روز نکبت و رقابتی شوم برای عادی‌سازی روابط با اسرائیل
کد خبر: 3599605
تاریخ انتشار : ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۷

روز نکبت و رقابتی شوم برای عادی‌سازی روابط با اسرائیل

گروه بین‌الملل: در حالی که امروز، 15 می(25 اردیبهشت) مصادف با شصت و‌نهمین سالروز اشغال سرزمین فلسطین توسط غاصبان صهیونیست موسوم به «روز نکبت» است، دیکتاتورهای عرب این روز‌‌ها برای عادی‌سازی روابط با اسرائیل وارد رقابتی شوم شده‌اند.

روز نکبت و رقابتی شوم برای عادی‌سازی روابط با اسرائیل
به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، امروز 15 می‌، شصت‌ونهمین سالروز اشغال فلسطین توسط رژیم غاصب صهیونیست است که «روز نکبت» نامیده می‌شود، این روز همه ساله یادآور خاطراتی تلخ برای ملت آواره و ستمدیده‌ای است که با زور و اشغالگری صهیونیست‌ها از خانه و کاشانه خود آواره شدند.
در پانزدهم ماه مي سال 1948 میلادی، حادثه‌ای تلخ در تاريخ سرزمین فلسطين رخ داد که بر اثر آن 78 درصد سرزمین فلسطین به استثنای کرانه باختری و نوار غزه توسط صهیونیست‌ها اشغال شد و بیش از ۷۵۰ هزار نفر از شهروندان فلسطینی زیر آتش سنگین توپخانه و کشتارهای دسته جمعی غاصبان صهیونیست به سه کشور همجوار یعنی لبنان، سوریه و اردن آواره شدند و سپس در طول زمان از آنجا به ده‌ها کشور جهان پراکنده شدند.
اگرچه آمار دقیقی از تعداد آوارگان فلسطینی در کشورهای همسایه و کشورهای مختلف جهان دست نیست، اما برخی آمارها از 5 تا 7 میلیون آواره فلسطیینی خبر می‌دهند که در نتیجه اشغالگری صهیونیست‌ها از خانه و کاشانه خود آواره شدند.
«نكبة» در عربی به معنای مصیبت و فاجعه بزرگ است و از 15 می 1948 میلادی که سرزمین فلسطین توسط رژیم غاصب صهیونیست اشغال شد، همه ساله مراسم‌ها و برنامه‌های مختلفی در فلسطین و کشورهایی که پناهندگان و آوارگان فلسطینی در آن‌‌جا حضور دارند، برای یادآوری جنایات صهیونیست‌ها در این روز به نسل‌های بعدی برگزار می‌شود.
رقابت شوم دیکتاتورهای عرب برای محو هویت و آرمان فلسطین
اگرچه متأسفانه امروز و در سایه سنگین سرکوبگری و خشونت دیکتاتورهای عرب و تلاش آن‌ها برای عادی‌سازی روابط با اسرائیل، در بسیاری از کشورهای عربی از جمله کویت، قطر، بحرین، عربستان، امارات و...خبری از چنین مراسمی نیست، گویی که رقابتی شوم در این کشور‌ها برای محو هویت و آرمان فلسطین آغاز شده است.
