خیران یزدی بیش از ۷۰ میلیارد ریال صدقه دادند
کد خبر: 3600363
تاریخ انتشار : ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۶

خیران یزدی بیش از ۷۰ میلیارد ریال صدقه دادند

گروه اجتماعی: معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد استان یزد گفت: سال گذشته بیش از ۷۰ میلیارد و ۵۴۲ میلیون ریال صدقه از سوی مردم نیکوکار استان پرداخت شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از یزد، غلامرضا مشعلچی، معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد استان یزد با بیان اینکه بیش از ۱۷۳ هزار صندوق صدقه بزرگ، متوسط و کوچک در سطح استان نصب و توزیع شده اظهار کرد: سال گذشته بیش از ۷۰ میلیارد و ۵۴۲ میلیون ریال صدقه از سوی مردم نیکوکار استان پرداخت شد که این میزان صدقه در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۴ درصد رشد داشته است.
وی افزود: کمک‌ های جمع‌آوری شده مردم برای رفع مشکلات و نیازمندی‌ های محرومان در سرفصل‌های مختلف از جمله تأمین مسکن، هزینه‌های درمانی، اشتغال، تحصیل، تأمین جهیزیه و کمک به امر ازدواج جوانان نیازمند و سایر امورات مددجویان هزینه می‌شود. 
معاون توسعه مشارکت های مردمی کمیته امداد استان یزد تصریح کرد: بیش از ۱۶ میلیارد ریال از صدقات جمع آوری شده برای پرداخت کمک های موردی به نیازمندان، بیش از ۲۱ میلیارد و ۶۴۶ میلیون ریال برای احداث، تعمیر، تکمیل، بازسازی و بهسازی، مقاوم سازی، خرید، اجاره مسکن مددجویان تحت حمایت و،تجهیز کانون ها و مراکز خدماتی و حمایتی هزینه شده است.
وی افزود: ۱۲ میلیارد و ۷۷۸ میلیون ریال از صدقات برای پرداخت وام اشتغال و سایر وام های ضروری به نیازمندان، بیش از ۶ میلیارد و ۷۴۸ میلیون ریال برای کمک به ازدواج نیازمندان، بیش از چهار میلیارد ریال برای پرداخت فرانشیز و خدمات ویژه درمانی و کمک به ارتقاء شاخص های بهداشتی جامعه هدف تحت پوشش، بیش از ۲ میلیارد ریال جهت انجام آموزش های فنی و حرفه ای و کارورزی مددجویان تحت حمایت هزینه شد.
مشعلچی ادامه داد: ۷ میلیارد و ۴۷۸ میلیون ریال از صدقات جمع آوری شده نیز برای ارائه خدمات فرهنگی، آموزشی و کمک به هزینه تحصیلی دانشجویان و دانش آموزان تحت حمایت، برگزاری اردوهای زیارتی و آموزشی جوانان و بزرگسالان، ارائه خدمات آموزش خانواده و انجام خدمات مشاوره تخصصی و راهنمایی به افراد تحت پوشش و مابقی صدقات نیز در مراکز نیکوکاری صرف نیازمندان در محلات شد.
وی با بیان اینکه سال گذشته ۳۷۳ میلیارد ریال توسط خیران به محرومان و مددجویان تحت حمایت کمیته امداد مساعدت شد یادآور شد: بیش از ۲۳۰ هزار نیکوکار یزدی در طرح های مختلف مشارکت های مردمی از جمله صدقات، زکات، طرح رضوان(کمک به احداث منازل مددجویی)، طرح اکرام ایتام، محسنین(حمایت از نیازمند غیر یتیم)، اطعام، کوثر(تامین جهیزیه)، شفاء(کمک به درمان مددجویان)، نذر قربانی، عقیقه با این نهاد همکاری می کنند.
منبع: کمیته امداد یزد
captcha