ترس دشمنان از انتظار امت اسلامی برای ظهور امام زمان(عج)
کد خبر: 3598637
تاریخ انتشار : ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۷:۵۱

ترس دشمنان از انتظار امت اسلامی برای ظهور امام زمان(عج)

گروه شهرستان‌ها: خطیب جمعه کاشمر با بیان اینکه دشمنان از انتظار امت اسلام برای ظهور امام خود هراس دارند، گفت: فرد منتظر در واقع انتظار چیزی را می‌کشد که به آن ایمان دارد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، حجت‌الاسلام سیدکاظم طباطبایی، خطیب جمعه کاشمر، امروز، 22 اردیبهشت‌ماه در خطبه‌های نماز جمعه این شهر با تبریک تقارن نیمه شعبان با روز جمعه که متعلق به وجود آن حضرت هست، گفت: به‌عنوان فرد مسلمان و منتظر باید بدانیم که در دوران غیبت چگونه زندگی کنیم.
وی با اشاره به اینکه جامعه مهدوی در حقیقت جامعه آماده برای رسیدن به رشد و تعالی معنوی و دریافت شرایط درک ظهور و حضور امام زمان(عج) است، بیان کرد: بین ظهور امام زمان(عج) با شرایطی که در زندگی به وجود می‌آوریم، رابطه نزدیکی وجود دارد.
حجت‌الاسلام طباطبایی با بیان اینکه آمادگی جامعه یکی از عواملی هست که ظهور حضرت را نزدیک می‌کند، افزود: اینکه روزی زمین به دست صالحان خواهد افتاد و از وجود فاسدان، زورگویان و مستکبران پاک خواهد شد، وعده الهی و همه رهبران صالحی هست که خداوند در کتب گذشته آسمانی مثل انجیل، تورات و زبور وعده داده است.
وی با اعلام اینکه در سبک زندگی اسلامی باید باورهای دینی و اعتقادی ما بر اساس اعتقاد توحیدی مستحکم باشد، گفت: باید عقلانیت در رفتار و باورهای ما وجود داشته باشد.
خطیب جمعه کاشمر با اشاره به اینکه نباید در جامعه اسلامی که یک جامعه عقلانی و مترقی بوده و فرامین قرآنی در آن حاکم هست، مردم به نحوست اعتقاد داشته باشند، دعانویسی، سحر، جادو و طالع بینی را ضد رشد و کمال جامعه دانست و اظهار کرد: ننگ جامعه اسلامی است که چنین خرافاتی در آن حاکم شود.
وی صبر، نظم، برنامه‌ریزی، تقوا و الگوگیری از پیامبر اکرم(ص) را لازمه رشد یافتن و آماده شدن برای درک ظهور دانست و گفت: آنچه به مبانی صبر، نظم، برنامه‌ریزی و تقوا، روح و جان می‌بخشد، مسئله انتظار است.
حجت‌الاسلام طباطبایی با اعلام اینکه فرد منتظر در واقع انتظار چیزی را می‌کشد که به آن ایمان دارد، انتظار را افضل اعمال دانست و افزود: بدون شک جامعه منتظر، پویا هست.
وی همچنین جهاد را یکی از تجلیات انتظار دانست و گفت: فرد منتظر در برابر ظالم مقاومت کرده و نه‌تنها هیچ‌گاه تسلیم دشمن نمی‌شود بلکه منتظر شهادت است.
خطیب جمعه کاشمر با بیان اینکه اگر شیعه ستیزی داریم و استکبار از شیعه می‌ترسد به خاطر انتظار است، گفت: انتظار، روح مبانی اعتقادی است.
وی در ادامه با بیان اینکه روز ولادت امام زمان(عج) به نام روز سربازان گمنام نام‌گذاری شده است، گفت: سخت‌کوشان عرصه امنیت همیشه در جهت اعتلای کشور و حفظ امنیت کشور، جان‌برکف و بی‌ادعا تلاش کرده‌اند.
حجت‌الاسلام طباطبایی با اشاره به اینکه نیروهای گمنام امام زمان(عج) همیشه با شناخت به‌موقع توطئه‌ها و دسیسه‌های دشمن، دستگیری عوامل خرابکار و مزدور، رصد ترددهای اطلاعاتی و دشمنان، پیگیری و کشف تحرکات مجازی دشمن و حضور به‌موقع و شناسایی عوامل فریب و... ضربات بسیاری به دشمن وارد کرده‌اند، ولایت مداری، متعلق به‌کل نظام و انقلاب، مردمی بودن و بی‌ادعا خدمت کردن را از خصوصیات این نیروها دانست.
وی به نقش مهم مردم در انتخابات اشاره کرد و گفت: انتخابات نباید تحت تأثیر جناح‌ها و گروه‌ها باشد؛ شرکت در انتخابات یک تکلیف شرعی است که در قبال آن باید جوابگو باشیم.
امام جمعه کاشمر با بیان اینکه همه ما باید در قبال جامعه خود مسئول باشیم، بر حضور همه مردم در سر صندوق‌های رأی تأکید کرد و گفت: شناسنامه شما خنجری هست که به قلب اسرائیل، آمریکا و دشمنان می‌خورد.
وی با اعلام اینکه در 40 سال، دشمنان از هیچ جنایتی علیه این کشور دریغ نکردند، بیان کرد: نباید کاری کرد که دشمن خوشحال شود، باید به صحنه بیایید تا ثابت شود مردم پای نظام ایستاده‌اند.
captcha