ویژه‌برنامه پیشگیری از افراط‌گرایی در مساجد سن‌پترزبورگ
کد خبر: 3599727
تاریخ انتشار : ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۸

ویژه‌برنامه پیشگیری از افراط‌گرایی در مساجد سن‌پترزبورگ

گروه بین‌الملل: ویژه‌برنامه پیشگیری از افراط‌گرایی با حضور علمای آسیای مرکزی در مساجد «سن‌‌پترزبورگ» روسیه برگزار شد.

ویژه‌برنامه پیشگیری از افراط‌گرایی در مساجد سن‌پترزبورگ
به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، در شماره 80 نشریه «جامعه و فرهنگ روسیه امروز» رایزنی فرهنگی ایران در مسکو آمده است: مجموعه برنامه‌هایی به منظور پیشگیری از افراط‌گرایی میان مهاجرانی که در سن‌پترزبورگ و منطقه لنینگراد مشغول به کار بودند با حضور امامانی از کشورهای آسیای مرکزی که در آن رهبران مذهبی درباره خطرات ناشی از مشارکت در جنبش‌های افراطی سخن گفتند، در مساجد سن پترزبورگ برگزار شد.
اولین دیدار از سری ملاقات‌های مشابه با مهاجرانی از قرقیزستان در سن‌پتربورگ در محلی به نام مسجد «مموریالنی» (یادبود) برگزار شد.
این جلسه با سخنرانی راویل حضرت پانچیف، رئیس بخش روحانیت مسلمانان سن‌پترزبورگ و منطقه شمال غربی روسیه و «تالایبک آبدیف»، کنسول افتخاری قرقیزستان برگزار شد.  
عبدالشکور نارماتوف، رئیس شورای علمای قرقیزستان و چوبک جلیلوف، معاون رئیس این شورا از عالمان مشهور قرقیزستانی خطبه‌ای برای مسلمانان قرقیز خواندند و بیش از چهار هزار نفر از مسلمانان که در سه طبقه مسجد مموریالنی و محوطه حیاط آن قرار داشتند، به سخنان آن‌ها گوش فرا دادند.  
براساس نظر عالمان دینی، افراد به ویژه جوانان با دوری از خانه اغلب در دام کلاهبردارانی از انواع گروه‌های افراطی مانند داعش و سپس جنگ در سوریه گرفتار می‌شوند که در نهایت می‌تواند به عواقب جدی منجر شود. به گفته کارشناسان در میان مهاجران تاجیکستانی و قرقیزستانی چنین مواردی بسیارند.


captcha