جشن تکلیف نوآموزان قرآنی در انگلیس
کد خبر: 3597571
تاریخ انتشار : ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۵

جشن تکلیف نوآموزان قرآنی در انگلیس

گروه بین‌الملل: جشن تکلیف جمعی از نوآموزان قرآنی دختر و پسر مؤسسه آموزشی مرکز اسلامی انگلیس در آستانه نیمه شعبان در مرکز اسلامی انگلیس در لندن برگزار شد.

جشن تکلیف نوآموزان قرآنی در انگلیس + عکس
به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از لندن، مؤسسه آموزشی مرکز اسلامی انگلیس در آستانه فرخنده میلاد با سعادت امام عصر(عج)، یکشنبه، 17 اردیبهشت‌ماه با برگزاری مراسم با شکوهی، به سن تکليف رسيدن 36 تن از نوآموزان قرآنی دختر و پسر اين مؤسسه را با حضور اولياء و مربيان آنان جشن گرفت.
برنامه‌های این مراسم که با همکاری، هماهنگی، پشتیبانی و به همت مربيان و شاگردان مؤسسه آموزشی صورت پذیرفته بود و به اجرا درآمد با استقبال گسترده اولياء و خانواده‌های دانش‌آموزان مواجه شد.
قرائت آیاتی از کلام‌الله مجید توسط یکی از نوآموزان قرآنی مؤسسه، اجرای هم‌خوانی‌ها و سرودهای زيبای نوآموزان و قرائت شعر و دکلمه با موضوع حجاب توسط يکی از نوآموزان دختر این مؤسسه از برنامه‌های مراسم بود.
بنا بر همين گزارش در برنامه جشن تکلیفی که مؤسسه آموزشی مرکز اسلامی انگليس برای 36 تن از نوآموزان قرآنی دختر و پسر که به سن تکليف رسيده بودند، تدارک ديده بود، دختران و پسران نوآموز مکلّف پس از عبور از زير قرآن مجيد به عنوان یگانه کتاب سعادت‌بخش بشری، وارد جایگاه مراسم شدند و در مکان‌هایی که برای آنها پیش‌بینی شده بود، استقرار يافتند و در فضای معنوی حاکم بر اين مجلس، سوگندنامه و تعهدنامه تکلیف را قرائت کردند.
در ادامه این برنامه، نوجوانان شرکت‌کننده هدایایی را به مناسبت رسیدن به سن تکلیف از حجت‌الاسلام‌و‌المسلمین محمد‌علی شمالی، رئیس مرکز اسلامی انگلیس دریافت کردند.
رئیس مرکز اسلامی انگلیس طی سخنانی در این مراسم ضمن تبریک به نوجوانان حاضر، این روز را روز اعلام رسمی خدمتگزاری به خداوند اعلام کرد و گفت: ما به عنوان نوع بشر به گفته قرآن با خدا عهد بسته‌ایم که جز او را نپرستیم. این عهد ازلی، عهدی است که در فطرت و طبیعت ما نهاده شده است.
وی همچنین با اشاره به آیاتی از قرآن توضیح داد که خدا از ما عهد گرفته که شیطان را نپرستیم؛ چرا که شیطان دشمن آشکار بنی آدم است.  
حجت‌الاسلام والمسلمین شمالی تصریح کرد: علاوه بر این عهدهای ازلی و عهدهایی که به عنوان بنی آدم با خدا بسته‌ایم، هر یک از ما عهدهای خصوصی و فردی نیز با خداوند داریم که برنامه امروز و آیین وارد‌شدن به سن تکلیف یکی از آنهاست.
وی به نوجوانان حاضر گفت: سفارش من به شما در این روز، بسیار کوتاه و خلاصه است. سعی کنید اکنون که کتاب اعمال شما سفید و پاکیزه است، جز عبادت و اطاعت و اعمال صالح چیزی در آن ننویسید. فقط کارهایی بکنید که می‌دانید در آینده از آن پشیمان نخواهید شد. حتی از کاری که احتمال می‌دهید باعث پشیمانی شود نیز دوری کنید. سفارش دیگر من به شما برپا داشتن نماز و زکات است.
رئیس مرکز اسلامی انگلیس ضمن تأکید بر اهمیت این دو فریضه بزرگ، آیاتی از قرآن را به عنوان شاهد مدعای خود ذکر و اظهار کرد: علاوه بر اقامه نماز باید سعی کنید که معنا و مفهوم آن را نیز درک کنید. سعی کنید تا از نماز و از زیبایی‌های آن لذت ببرید.
وی همچنین با تأکید بر اهمیت زکات، گفت: معنی زکات فقط کمک به فقرا و خوراک‌ دادن به گرسنگان نیست، بلکه می‌تواند به معنی کم‌کردن رنج دیگران یا واردکردن شادمانی به زندگی آن‌ها نیز باشد. پس هرگاه توانستید باری از اندوه کسی بردارید، این نیز نوعی زکات است.  
حجت‌الاسلام والمسلمین شمالی در پایان با دعا برای سلامتی و فرج عاجل حضرت ولی عصر(عج) و آرزوی شادی قلب آن حضرت سخنان خود را به پایان برد.  

captcha