پاسخ اوقاف خوزستان به نقد شرکت‌کننده مسابقات قرآن اهواز
کد خبر: 3600513
تاریخ انتشار : ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۷

پاسخ اوقاف خوزستان به نقد شرکت‌کننده مسابقات قرآن اهواز

گروه فعالیت‌های قرآنی: پیرو درج خبر «اعلام نتایج مسابقات قرآن اوقاف اهواز تا آخر وقت فردا» در خبرگزاری ایکنا خوزستان، یکی از کاربران با ارسال نظر خود عملکرد اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان خوزستان در برگزاری مسابقات قرآن اهواز را مورد نقد داد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خوزستان، پیرو انتشار خبر «اعلام نتایج مسابقات قرآن اوقاف اهواز تا آخر وقت فردا» که ساعت 14:3 روز 23 اردیبهشت ماه بر روی خروجی ایکنای خوزستان قرار گرفت، یکی از کاربران با ارسال نظر خود عملکرد اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان خوزستان در برگزاری مسابقات قرآن را مورد نقد داد. 

رسالت خبری خبرگزاری ایکنای خوزستان باعث شد که این موضوع به منظور احترام به جایگاه مخاطب در عرصه خبررسانی مورد پیگیری قرار گیرد. بر این اساس گفت‌وگوهای خبرگزاری ایکنا شعبه خوزستان با حجج‌الاسلام سید محمد طباطبایی مدیرکل اوقاف و امور خیریه خوزستان و مرتضی فرهادی‌نژاد معاون فرهنگی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه خوزستان و ناصر دغاغله مسئول امور قرآنی این اداره‌کل برای روشن شدن ذهن مخاطبان در این زمینه ارائه می‌شود.

حجت‌الاسلام سید محمد طباطبایی مدیرکل اوقاف و امور خیریه خوزستان در پاسخ به ایکنای خوزستان درباره نقد این مخاطب و همچنین عملکرد این اداره‌کل در زمینه برگزاری مسابقات قرآن پاسخ گفت: روند برگزاری مسابقات امری سازمان‌یافته است که مربوط به حوزه فعالیت‌های معاونت فرهنگی است.

وی ادامه داد: اما قطعاً این گونه که در نظر این مخاطب آمده نیست. ما به نظرات داوران احترام می‌گذاریم و اعتماد داریم و نمی‌توان به اعتراض یک نفر اهمیت داد.

نظر داوران مورد احترام است

حجت‌الاسلام مرتضی فرهادی‌نژاد معاون فرهنگی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه خوزستان نیز درباره نقد عملکرد معاونت فرهنگی و امور قرآنی در زمینه برگزاری مسابقات قرآن گفت: برای ما نظر داوران شرط است و به نظر آنها احترام می‌گذاریم. از باب آنکه که انسان جایزالخطاست ممکن است داوران اشتباه کنند.

وی گفت: ما خط‌کش نداریم که خط بگذاریم و قاریان و حافظان را در رشته‌های مختلف قرآنی تقسیم‌بندی کنیم. سعی ما بر آن بوده که نهایت امانت‌داری را در برگزاری مسابقات و اعلام نتایج داشته باشیم. همچون زمان اعلام نتایج مسابقات در دوره سی و نهم که اسامی برگزیدگان چه در مرحله شهرستانی و چه در مرحله استانی همان روز آماده بود اما به دلیل آنکه سازمان اوقاف و امور خیریه باید نتایج مرحله استانی را مورد بازبینی قرار دهد روند ارسال نتایج به مرکز و بررسی آن و بازگشت دوباره به استان طول می‌کشد، شاید نتایج به فاصله چند روز اعلام شود.

فرهادی‌نژاد گفت: شاید این مخاطب انتظاری را که از خود داشته نتوانسته از عملکرد داوران بگیرد و داوران در پشت درهای بسته داوری نمی‌کنند.

ناصر دغاغله مسئول امور قرآنی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه خوزستان هم در پاسخ به این ادعا و نقد توضیح داد: کسانی که چنین سخن‌هایی می‌گویند قطعاً قاری قرآن نیستند، چرا که بدون آگاهی به مردم تهمت می‌زنند. ما با افراد مختلفی از نظر فکری روبرو هستیم و این امر نوعی تنگ‌نظری است.

وی ادامه داد: اگر برای این ادعا مدرکی وجود دارد، ارائه شود. تمام برگ‌های داوری و ریز نمرات شرکت‌کنندگان با دست‌خط خود داوران وجود دارد و هیچ کم و کاستی در این میان نیست. ریز نمرات به صورت آنلاین در روز مسابقات وارد سیستم شدند اما به دلیل تعداد بالای شرکت‌کنندگان برای بررسی نمرات این تعداد از شرکت‌کنندگان به زمان دو تا سه روز نیاز است، چون ما در اداره‌کل کارهای دیگری هم داریم. پس از بررسی نتایج در اداره اهواز نتایج نهایی به اوقاف خوزستان اعلام شد.

دغاغله گفت: نمرات وارد شده در سیستم با ریزنمرات وارد شده در فرم‌های داوری یک به یک تطبیق داده شد و نمره به نمره تأیید و پس از آن اعلام شدند. اگر کسی شک دارد بیاید و به اوقاف سر بزند و مدارک را از نزدیک بررسی کند، داوران هم حی و حاضر هستند. علاوه بر اینکه این حرف توهین به اوقاف خوزستان است بلکه توهین به هیئت داوران است.

سیما محسنی
captcha