مسابقات قرآن؛ عرصه‌ای برای ظهور توانمندی روشندلان
کد خبر: 3599888
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۹
فرزاد حیدری بیان کرد:

مسابقات قرآن؛ عرصه‌ای برای ظهور توانمندی روشندلان

گروه مسابقات: معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان بهزیستی با اشاره به توانمندی‌های بسیار زیاد نابینایان در عرصه‌های مختلف، گفت: توانمندی آنها در عرصه‌های مختلف حتی از افراد سالم نیز بیشتر است که یکی از این عرصه‌ها با برگزاری مسابقات بین‌المللی قرآن نابینایان به منصه ظهور رسید.

فرزاد حیدری، معاونت توسعه مدیریت و منابع سازمان بهزیستی کشور، در گفت وگو با خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا)، در مورد مسابقات بین المللی قرآن روشندلان جهان اسلام، گفت: مأموریت مجموعه‌ای که در آن مشغول خدمت هستم، انجام فعالیت‌های پشتیبانی و تامین منابع و ... از این دوره از مسابقات بود.
وی افزود: با توجه به اینکه امسال، دومین دوره مسابقات بین‌المللی روشندلان برگزار شد، مقدار زیادی با تجربه‌تر از دوره گذشته عمل و تلاش شد تا نواقص اولین دوره برطرف شود که به اعتقاد من در این زمینه تا حد زیادی موفق عمل کردیم.
معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان بهزیستی با اشاره به اینکه با برگزاری اولین دوره این مسابقات در سال گذشته، عملاً مسابقات نابینایان با نام ایران در دنیا ثبت شد، تصریح کرد: در دوره اول این مسابقات با اینکه شاهد تعداد کمتری نسبت به دومین دوره بودیم، اما سطح مسابقات براساس گفته کارشناسان و اساتید قرآنی مطلوب ارزیابی شد.
حیدری در ادامه گفت‌وگوی خود با ایکنا به دو رشته‌ای شدن دوره دوم مسابقات بین‌المللی قرآن نابینایان اشاره و اظهار کرد: دور دوم در دو رشته و با کشورهای بیشتر و با کیفیت بسیار مطلوب‌تر نسبت به اولین دوره برگزار شد. از نزدیک با تعدادی از شرکت‌کنندگان گفت‌وگو داشتم که اغلب آنها از سطح مسابقات و میزبانی ایران از این رقابت‌ها خرسند بودند و در یک کلمه از میزبانی جمهوری اسلامی ایران احساس رضایت داشتند.
وی خاطرنشان کرد: در این دوره از مسابقات هم سطح رقابت‌ها مطلوب بود و هم اینکه رضایت از پذیرایی نیز بالا بود. با توجه به وظایفی که ما برعهده داشتیم، تلاش شد تا از بدو ورود این عزیزان به خاک ایران تا زمان ترک کشور مورد تکریم و احترام ویژه قرار بگیرند و خوشحال که به این آرمان تا حد بسیار زیادی نزدیک شدیم.
معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان بهزیستی در بخش دیگری از این گفت‌وگو با اشاره به اینکه نابینایان در هر عرصه‌ای که گام گذاشته‌اند، توانمندی‌های خاص خود را نشان داده‌اند، گفت: این توانمندی به حدی بوده است که مردم دیگر از بُعد ترحم به آنها نگاه نمی‌کنند؛ چرا که مطمئن شده‌اند توانمندی آنها در عرصه‌های مختلف حتی از افراد سالم نیز بیشتر است که یکی از این عرصه با برگزاری مسابقات بین‌المللی قرآن نابینایان به منصه ظهور رسید.
حیدری با تأکید بر اینکه تلاوت قرآن از روی خط بریل و در حالی که تنها با نوک یکی از انگشتان باید این کار صورت بگیرد، بسیار سخت است، افزود: یکی از موضوعاتی که باید در بحث نابینایان مورد توجه قرار گیرد این است که قبل از هر کاری باید توانمندی‌هایشان را به خودشان بباورانیم و آنها را متوجه توانمندی‌های خاص خودشان کنیم.
وی افزود: بحث خودباوری یکی از مهم‌ترین، بحث‌هایی است که در صورت دست یافتن به آن باید شاهد شکوفا شدن استعدادهای نابینایان در عرصه‌های مختلف باشیم.  
معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان بهزیستی کشور همچنین عنوان کرد: بهزیستی همیشه در بحث جامعه هدف خود تلاش کرده است تا در ترویج فرهنگ دینی پیش قدم باشد، این موضوع در دوره جدید مدیریت و نیز پیگیری‌های معاونت فرهنگی همراه با خروجی‌های بسیار خوبی بوده است. به طوری که ما در بحث اقامه نماز در مهدهای کودک دارای رتبه شدیم، در اقامه نماز بین دستگا‌های دولتی دارای رتبه شدیم. همه اینها نشان می‌هد که سازمان بهزیستی واقعاً به مسئله فرهنگ قرآنی نگاه جدی داشته و دارد.
حیدری اذعان کرد: نگاه سازمان بهزیستی به بحث قرآنی با برگزاری مسابقات قرآن از سطح شهرستانی و استانی گرفته تا کشوری و بین‌المللی نشان از اهمیت این مسیر برای مدیران سازمان دارد. برگزاری همین مسابقات باعث شده تا جامعه هدف سازمان بیش از پیش با فرهنگ قرآنی آشنا شوند. علاوه بر این هرساله اعتباری برای هیئت‌های عزاداری جامعه هدف در نظر گرفته‌ایم به عنوان مثال انجمن ناشنوایان یک هیئتی راه‌اندازی می‌کند، ما نیز به آنها کمک می‌کنیم تا بتوانند مراسم دینی را به خوبی برگزار کنند.
وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به اینکه ثبت شدن نام مسابقات بین المللی قرآن در بخش نابینایان برای ایران، افتخار بزرگی برای بهزیستی است، گفت: اینکه در این مسابقات نابینایان نماینده ایران موفق به کسب رتبه شدند و در محضر رهبر بزرگ انقلاب نیز حضور یافتند نیز افتخار دیگری است که برای بهزیستی رقم خورد.
معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان بهزیستی در پایان خاطرنشان کرد: سازمان بهزیستی وظیفه خدمت رسانی به جامعه هدف را دارد و در این مسیر دو مسئله را بیش از هر چیز مورد توجه قرار می‌دهد، موضوع اول آشنایی بیش از پیش جامعه هدف با مقوله‌های دینی و فرهنگ قرآنی و عمل کردن به وظایف در این زمینه است.
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۶/۰۲/۲۷ - ۰۹:۲۷
0
0
با برگزاری مسابقات قرآن نابینان هم از توان و ظرفیت خود مطلع می‌شوند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۶/۰۲/۳۰ - ۱۰:۲۱
0
0
برگزاری مسابقات قرآن نابینایان موجب می‌شود که آنها به توانایی خود پی ببرند و نقاط ضعف را برطرف کنند
captcha