برگزاری 10 محفل انس با قرآن طی ماه رمضان در منطقه 10
کد خبر: 3597607
تاریخ انتشار : ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۰
بابازاده خبر داد:

برگزاری 10 محفل انس با قرآن طی ماه رمضان در منطقه 10

گروه فعالیت‌های قرآنی: شهردار منطقه 10 تهران در جلسه شورای قرآنی این منطقه از برگزاری 10 محفل انس با قرآن کریم طی ماه مبارک رمضان در سطح مساجد این منطقه خبر داد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، جلسه شورای قرآنی منطقه ۱۰ تهران با حضور شهردار منطقه،‌ معاون امور اجتماعی، فرهنگی شهرداری، کارشناسانی از فرهنگسرای قرآن، مدیر خانه قرآن دارالتقوی و مدیر اجرایی طرح بینات 2 در محل ساختمان شهید غنی‌پور منطقه ۱۰ تهران واقع در خیابان قزوین، خیابان بنکدار، خیابان درویش، جنب بوستان تهرانی برگزار شد.
برگزاری 10 محفل انس با قرآن طی ماه رمضان در منطقه 10

این جلسه قرآنی جهت هماهنگی بیشتر فعالیت‌های قرآنی منطقه ۱۰ طی سال جاری در مجموعه شهرداری برگزار شد و طی آن نیز مسئولان فرهنگی و قرآنی شهرداری به ارائه گزارشی از عملکرد قرآنی شهرداری پرداختند.

همچنین، عباس بابازاده، شهردار منطقه ۱۰، طی سخنانی در این جلسه به موضوع جلسات خانگی قرآن اشاره و بیان کرد: باید هرچه بیشتر تلاش شود تا جلسات خانگی قرآن در سطح منطقه رونق بیشتری پیدا کند تا همگان از نور قرآن بهره فراوان برند.

شهردار منطقه 10 در ادامه سخنان خود با اشاره به ایجاد ستاد ویژه ماه مبارک رمضان در سطح منطقه با حضور مدیران اجتماعی نواحی و فعالان قرآن و مدیران ستاد، گفت: جهت برنامه‌ریزی ویژه برای هرچه بهتر برگزار شدن برنامه‌های ماه مبارک رمضان این ستاد قرآنی در مجموعه منطقه 10 ایجاد خواهد شد.

وی در ادامه با تأکید بر برگزاری محافل انس با قرآن در سطح منطقه 10 تصریح کرد: طی سال جاری و در ماه مبارک رمضان تعداد 10 محفل انس با قرآن کریم در سطح مساجد فعال منطقه برگزار خواهد شد که برنامه‌ریزی آن نیز در دست اقدام است.

برگزاری 10 محفل انس با قرآن طی ماه رمضان در منطقه 10

همچنین، امیر قاسمی، معاون امور اجتماعی، فرهنگی شهردار منطقه 10 نیز طی سخنانی در این جلسه، ضمن اشاره به اینکه سال 96 سال جهاد قرآنی در سطح منطقه خواهد بود، افزود: با برنامه‌ریزی‌هایی که در این زمینه انجام شده است، برنامه‌های بسیار خوبی برای اجرا طی سال جاری در نظر گرفته شده است.

وی در ادامه با اشاره به اجرای موفق طرح بینات 2 طی سال گذشته در سطح منطقه که با همکاری آموزش و پرورش منطقه اجرا شد، بیان کرد: امسال نیز با برنامه ریزی‌هایی که همراه با مدیران اجرایی این طرح قرآنی داشتیم، درصدد تداوم و اجرای این طرح قرآنی خواهیم بود.

معاون امور اجتماعی، فرهنگی شهردار منطقه ۱۰ تهران ادامه داد: طرح قرآنی بینات ۲ ادامه خواهد داشت و در سال ۹۶ با رویکرد موفق‌تر اجرا می‌شود و قصد آن را داریم تا آموزه‌های قرآنی را همراه با موضوعات بیشتری از آموزه‌های شهروندی در اختیار قرآن‌آموزان قرار دهیم تا در آینده شاهد رفتار قرآنی از سوی ایشان باشیم.

همچنین، محمدمهدی خواجه محمودآباد، مدیر خانه قرآن دارالتقوی منطقه 10 و مدیر اجرایی طرح بینات 2 نیز در این جلسه با اشاره به نحوه اجرای این طرح قرآنی در سطح منطقه 10 اظهار کرد: از سال گذشته با همکاری مجموعه شهرداری و آموزش و پرورش منطقه طرح قرآنی بینات 2 را در تداوم طرح‌های نور علی نور 1، 2 و 3 و بینات اجرا کردیم که بسیار موفق بود.

مدیر اجرایی طرح بینات 2 در ادامه تصریح کرد: طی اجرای این طرح قرآنی برای اولین بار تعداد 20 موضوع شهروندی را همراه با آموزه‌های قرآنی و از لسان قرآن کریم به قرآن‌آموزان تحت پوشش طرح در مدارس مختلف ارائه دادیم که ایشان علاوه بر حفظ قرآن کریم با آموزه‌های شهروندی که از اهداف مجموعه شهرداری بود، آشنایی کامل پیدا کردند.

مدیر خانه قرآن دارالتقوی منطقه 10 ادامه داد: طی اجرای این طرح قرآنی هر هفته یکی از آموزه‌های شهروندی که با تبادل نظر با مجموعه شهرداری منطقه از آن استفاده می‌کردیم، توسط مربیان اجرایی طرح بینات 2 برای قرآن آموزان تشریح می‌شد که در پایان اجرای طرح قرآن‌آموزان با تمامی این 20 موضوع آشنا خواهند شد و از این آموزه‌ها در زندگی خود استفاده می‌کنند.

خواجه محمودآباد تصریح کرد: هر یک از مربیان قرآنی که در سطح مدارس منطقه 10 مشغول اجرای طرح قرآنی بینات 2 هستند، برنامه‌های اجرایی خود طی هر هفته را به صورت مجازی و یا در جلسات قرآنی که بین مسئولان اجرایی و مربیان طرح تشریح می‌کنند و همراه با ارائه نقطه نظرات دیگر مربیان و بررسی نقاط قوت و ضعف، برای ارائه مطالب و آموزه‌های قرآنی و شهروندی در هفته‌های آتی نیز آمادگی لازم را پیدا می‌کنند.

مدیر خانه قرآن دارالتقوی منطقه 10 اظهار کرد: لازم می‌دانم از زحمات مجموعه شهرداری منطقه 10 به ویژه معاونت امور اجتماعی، فرهنگی منطقه، مسئولان آموزش و پرورش منطقه و نیز مربیانی که در راستای اجرای این طرح قرآنی تلاش بسیار فراوانی داشتند،‌ تقدیر و تشکر کنم و امیدوارم این طرح بابرکت قرآنی طی سال جاری با قوت هرچه بیشتری اجرا شود.

برگزاری 10 محفل انس با قرآن طی ماه رمضان در منطقه 10

یادآور می‌شود، در ادامه برگزاری این جلسه قرآنی که با حضور کارشناسانی از شورای عالی قرآن شهر تهران و نیز فرهنگسرای قرآن برگزار شد، حضار در جلسه به ارائه نقطه نظرات و پیشنهادات خود در رابطه با هرچه بهتر برگزار شدن برنامه های قرآنی سال جاری در سطح منطقه پرداختند. ‌

captcha