ادیت شده؛ روز نکبت و رقابتی شوم برای عادی‌سازی روابط با اسرائیل
امروز در حالی شصت‌ونه سال از آوارگی ملت عرب و مسلمان فلسطین را پشت سر می‌گذاریم که دیکتاتورهای عرب آشکار و پنهان در صدد عادی‌سازی روابط با اسرائیل و تقویت روابط اقتصادی و سیاسی با این رژیم غاصب هستند که سفر هیئت‌ عالی‌‌رتبه نظامی سعودی به تل‌آویو و سفر هیئت‌های تجاری و ورزشی صهیونیستی به بحرین که البته به‌صورت آشکارا صورت می‌گیرد، خود گواهی بر این مسئله است.
اگرچه دیکتاتورهای عرب از ترس افکار عمومی کشور خود، بسیاری از روابط پشت‌ پرده خود با صهیونیست‌ها را علنی نمی‌‌کنند، اما این اقدام شرم‌آور و ذلت‌بار پایانی شده است بر آرزوی آوارگانی که چشم یاری و کمک به برادران عرب خود داشتند.
نقش مجامع بین‌المللی در آوارگی ملت فلسطین
واقعیت امر این است که صهيونيست‌ها به تنهایی عامل اشغال و آوارگي ملت فلسطين نیستند، بلكه اشغال این سرزمین نتيجه پروسه‌ای بود كه در سال 1897 ميلادي در شهر «بال» سوئيس شروع شد و طي مراحلی با قيموميت انگلستان بر فلسطين و صدور اعلاميه شوم «بالفور» در سال 1917  ميلادي مقدمات حضور صهيونيست‌ها در فلسطين و واگذاري اين سرزمين به آن‌ها فراهم شد تا اين كه سازمان ملل متحد در تاريخ 29 نوامبر سال 1947 ميلادي نزديك به يك سال قبل از وقوع فاجعه دردناك اشغال فلسطين در سال 1948، قطعنامه شماره 181 خود را در مورد فلسطين صادر كرد و اين كشور را ميان يهودي‌ها و عرب‌ها تقسيم كرد. 33  كشور از جمله آمريكا و انگليس و كشورهاي اروپايي به اين قطع‌نامه رأي مثبت دادند و 13 كشور به آن رأي مخالف و 10 كشور هم رأي ممتنع دادند.
روز نکبت و رقابتی شوم برای عادی‌سازی روابط با اسرائیل
بنابراین، سازمان ملل متحد با تصويب اين قطعنامه زمينه اشغال فلسطين و آواره‌شدن ميلیون‌ها فلسطيني بي‌گناه را فراهم كرد و عملا پا به عرصه پروسه واگذاری فلسطين به يهوديان گذاشت و اين گونه بود كه درست نزديك به يك سال بعد از اين قطع‌نامه، فلسطين كامل به اشغال صهيونيست‌ها در آمد و فاجعه آوارگي و بي‌خانماني ملتي در تاريخ نوين كه شعار دموكراسي و آزادي‌خواهي را سر مي‌دهد، شكل گرفت كه مجامع جهاني، سازمان ملل، كشورهاي اروپايي و غربي در اين جنايت شريك صهيونيست‌ها بودند.
کوتاهی کشورهای عربی در اشغال فلسطین

