فعالیت یک میلیون حامی اکرام ایتام و محسنین در کشور
کد خبر: 3600499
تاریخ انتشار : ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۹
ذوالفقاری خبر داد:

فعالیت یک میلیون حامی اکرام ایتام و محسنین در کشور

گروه اجتماعی: معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد کشور با بیان این‌که یک میلیون حامی اکرام ایتام و محسنین در سطح کشور داریم، اظهار کرد: سال گذشته ۱۴۶۰ میلیارد تومان توسط مشارکت‌های مردمی کمیته امداد جمع‌آوری شد این در حالی‌است که پیش‌بینی می‌شود این رقم امسال به ۱۷۰۰ میلیارد تومان برسد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از لرستان، علی‌محمد ذوالفقاری، معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد کشور امروز چهارشنبه، ۲۷ اردیبهشت‌ماه در نشست خبری با اصحاب رسانه لرستان، گفت: مشارکت‌های مردمی بخشی از بودجه و هزینه کمیته امداد را تامین می‌کند.
وی ادامه داد: معاونت توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد در قالب زکات، طرح ایتام، طرح محسنین، جشن‌ها و مناسبت‌ها، جشن عاطفه‌ها و نیکوکاری مشارکت‌های مردم را جذب می‌کند این در حالی‌است که این مشارکت‌ها در سه شکل کالا، خدمات و نقد هستند.
ذوالفقاری ادامه داد: سال گذشته ۱۴۶۰ میلیارد تومان توسط مشارکت‌های مردمی کمیته امداد جمع‌آوری شد این در حالی‌است که پیش‌بینی می‌شود این رقم امسال به ۱۷۰۰ میلیارد تومان برسد.
معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد کشور گفت: کمک‌های مردمی که توسط مشارکت‌های مردمی جز می‌شود ۱۰۰ درصد خرج نیازمندان می‌شود این در حالی است که ۱۰ میلیون خانوار به‌صورت سیستمی با کمیته امداد ارتباط دارند.
 وی با بیان این‌که یک میلیون حامی اکرام ایتام و محسنین در سطح کشور داریم، اضافه کرد: بخشی از کمک‌های مردمی باید در درون خانواده ها صرف می‌شود این در حالی است که امکان مدیریت فقر در خانواده وجود دارد.
ذوالفقاری با بیان این‌که محور اول ارتباط و مسئولیت اجتماعی، خانواده و کمیته امداد هستند، تصریح کرد: یکی‌از راهبردهای کمیته امداد استفاده از ظرفیت اجتماعی است بدین منظور که باید از بسیج عمومی در جهت رفع فقر و محرومیت استفاده شود.
معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد کشور افزود: سهم مشارکت مردم در کمیته امداد ۲۵ درصد است و هدف ما افزایش این سهم است.
وی تصریح کرد: یکی‌از رویکردهای ما این است که  خدمات خیرین را برای آنان اطلاع‌رسانی می‌کنیم و این امر باعث شده که خیرین در فراخوان‌های مختلف کمیته امداد شرکت کنند.
ذوالفقاری با اشاره به این‌که در سال گذشته صندوق ولایت توسط کمیته امداد تاسیس شد، اظهار کرد: از شرکت و اصناف می‌خواهیم که در صندوق ولایت سرمایه‌گذاری کنند این درحالی‌است که وام‌های این صندوق با بهره کم هستند و جمع زیادی از خانواده‌های تحت پوشش کمیته امداد دو نفره یا سه نفره هستند.
معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد کشور گفت: کیفیت بخشیدن به ارتباط مشترکین کمیته امداد از دیگر فعالیت‌های شاخص این نهاد است این در حالی‌است که هدف اصلی و والای ما افزایش مشارکت‌های اجتماعی است.
کمیته امداد معاون

کمیته امداد معاون

کمیته امداد معاون

کمیته امداد معاون

کمیته امداد معاون

کمیته امداد معاون

کمیته امداد معاون
captcha