موعظه در مساجد تاتارستان باید حساب‌شده باشد
کد خبر: 3599585
تاریخ انتشار : ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۰
مفتی تاتارستان:

موعظه در مساجد تاتارستان باید حساب‌شده باشد

گروه بین‌الملل: کامل حضرت سمیع‌اللین در بازدید از منطقه «بالتاسینسکی» این کشور گفت: دانش دینی هر یک از علما و ائمه جماعات در تاتارستان باید مورد آزمایش قرار بگیرد و وعظ آنان از منبر مساجد جمهوری باید حساب‌شده باشد.

وعظ در منبر مساجد تاتارستان باید حساب‌شده باشد
به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، در شماره 80 نشریه جامعه و فرهنگ روسیه امروز رایزنی فرهنگی ایران در مسکو آمده است: کامل حضرت سمیع‌اللین، مفتی تاتارستان از منطقه بالتاسینسکی در جمهوری تاتارستان بازدید کرد. هدف وی از این بازدید آشنا‌شدن با کار امامان و همچنین روند احداث موزه آموزشی – قومی وابسته به مسجد مرکزی این منطقه و جلسات درس اخلاق در مدرسه بالتاسینسکی بود.
وی در سخنان خود خطاب به امامان منطقه تأکید کرد که دانش دینی هر یک از حضرات در تاتارستان باید مورد آزمایش قرار بگیرد و همچنین وعظ آنان از منبر مساجد جمهوری باید حساب‌شده باشد. گمراه‌کردن افراد در دین می‌تواند صدمات جبران‌ناپذیری به اسلام و جامعه وارد کند.
به گفته وی یکی از مهم‌ترین مسائل، سطح دانش امامان است. پیامبر(ص) درباره ضرورت اسناد و منابع قابل استناد هر وعظ تأکید کرده‌اند؛ بنابراین نباید به هر دانشمندی که احادیث را رد می‌کند، اعتماد کرد.
سمیع اللین در بخش دوم بازدید خود بر فرایند انتخاب امام جمعه مسجد نظارت کرد و با روند احداث موزه آموزشی ـ قومی وابسته به مسجد مرکزی منطقه آشنا شد. مسئولین این موزه توضیحاتی درباره تاریخ مسجد و مدرسه و فعالیت‌های فعالان دینی محلی که در توسعه اسلام در منطقه سهم داشته‌اند، ارائه کردند.
بخشی از اشیای با ارزش این موزه مربوط به زندگی پیامبر و ماکت مدینه و مکه است. علاوه بر این برای مفتی تاتارستان توضیح داده شد که کار مرکز تربیتی کودکان «السلام» به چه صورت است و چگونه جوانان مسلمان در این محل علاوه بر دریافت دانش اسلامی با اخلاق نیز آشنا می‌شوند.
مفتی تاتارستان همچنین از جلسات درس آزاد اخلاق در مدرسه بالتاسینسکی و نحوه آشنا‌شدن کودکان با فرهنگ اسلام و سنت‌های اسلامی بازدید کرد.

captcha