اولین کنفرانس قرآن‌پژوهی پیشرفت برگزار می‌شود
کد خبر: 3596414
تاریخ انتشار : ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۹
21 و 22 اردیبهشت؛

اولین کنفرانس قرآن‌پژوهی پیشرفت برگزار می‌شود

گروه حوزه‌های علمیه: اولین کنفرانس قرآن‌پژوهی پیشرفت روزهای 21 و 22 اردیبهشت ماه در مرکز تحقیقات استراتژیک توسعه(رشد) برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام و المسلمین احمد آکوچکیان، رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک توسعه(رشد) در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) گفت: این همایش در روزهای مذکور و در دو نوبت صبح و عصر و با حضور استادان برجسته در زمینه قرآن‌پژوهی برگزار خواهد شد.
وی با بیان اینکه فراخوان این همایش از سال 95 آغاز شد ادامه داد: چندین پیش همایش با موضوعات مختلف تفسیری و رابطه قرآن‌پژوهی و پیشرفت با حضور استادان تراز اول در طول سال برگزار شد و ماحصل آن تدوین چند جلد کتاب و ارایه مقاله از سوی صاحبنظران در این همایش دو روزه است.
آکوچکیان تصریح کرد: افرادی چون آیت‌الله مبلغی، حجج اسلام و المسلمین محمدتقی سبحانی، عبدالکریم بهجت‌پور، سعید بهمنی، جعفر نکونام و ... در پیش همایشات این کنفرانس به ارایه دیدگاه‌های خود در موضوعات مختلف پرداختند و در همایش نیز حضور دارند.
وی اظهار کرد: این کنفرانس در محورهای ساختار کلان قرآن‌پژوهی پیشرفت، روش‌شناسی تفسیری و روش‌شناسی مدیریت قرآن‌شناخت پیشرفت برگزار شده است.  
دبیر علمی اولین کنفرانس قرآن‌پژوهی پیشرفت با اشاره به جزئیات بیشتری از برنامه‌های این کنفرانس تصریح کرد: بهره‌مندی از سخنان تقی آزاد ارمکی، سلیمان خاکبان، بیژن عبدالکریمی در موضوعاتی چون؛ ساختار رویکرد پیشرفت‌شناخت در تفسیر قرآن کریم؛ بررسی تطبیقی دو نظریه توسعه غربی و پیشرفت قرآنی و رویه تحقق و عینیت فکر دینی ـ قرآنی در عرصه تدبیر اجتماعی از جمله برنامه های اولین کنفرانس قرآن‌پژوهی پیشرفت خواهد بود. 
آکوچکیان با بیان اینکه نهادهای مختلف در برگزاری این همایش مشارکت دارند اظهار کرد: این همایش با مشارکت دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی ـ شورای توسعه فرهنگ قرآنی، معاونت پژوهش و فناوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، وزارت علوم، تحقیقات و فناوری برگزار خواهد شد.
وی ادامه داد: همچنین نهاد‌هایی چون پایگاه استنادی جهان اسلام (ISC)، دانشگاه تهران، دانشگاه علامه طباطبایی، دانشگاه قم، انجمن قرآن‌پژوهی حوزه علمیه قم، موسسه تمهید، مرکز منطقه‌ای اطلاع‌رسانی علوم و فناوری و مرکز آموزش تخصصی تفسیر و علوم قرآن در برپایی این همایش مشارکت دارند.
جزئیات بیشتر این همایش روزهای آینده اعلام خواهدشد.
captcha