برگزاری مرحله استانی مسابقات قرآن بسیج دانشجویی
کد خبر: 3594929
تاریخ انتشار : ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۸:۰۴

برگزاری مرحله استانی مسابقات قرآن بسیج دانشجویی

گروه مسابقات: مرحله استانی اولین دوره مسابقات قرآن بسیج دانشجویی در رشته حفظ قرآن کریم روز گذشته در تهران برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از روابط عمومی معاونت تعلیم و تربیت سازمان بسیج دانشجویی، مرحله استانی مسابقات حفظ موضوعی قرآن کریم با عنوان «تسنیم» با حضور دانشجویان بسیجی برگزار شد.
بر همین اساس اولین دوره از سری مسابقات قرآنی تسنیم در دو مرحله به صورت کتبی و شفاهی، با شرکت بیش از یکصد و پنجاه شرکت کننده از بانوان و آقایان بسیجی، روز گذشته، دهم اردیبهشت‌ماه برگزار شد. 
شرکت کنندگان در این مرحله از برگزیدگان قرآنی دانشگاه‌های تهران بزرگ، با حضور در سالن «بصیرت» مجتمع دانشجویی «سیزده آبان» واقع در خیابان طالقانی تهران، در این مسابقات حضور یافته و با یکدیگر به رقابت پرداختند.
از جمله ویژگی‌های این دوره مسابقات، تربیت و تحفیظ آیات قرآن کریم به صورت موضوعی و به همراه مفاهیم برای دانشجویان بسیجی بوده است که شرکت کنندگان، بازده کار خود را در حلقات تربیتی صالحین به بحث خواهند گذاشت.
از میان شرکت کنندگان راه یافته به مراحله نهایی این مسابقه، از سه نفر از بانوان و سه نفر که حائز امتیاز بالاتری هستند، در روز سه شنبه، دوازدهم اردیبهشت‌ماه با حضور سردار غیب‌پرور، رئیس سازمان بسیج مستضعفین تقدیر به عمل می‌آید. همچنین نفرات برتر این رقابت قرآنی، جواز شرکت در مرحله کشوری را نیز کسب کردند.
یادآور می شود که مرحله دانشگاهی این مسابقات در اسفندماه سال 1395 برگزار شد و از میان شرکت کنندگان در مرحله دانشگاهی، تعداد یکصد و پنجاه نفر از دانشجویان بسیجی به مرحله استانی راه یافتند.
captcha