واکنش ائتلاف 14 فوریه به سفر هیئت صهیونیستی به بحرین
کد خبر: 3598116
تاریخ انتشار : ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۱

واکنش ائتلاف 14 فوریه به سفر هیئت صهیونیستی به بحرین

گروه بین‌الملل: ائتلاف 14 فوریه بحرین با صدور بیانیه‌ای، سفر یک هیئت صهیونیستی به این کشور برای شرکت در جلسات مجمع عمومی اتحادیه بین‌المللی فوتبال «فیفا» را به شدت محکوم کرد.

واکنش ائتلاف 14 فوریه به سفر هیئت صهیونیستی به بحرین
به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، ائتلاف 14 فوریه بحرین با صدور بیانیه‌ای که نسخه‌ای از آن را در اختیار ایکنا قرار داد، اقدام رژیم مهاجم و اشغالگر آل‌ خلیفه را در اجازه دادن به این هیئت صهیونیستی برای شرکت در جلسات مجمع عمومی اتحادیه بین‌المللی فوتبال(فیفا) که قرار است، فردا، 21 اردیبهشت‌‌ماه در منامه برگزار شود، به شدت محکوم کرد.
در این بیانیه آمده است: سرزمین بحرین در سایه حاکمیت رژیم قبیله‌ای آل‌ خلیفه به ایستگاهی برای دیدار سرسپردگان رژیم با صهیونیست‌ها تبدیل شده که این دیدارها یک بار بهانه استقبال از بازرگانان اسرائیلی و بار دیگر به بهانه میزبانی بحرین از هیئت صهیونیستی برای شرکت در جلسات مجمع عمومی اتحادیه بین‌المللی فوتبال(فیفا) صورت می‌گیرد.
ائتلاف 14 فوریه بحرین در این بیانیه، این‌گونه رفتارها و سیاست‌های رژیم آل‌ خلیفه را خیانتی بزرگ به مسئله فلسطین دانست و اعلام کرد: ملت بحرین، فلسطین را همچنان مسئله نخست اسلامی و عربی در منطقه می‌دانند و تأکید دارند که سرزمین فلسطین باید از چنگال اشغالگران صهیونیست آزاد شود.
در بخشی از این بیانیه آمده است: ملت ظلم‌ستیز و مسلمان بحرین با برپایی تظاهرات‌های گسترده در شهرها و مناطق مختلف این کشور، حضور این هیئت اسرائیلی در خاک کشور خود را محکوم می‌کنند و بر ایستادگی افتخارآمیز خود در کنار مسئله فلسطین و جبهه مقاومت پافشاری خواهند کرد.
ائتلاف 14 فوریه بحرین در ادامه این بیانیه از امت اسلام و عربی به‌ویژه سازمان‌های جامعه مدنی، علما و نیروهای تأثیرگذار در جامعه خواست که این اقدام احمقانه و شرم‌آور آل‌ خلیفه که حرکتی در جهت عادی‌سازی آشکار و کامل روابط با رژیم اشغالگر صهیونیست است را محکوم کنند.

واکنش 12 سازمان مدنی بحرین به سفر هیئت صهیونیستی
پایگاه خبری «منامه پست» نیز در این زمینه نوشت: سفر این هیئت اسرائیلی به بحرین با واکنش 12 سازمان جامعه مدنی بحرین مواجه شد و این سازمان‌ها روز دوشنبه، 18 اردیبهشت‌ماه، با صدور بیانیه مشترکی سفر این هیئت به خاک بحرین را محکوم کردند.
این سازمان‌های جامعه مدنی ضمن اعلام همبستگی کامل با ملت فلسطین و نیروهای مقاومت، از ملت بحرین خواستند که تمامی کالاهای تولید رژیم اسرائیل را تحریم کنند.

خشم بحرینی‌ها از سفر هیئت صهیونیستی

همچنین، مناطق مختلف بحرین دیروز، 19 اردیبهشت‌ماه، شاهد خشم و نارضایتی مردمی و تشکل‌های سیاسی در محکومیت سفر این هیئت اسرائیلی به منامه بود.
واکنش ائتلاف 14 فوریه به سفر هیئت صهیونیستی به بحرین
مردم بحرین در واکنش به سفر این هیئت صهیونیستی با برگزاری تظاهرات گسترده ضمن سردادن شعارهایی در مخالفت با عادی‌سازی روابط با رژیم اشغالگر صهیونیستی بر حمایت خود از مسئله فلسطین که مهم‌ترین مسئله عربی و اسلامی به شمار می‌‌آید، تاکید کردند.
هدف این هیئت صهیونیستی از سفر به بحرین مشارکت در نشست جلسات مجمع عمومی اتحادیه بین‌المللی فوتبال(فیفا) که قرار است، فردا پنجشنبه برگزار شود، عنوان شده است.
یادآور می‌شود، این نخستین گروه از صهیونیست‌ها نیستند که به بحرین مسافرت می‌کنند. در اواخر سال گذشته نیز یک گروه از صهیونیست‌های افراطی به منامه پایتخت بحرین سفر کرده و جشن‌های یهودی خود را با مشارکت تجاری از بحرین برگزار کردند.
captcha