تقویت توان چانه‌زنی نظام در مسائل بین‌المللی؛ دستاورد مشارکت حداکثری مردم
کد خبر: 3600036
تاریخ انتشار : ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۵
فلاحت‌پیشه مطرح کرد:

تقویت توان چانه‌زنی نظام در مسائل بین‌المللی؛ دستاورد مشارکت حداکثری مردم

گروه سیاسی: عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه حضور مردم در 29 اردیبهشت گسترده‌تر از پیش خواهد بود، گفت: حضور حداکثری در شرایط امروز به طور خاص تقویت‌کننده توان چانه‌زنی جمهوری اسلامی ایران در مسائلی همچون ادامه برجام، تلاش برای از بین بردن تحریم‌های غیر هسته‌ای و حل مسائل و بحران‌های منطقه‌ای مانند سوریه و عراق خواهد بود.

حشمت‌الله فلاحت‌پیشه، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس و عضو هیئت علمی دانشگاه علامه طباطبایی، در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) درباره اهمیت مشارکت حداکثری مردم در دوازدهمین انتخابات ریاست جمهوری گفت: در دنیای امروز که دموکراسی یکی از افتخارات سیاسی کشورهاست، مشارکت سیاسی به عنوان یکی از شاخص‌های دموکراسی، از عوامل مهم قدرت و امنیت ملی یک کشور محسوب می‌شود.

حضور گسترده مردم؛ مؤلفه قدرت جمهوری اسلامی ایران

وی افزود: در منطقه خاورمیانه که دموکراسی عملا در آن وجود ندارد، ایران از معدود کشورهای پرچمدار مردم‌سالاری است که انتخابات به طور مستمر در آن برگزار می‌شود و جریان‌های سیاسی حضور فعالی در عرصه رقابت سیاسی دارند و لذا حضور گسترده مردم یک مؤلفه قدرت برای جمهوری اسلامی ایران برشمرده می‌شود.

فلاحت‌پیشه اظهار کرد: امروز تخریب‌ها و توطئه‌های زیادی علیه ایران صورت می‌گیرد و راهبردهای ضد ایرانی در منطقه در دستور کار برخی حکومت‌ها قرار گرفته است. همزمان با انتخابات در ایران، آقای ترامپ میزبان عربستان و رژیم صهیونیستی است که این روزها مواضع خصمانه شدیدی علیه ایران اتخاذ می‌کنند و قطعا در این دیدارها شاهد افزایش مواضع ستیزه‌جویانه و راهبردهای جنگ‌طلبانه از سوی آمریکا، عربستان و اسرائیل خواهیم بود. در این شرایط، مشارکت حداکثری مردم تقویت‌کننده مؤلفه‌های قدرت و اقتدار نظام در برابر این دشمنی‌ها خواهد بود.

مشارکت سیاسی مردم در روز 29 اردیبهشت گسترده‌تر از پیش خواهد بود

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس عنوان کرد: با وجود اینکه اندیشکده‌های غربی بعضا ادعاهایی درباره وضعیت دموکراسی در ایران مطرح می‌کنند و چشم خود را در برابر واقعیت‌های دموکراتیک در ایران می‌ببندند اما واقعیت این است که همگان منتظرند حضور مردم در انتخابات ببینند و به عقیده من حضور مردم در روز 29 اردیبهشت گسترده خواهد بود.

فلاحت‌پیشه درباره تلاش معاندین و گروه‌های مخالف نظام برای تشویق مردم به تحریم انتخابات گفت: طبیعی است که معاندین جمهوری اسلامی ایران علیه انتخابات در ایران تبلیغ کنند. این گروه‌ها زمانی می‌توانند خود را به عنوان بدیل معرفی کنند که مردم مشارکت سیاسی نداشته باشند و در انتخابات حضور پیدا نکنند.

وی با تأکید بر اینکه راهبرد تحریم انتخابات از سوی این گروه‌ها همواره با شکست مواجه شده است، گفت: بلافاصله پس از برگزاری هر انتخابات در ایران این گروه‌ها دچار فروپاشی، مشکلات مالی و عدم تداوم کمک‌های مالی از سوی کشورهای حامی شده‌اند. دلیل آن هم این است که حمایت مردم از نظام جمهوری اسلامی نهادینه شده است و برغم اینکه ممکن است مردم گلایه، نقد و مشکلات اقتصادی داشته باشند اما در انتخابات حضور گسترده داشته‌اند و در 29 اردیبهشت این حضور گسترده‌تر خواهد بود.

افزایش توان چانه‌زنی نظام در مسائل بین‌المللی؛ دستاورد مشارکت گسترده مردم

فلاحت‌پیشه درباره تأثیر حضور گسترده مردم در ارتقا نقش جهانی ایران در حل مسائل بین‌المللی و منطقه‌ای گفت: در عرصه بین‌المللی آنچه باعث افزایش اقتدار یک نظام سیاسی است میزان پشتوانه مردمی از آن نظام است.

عضو هیئت علمی دانشگاه علامه طباطبایی ابراز کرد: حضور حداکثری در شرایط امروز از این منظر به طور خاص تقویت‌کننده توان چانه‌زنی جمهوری اسلامی ایران در مسائلی همچون ادامه برجام، تلاش برای از بین بردن تحریم‌های غیر هسته‌ای و حل مسائل و بحران‌های منطقه‌ای مانند سوریه و عراق خواهد بود. 
captcha