سستی، ضعف، اختلاف و چند دستگی کشورهای عربی در آن زمان سبب شد که یک کشور اصیل اسلامی و عربی توسط یک جنبش افراطی صهیونیستی به اشغال در آید و بسیاری از مردم این کشور به صورت دردناک از خانه و کاشانه خود آواره شوند.
آیا یهودیان دنیا تأسیس اسرائیل را جشن می‌گیرند؟

بسیاری از یهودیان دنیا از تأسیس اسرائیل به عنوان یک دولت استقبال نمی‌کنند و این روز را جشن نمی‌گیرند، زیرا آن‌ها اصلاً حامی صهیونیست نیستند، البته برخی یهودیان در ابتدا از تأسیس اسرائیل خشنود شدند، زیرا می‌پنداشتند از این طریق می‌توانند برای خود سرزمینی داشته باشند، اما خیلی زود فهمیدند که اسرائیل یک دولت غاصب و ویران‌کننده است که فلسطینی‌ها را قتل عام می‌کند و به همین دلیل، دیگر از اسرائیل حمایت نکردند.
واقعیت امر این است که صهیونیسم اصلاً ارتباطی با یهودیت ندارد، زیرا یهودیت یک دین کهن است که پیروان آن همواره و در طول تاریخ مورد ظلم نازی‌ها و پس از آن فئودال‌ها قرار گرفته‌اند، اما صهیونیسم یک ایدئولوژی ساخته امپریالیست‌های غربی است که کشورهای غربی برای افزایش تسلط خود بر کشورهای منطقه آسیا، افریقا و ‌آمریکا آن را بنا نهاده‌اند.
امروزه در حالی میلیون‌ها فلسطینی آواره هستند و آرزوی اجرای قطعنامه «194» مجمع عمومی سازمان ملل مبنی بر بازگشت پناهندگان به خانه و دیار خود را دارند که ساکنان کنونی کرانه باختری نیز همه روزه در معرض جنایات زشت و وحشیانه رژیم صهیونیست قرار دارند که بازداشت، اسارت، تخریب خانه و املاک بخشی از جنایات روزانه این رژیم در حق ساکنان کرانه باختری است و ساکنان نواز غزه نیز به بهانه‌های مختلف هر از چندگاهی در معرض حملات وحشیانیه صهیونیست‌ها قرار می‌گیرند.
روز نکبت سرآغاز مصیبت مردم فلسطین نیست
«حنا عیسی»، استاد حقوق بین‌الملل بر این باور است که اگرچه در عرصه سیاسی، 15 می سال 1948 میلادی را آغاز رنج و سختی‌های ملت فلسطین می‌دانند، اما واقعیت امر این که است که رنج و دشواری ملت فلسطین خیلی قبل از آن و از زمان هجوم گروه‌های تروریستی صهیونیستی به روستاها و شهرک‌های فلسطینی با هدف نابودی و ایجاد ترس و وحشت در میان آن‌ها آغاز شده بود.
وی در ادامه می‌گوید: از جمله حوادث تلخ روز نکبت این است که بیشتر سرزمین فلسطین از سوی یک جنبش صهیونیستی اشغال شد که در نتیجه جنایت این گروه افراطی و تندرو، ده‌ها نفر قتل عام شدند و بیش از 500 روستا تخریب و شهرهای اصلی فلسطین به شهرهایی یهودی تبدیل شدند و از همان روز اقدامات جدی برای محو هویت فلسطین و نام‌های عربی این سرزمین صورت گرفت و طبیعت عربی اصیل این منطقه به یک طبیعت اروپایی تبدیل شد.
همدری با اسیران در سالروز نکبت
قرار است، مردم فلسطین امسال نیز همچون سال‌های گذشته، مراسم‌ها و راهپیمایی‌های مختلفی به مناسبت روز نکبت برگزار کنند که این مراسم‌ها در شهرهای مختلف کرانه باختری و کشورهای مختلفی که میزبان آوارگان و مهاجران فلسطینی است، برگزار می‌شود، به طوری که می‌توان گفت که روز نکبت همه ساله‌ عرصه‌ای برای تقابل فلسطینیان با  دژخیمان رژیم صهیونیست‌ است.
در همین راستا، کمیته عالی برگزاری مراسم روز نکبت اعلام کرد که تمامی برنامه‌ها و فعالیت‌های این روز در شهرهای فلسطین با محوریت حمایت و همبستگی با اعتصاب 1700 اسیر فلسطینی در زندان‌های رژیم اشغالگر صهیونیست برگزار می‌شود.
روز نکبت و رقابتی شوم برای عادی‌سازی روابط با اسرائیل
 این کمیته اعلام کرد که 1700 اسیر فلسطینی برای بیست‌ونهمین روز متوالی با عنوان «آزادی و کرامت» به رهبری «مروان البرغوثی» و «احمد سعدات» به اعتصاب خود در زندان‌های رژیم اشغالگر صهیونیست ادامه می‌دهند، این در حالی است که اسرائیل هنوز از اجابت خواسته‌های قانونی اسرای فلسطینی طفره رفته و به همین خاطر راهپیمایی‌های روز نکبت به این مسئله اختصاص خواهد داشت.
در پایان این نوشتار می‌توان گفت که سکوت جهان اسلام نسبت به بحران فلسطین با هیچ معیاری قابل قبول نیست و در حقیقت مسئله فلسطین، مسجدالاقصی و قدس شریف امروز صحنه آزمون آزادگان جهان و کشورهای عربی و اسلامی است. چرا که با وجود این که 69 سال از واقعیت تلخ اشغال فلسطین توسط غاصبان صهیونیست می‌گذرد، اما ملت فلسطین همچنان بر حق بازگشت خود اصرار و بر ادامه مقاومت تا آزادی سرزمین و مقدسات خود تأکید دارند و آزادگان محور مقاومت تلاش می‌کنند که با احیای این روز، نسل بعدی فلسطین را در جریان جنایات تاریخی صهیونیست‌ها قرار دهند.
جواد پارسامهر
captcha