ماندن در پناه امام‌ عصر(عج)؛ از شروط حیات طیبه
کد خبر: 3597958
تاریخ انتشار : ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۷:۱۲

ماندن در پناه امام‌ عصر(عج)؛ از شروط حیات طیبه

گروه اجتماعی: نماینده مقام معظم رهبری در سوریه عنوان کرد: تحرک از علائم حیات است و زندگی با امام رضا(ع) و حضرت قائم(عج) به معنای تحرک به سمت اهدافی است که امام فرموده‌اند، بنابراین یکی از شروط حیات طیبه، ماندن در پناه امام عصر(عج) و یاد کردن حضرت است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، حجت‌الاسلام والمسلمین سید‌ابوالفضل طباطبایی، نماینده مقام معظم رهبری در سوریه، عصر دیروز، 19 اردیبهشت‌ماه، در همایش خانواده رضوی که در مشهد در خصوص پایه‌گذاری سبک زندگی بر اساس عمل به دستورات قرآن و اهل‌بیت(ع) برگزار شد، با بیان اینکه در قرآن کریم دو خطاب نسبت به مومنان وجود دارد، عنوان کرد: در خطاب اول قرآن بر اجابت دعوت خداوند و پیغمبر(ص) تأکید دارد، دعوتی که انسان را زنده می‌کند و حیات می‌بخشد و در خطاب دوم می‌فرماید: کسی که ایمان آورده باشد و عمل صالح انجام دهد، به او حیات و زندگی پاکیزه می‌بخشم، از همین رو آنچه با فطرت بشری و دینی و عقل انسانی سازگاری و مطابقت داشته باشد، کاری خوب و صالح است.
حجت‌الاسلام والمسلمین طباطبایی با بیان اینکه نزول قرآن و دستورات اسلام تنها برای حیات اخروی نیست، بلکه در زندگی دنیوی نیز کاربرد دارد، گفت: سلامتی، عشق و حیات طیبه نیز از خداوند است، حال این سؤال مطرح می‌شود که حیات طیبه چیست و با چه مقیاسی می‌توان متوجه شد، همچنین سؤال دیگر این است که زندگی امروز ما، به چه میزان با حیات طیبه فاصله دارد.
عضو هیئت علمی مؤسسه تحقیقاتی حضرت ولی‌عصر(عج) در قم ادامه داد: قرآن و اهل‌بیت(ع)، دو امانت مهم و جدانشدنی حضرت محمد(ص) هستند و حیات طیبه نیز در گرو انس با این دو هدیه گران‌بهاست.
نماینده رهبری در سوریه ادامه داد: یکی از دعوت‌های قرآن به تقوا و همراهی با صادقین است که صادقین نیز همان الگوی مردم، امام و به بیانی ساده‌تر ائمه اطهار(ع) هستند، از همین رو اگر بین امام و ماموم فاصله بیفتد، هر عملی انجام پذیرد، باطل است.
وی با اشاره به سفر معراج پیامبر اکرم(ص) اضافه کرد: خداوند در خصوص حیات طیبه در شب معراج به حضرت محمد(ص) فرمود: «زندگی گواراتر و ماندگارتر است که صاحب آن زندگی از من غافل نشود.» از جمله علائم حیات تحرک است و زندگی با امام رضا(ع) و حضرت قائم(عج) به معنای تحرک به سمت اهدافی است که امام فرموده‌اند، بنابراین یکی از شروط حیات طیبه، ماندن در پناه امام عصر(عج) و یاد کردن حضرت است.
حجت‌الاسلام والمسلمین طباطبایی، سوریه را نیازمند حامی و پشتیبان دانست و اظهار کرد: کشور سوریه، علاوه بر دوستی سیاسی که با جمهوری اسلامی ایران داشته و دارد، تنها کشوری است که در دوران دفاع مقدس در مواضع سیاسی و نظامی ما ایستاد و به تمامی وعده‌های کشورهای غربی بی‌اعتنایی کرد.
وی با اشاره به اینکه هر نظامی دارای دو قدرت نرم و سخت است، عنوان کرد: قدرت سخت در اسلام، جهاد و قدرت نرم، قدرت صادرات است، هر انقلابی برای انتقال نظراتش از قدرت نرم استفاده می‌کند، از همین رو ایستادگی در مقابل استکبار و ظالمانی همچون آمریکا و اسرائیل، با الگوگیری از انقلاب اسلامی ایران و اثرگذاری این انقلاب در منطقه و جهان صورت گرفته است.
نماینده رهبری در سوریه گفت: حضور جمهوری اسلامی در کشورهایی همانند سوریه، بحرین، لبنان، یمن و دیگر مناطق، یک حضور فکری است.
وی گفت: هرکجا و هرکس مخالف آمریکا و اسرائیل باشد، ملت‌ها گرایش بیشتری نسبت به آن دولت نشان می‌دهند، لذا در چنین شرایطی تمجید سایر کشورهای اسلامی از شخصیت رهبری و فعالیت‌های جوانان کشورمان، در سایر کشورهای اسلامی باعث غرور و افتخار ملت ماست.
captcha