برگزاری اختتامیه شانزدهمین جشنواره پایان نامه های برتر قرآنی در نمایشگاه قرآن
کد خبر: 3598887
تاریخ انتشار : ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۴

برگزاری اختتامیه شانزدهمین جشنواره پایان نامه های برتر قرآنی در نمایشگاه قرآن

مدیرکل اداره فعالیت‌‌ های دینی و قرآنی وزارت علوم با بیان اینکه مهلت ارسال آثار به شانزدهمین جشنواره پایان نامه های قرآنی تا ششم خرداد اعلام شده است، گفت: اختتامیه این جشنواره همزمان با اختتامیه نمایشگاه قرآن برگزار می شود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) شبستان نوشت: رشید جعفرپور، مدیرکل اداره فعالیت‌‌ های دینی و قرآنی وزارت علوم با اشاره به برگزاری شانزدهمین جشنواره پایان نامه های برتر قرآنی گفت: فراخوان ارسال آثار از بهمن ماه آغاز شد و علاقه مندان تا ششم خرداد ماه فرصت دارند تا پایان نامه های قرآنی خود را به دبیرخانه ارسال کنند.
وی با بیان اینکه تا کنون بیش از 300 پایان نامه قرآنی به دبیرخانه ارسال شده است، خاطرنشان کرد: این آثار از دانشگاه های دولتی، آزاد و مذهبی مانند امام صادق (ع) و علوم و معارف قرآنی به دست ما رسیده است.
جعفرپور با بیان اینکه اکثر این آثار از پایان نامه های مقطع کارشناسی ارشد ارسال شده است، اظهار کرد: این پایان نامه ها با موضوعات قرآنی و میان رشته ای مانند روانشناسی، مدیریت، جامعه شناسی و اقتصادی به دبیرخانه ارسال شده است.
مدیرکل اداره فعالیت های دینی و قرآنی وزارت علوم با بیان اینکه پایان نامه هایی در دایره ارزیابی قرار می گیرند که دفاع شده باشند، تصریح کرد: داوری آثار در دو مرحله برگزار می شود و بعد از پایش آثار در مرحله اول حدود 60 درصد آثار به مرحله دوم راه می یابند.
وی با بیان اینکه با شروع ماه مبارک رمضان داوری نهایی آغاز خواهد شد، ادامه داد: با پایان دوره داوری 3 پایان نامه برتر قرآنی در مقطع کارشناسی ارشد، 3 پایان نامه در مقطع دکتری و 10 تا 12 پایان نامه نیز شایسته تقدیر اعلام خواهد شد.
جعفرپور با بیان اینکه اختتامیه شانزدهمین جشنواره ملی پایان‌نامه ‌های برتر قرآنی همزمان با اختتامیه نمایشگاه قرآن برگزار می شود، گفت: مراسم اختتامیه در بخش دانشگاهی نمایشگاه با حضور معاون فرهنگی اجتماعی وزارت علوم برگزار می شود.
captcha