ترتیل‌خوانان حرم حضرت معصومه(س) در ماه رمضان انتخاب شدند
کد خبر: 3599207
تاریخ انتشار : ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۰

ترتیل‌خوانان حرم حضرت معصومه(س) در ماه رمضان انتخاب شدند

گروه فعالیت‎های قرآنی: مدیر مرکز قرآن و عترت حرم مطهر حضرت معصومه(س) از انتخاب مرتلان اصلی مراسم جزءخوانی قرآن کریم در حرم مطهر در ماه رمضان امسال خبر داد.

حجت‎الاسلام والمسلمین مشرف، مدیر مرکز قرآن و عترت حرم مطهر حضرت معصومه(س) در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‎المللی قرآن(ایکنا) از قم، گفت: مراسم جزء خوانی هرروزه ماه رمضان در حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه(س) همه ساله با شکوه خاصی در شبستان امام خمینی(ره) برگزار شده است و امسال نیز با حضور قاریان بین‎المللی و امت مومن و مسلمان برگزار خواهد شد.
وی افزود: قطعا با توجه به پخش زنده تلویزیونی، این مراسم به عنوان اصلی ترین مراسم جزءخوانی کشور، باید بهترین قاریان و با کیفیت‌ترین اجرا در مراسم جزءخوانی حرم انجام شود زیرا ممکن است حتی یک اعراب اشتباه میلیون‎ها نفری که ممکن است صدای این مراسم را گوش می‎دهند به اشتباه بیندازد.
مدیر مرکز قرآن و عترت حرم مطهر بیان کرد: از همین روی است که همه ساله حساسیت‎های بسیاری برای انتخاب مرتلان قرآن ماه رمضان انجام می‎شود و پس از ارزیابی‎های نهایی و آزمون‎های تخصصی 16 نفر برای حضور در این مراسم دعوت می‎شوند.
وی گفت: امسال نیز ارزیابی‎ها در چند مرحله انجام شد و بر اساس نظر نهایی چهار ارزیاب بین‎المللی قرآن شامل اساتید پرهیزکار، شهیدی‌پور، محمد عباسی و امام جمعه، 16 نفر مرتل، برای اجرای امسال انتخاب شدند.
مشرف بیان کرد: پس از ارزیابی نهایی در روز  پنجشنبه هفته گذشته 21 اردیبهشت، قاریانی چون اسماعیل خورشید، احمد دباغ، حسین یزدان پناه، مهدی فروغی، حجت‎الاسلام والمسلمین بحرانی، حجت‎الاسلام زهدی علیپور، حجت‎الاسلام حائری، علی اصغر شعاعی، سید رضا محمدی، مهدی علم خواه، اعتصام زینلی، امیرمحمد کسمائی، حسین ابراهیمی، روح الله آقایی و.. انتخاب شدند.
وی گفت: سه معیار کلی برای انتخاب نفرات برگزیده در نظر گرفته شده بود که معیار اول، اجرای سال گذشته بود؛ معیار دوم اقبال عمومی مردم نسبت به اجرای سال گذشته از طریق نظر سنجی و ملاک سوم ارزیابی توسط داوران ممتاز کشوری و بین‎المللی بود.
مشرف بیان کرد: با توجه به اینکه پخش زنده این مراسم از شبکه سه و شبکه‎های مختلف به عنوان مهمترین برنامه ترتیل خوانی قرآن کشور انجام می‎شود شورای عالی قرآن صداوسیما و شورای تلاوت آستانه مقدسه کریمه اهل بیت(ع) نیز بر این انتخاب نظارت دارند و باید امضای آن ها نیز پای این افراد وجود داشته باشد.
captcha