تقدیر از معلمی که روح و جان زنده می‌کند/ استاد خدام حسینی در جمع شاگردان قرآن
کد خبر: 3596133
تاریخ انتشار : ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۲
در هفته معلم رخ داد:

تقدیر از معلمی که روح و جان زنده می‌کند/ استاد خدام حسینی در جمع شاگردان قرآن

گروه جلسات و محافل: جلسه قرآن سیدمحسن خدام حسینی، قاری و پیشکسوت قرآن مصادف با هفته معلم برگزار شد و شاگردان وی از نقاط مختلف تهران، خود را به جلسه رسانده و به استاد باسابقه با دسته‌گل‌هایی تبریک گفتند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، جلسه قرآن سیدمحسن خدام حسینی، قاری و پیشکسوت قرآن 13 اردیبهشت ماه از ساعت 18 الی 20 در مسجد جامع ابوذر واقع در: میدان ابوذر با حضور قاریان و حافظان محله ابوذر برگزار شد.

در ابتدای جلسه، خدام حسینی، ضمن احوال‌پرسی گرم با شاگردان خود از قاریان نوجوان جلسه برای تلاوت قرآن کریم دعوت کرد. همچنین این پیشکسوت در میان تلاوت‌ها، نکاتی درباره مهارت‌های زندگی قرآنی را بیان کرد.

حسن مطلع این جلسه قرآنی که در هفته معلم برگزار شد، تلاوت قاری ممتاز کشورمان، مسعود سیاف‌زاده بود که آیاتی از سوره مبارکه طه را قرائت کرد و مورد تشویق سیدمحسن خدام‌حسینی قرار گرفت.

نشود///تقدیر از معلمی که روح وجان زنده می‌کند+صوت وعکس

سپس خدام حسینی به شرح و تفسیر آیات تلاوت شده توسط، مسعود سیاف‌زاده پرداخت و با اشاره به آیه 47 سوره مبارکه طه «وَالسَّلَامُ عَلَىٰ مَنِ اتَّبَعَ الْهُدَىٰ» گفت: امام خمینی(ره) در آخر نامه‌ای که به گورباچوف، رهبر شوروی سابق نوشته بود، این آیه را نوشت. امام سلام کرد به کسی که هدایت را می‌پذیرد. خداوند متعال می‌فرماید، سلامتی برای کسی است که هدایت را می‌پذیرد. در اینجا خداوند، بین سلامتی و پذیرش هدایت، یک نظامی را تبیین می‌کند.

نشود///تقدیر از معلمی که روح وجان زنده می‌کند+صوت وعکس

این پیشکسوت قرآنی ادامه داد: امروزه سلامتی دنیایی، به چهار دسته تقسیم شده، 1- جسمی، 2- روانی 3- امکاناتی 4- معنوی که در میان این چهار نوع، سلامتی معنوی بالاترین سلامتی است که در مواقع مختلف، انسان رنگ به رنگ نشود و ثابت قدم باشد.

سپس خدام حسینی با بیان اهمیت تلاوت روزانه قرآن کریم تصریح کرد: می‌شود، قرآن در ما خوانده شود. آنقدر باید با تلاوت قرآن انس داشته باشیم تا در همه زمان‌ها، قرآن در ما خوانده شود.

نشود///تقدیر از معلمی که روح وجان زنده می‌کند+صوت وعکس

در ادامه این جلسه قرآن، سعید زکی‌لو و همچنین اعضای جلسه، دسته‌گل‌هایی را به مناسبت روز معلم، به سیدمحسن خدام حسینی، تقدیم کردند و این پیشکسوت قرآنی، شاگردان خود را گل‌هایی از بوستان قرآن کریم توصیف کرد و از ابراز محبت آنها بسیار تشکر کرد.

خدام حسینی در تحلیل تلاوت یکی از شاگردان قدیمی خود که آیات‌الاحکام را تلاوت کرد، به اهمیت انتخاب آیات متناسب با مراسم اشاره کرد و گفت: انتخاب آیات خیلی حیاتی است؛ بعضی از دوستان که خیلی به این مسئله توجه دارند، با بنده تماس می‌گیرند و در مراسمات مختلف به آنها مشورت می‌دهم.

نشود///تقدیر از معلمی که روح وجان زنده می‌کند+صوت وعکس

حسن ختام این جلسه قرآن پرشود، تلاوت حاج ولی الله پوراحمدی، پیشکسوت قرآنی و جانباز دفاع مقدس بود که قبل از تلاوت، ضمن تبریک روز معلم به استاد خود، سیدمحسن خدام حسینی، ثواب تلاوت‌ها را به ایشان هدیه کرد. سپس آیاتی از سوره مبارکه نور را تلاوت کرد.

در ادامه تلاوت های این جلسه ارائه می‌شود.

مسعود سیاف‌زاده

کد
دریافت

حاج ولی‌الله پوراحمدی

کد
دریافت

مطالب مرتبط
captcha