقت رصد می کنیم تا با اراده سالم و جمعی، این مسیر پایدار باشد و با انتخاب افراد اصلح به سرانجام برسد.

سیاوش پور با بیان اینکه حضور حداکثری مردم همیشه در صحنه در عرصه انتخابات مظهر قدرت و اقتدار نظام جمهوری اسلامی است، اظهار کرد: باید با رعایت حرمت هر یک از نامزدها، تکلیف مهم انتخابات در سایه قانون انجام و با هرگونه تخلف و جرایم براساس قانون برخورد شود.

رئیس کل دادگستری گیلان در پایان اظهار امیدواری کرد که با ایجاد فضای آرام و سالم انتخاباتی که از مطالبات جامعه است، همچون گذشته شاهد حضور حداکثری و پرشور مردم در پای صندوق های رای باشیم و جملگی در جهت تقویت پایگاه نظام جمهوری اسلامی ایران گام برداریم.

captcha