نمایشگاهی متفاوت در مسجد بنگلادش
کد خبر: 3597659
تاریخ انتشار : ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۱

نمایشگاهی متفاوت در مسجد بنگلادش

گروه بین‌الملل: هنرمند بنگلادشی نمایشگاه عکسی را از معماری و هنر مسجد «بیت الرئوف» در «داکا»، پایتخت بنگلادش روی دیوارهای بیرونی این مسجد برگزار کرده است.

نمایشگاهی متفاوت در مسجد بنگلادش
به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، به نقل از پایگاه خبری «thedailystar»، «شهید العلم»، عکاس و هنرمند معروف بنگلادشی عکس‌ها و طرح‌هایی از معماری و هنر مسجد «بیت الرئوف» را که به دلیل طراحی کاملا سازگار بنای آن با محیط زیست، توانسته معماران و طراحان زیادی از سرتاسر جهان به خود جذب کند، در نمایشگاهی روی دیوارهای بیرونی این مسجد به نمایش گذاشته است.
این نمایشگاه که دیروز دوشنبه، 18 اردیبهشت افتتاح شد، تمام طول روز پذیرای بازدیدکنندگان است.
مسجد بیت‌الرئوف که جایزه آقاخان(جایزه بهترین معماری جهان) را در سال 2016 به خود اختصاص داد، توسط «مارینا تبسم»، معمار مشهور بنگلادشی ساخته شده است.
ویژگی خاص این مسجد این است که در عین مدرن بودن طرح سازه، معماری سنتی مساجد به‌ویژه در بخش‌های داخلی ساختمان حفظ شده است.
شهید العلم، در مراسم افتتاحیه این نمایشگاه گفت:‌ مدت زمان زیادی است که به این مسجد می‌آیم و عکس‌برداری می‌کنم و در این مدت متوجه شدم که این مسجد تنها برای برگزاری نماز نیست، بلکه محل استراحت مردم، مرکز آموزش و تعلیم، محل بازی کودکان در محوطه بیرونی مسجد و حتی محل تغذیه و لانه‌سازی پرندگان است.
وی افزود: کودکانی را دیدم که بیرون مسجد مشغول بازی فوتبال بودند و زمانی‌که توپ آن‌ها به داخل مسجد پرت شد، خادم مسجد بدون غر زدن و با نهایت مهربانی آن را به کودکان داد و همه این‌ها نشانه بخشش، پذیرایی و استقبال این مسجد از مردم تمام ادیان است که آن را بی‌نظیر ساخته است.
العلم اظهار کرد: مسجد بیت‌الرئوف شبیه مسجدالنبی(ص) در مدینه است که علاوه بر انجام اعمال عبادی، محل آموزش و پذیرش مردم تمام ادیان بوده است.
در این عکس‌ها، عکاس بنگلادشی تمام داستان ساخت مسجد را به سبک شناسه‌ای و با عناصر معماری و طبیعی به تصویر کشیده است.

captcha