عدالت در پرتو مشارکت محقق می‌شود
کد خبر: 3598952
تاریخ انتشار : ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۶

عدالت در پرتو مشارکت محقق می‌شود

گروه سیاست و اقتصاد: مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه تبریز، گفت: عدالت در پرتو مشارکت محقق می‌شود به همین دلیل اگر در جامعه مشارکت عمومی نهادینه و مستمر باشد آن جامعه به عدالت می‌رسد در غیر اینصورت جامعه دچار بی عدالتی می‌شود

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از آذربایجان‌شرقی، به نقل از روابط عمومی نهاد رهبری دانشگاه تبریز، حجت‌الاسلام محمد انوری، مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه تبریز، امروز در نشست هم افزایی انتخابات در شبستان مسجد دانشگاه تبریز، به تضعیف روحیه سیاسی در دانشجویان اشاره و خاطر نشان کرد: عدم اعتماد به آینده و عدم توجه به نقش دانشجویان در انتخاب، موجب تضعیف روحیه سیاسی‌گری در دانشجویان شده و دانشجویان به مباحث سیاسی علاقه نشان می‌دهند که این امر با دقت در نظر سنجی‌ها در عرصه‌های انتخاباتی قابل درک است.

وی، با اشاره به فرا رسیدن بهار فعالیت‌های سیاسی، تاکید کرد: امروزه باید جنس سوال‌های دانشجویان نیز رنگ و بوی سیاسی داشته باشد. بهترین روش مواجهه‌ی سیاسی دانشجویان با ایدئولوژی‌های سیاسی، پرهیز حداکثری از تأثیرپذیری مطلق نسبت‌ به ایدئولوژ‌ی های حزبی و تأمل آزاداندیشانه بر مواضع و افکار اندیشمندان انقلاب اسلامی است.

حجت الاسلام انوری، به کاهش حضور دانشجویان در عرصه انتخابات اشاره کرده و افزود: اگر در یک نگاه کوتاه مدت به عدم وجود کشمکش های سیاسی در دانشگاه نگاه کنید این امر بسیار خوش آیند خواهد بود ولی اگر نگاه جامع و افقی دور داشته باشیم این عدم توجه به نقش دانشجو و عدم احساس مسئولیت در عرصه های انتخاباتی تاثیرات فاجعه باری را در پی خواهد داشت.

مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه تبریز، با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب، شان و منزلت دانشجو را بزرگ دانست و افزود: دانشجویان نباید پیاده نظام احزاب و برخی جریان‌های سیاسی خاص باشند، بلکه باید آزادانه تصمیم بگیرند و آزادانه گام بردارند، که برای تحقق این امر، باور و ایمان به نقش مفید و موثر قشر دانشجو در انتخابات و جریان های سیاسی در مرحله اول قرار دارد.

وی، خواستار حضور همگانی و حداکثری در انتخابات شد و خاطر نشان کرد: برای مقابله با دیکتاتوری و تاثیر اقلیت به اکثریت، نقش دانشجویان در عرصه انتخابات بسیار تاثیر گذار است. عدالت در پرتو مشارکت محقق می‌شود به همین دلیل اگر در جامعه مشارکت عمومی نهادینه و مستمر باشد آن جامعه به عدالت می رسد در غیر اینصورت جامعه دچار بی عدالتی می‌شود.

captcha