روحيه انقلابی‌گری نسل دیروز به نسل جوان منتقل شود
کد خبر: 3600545
تاریخ انتشار : ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۰

روحيه انقلابی‌گری نسل دیروز به نسل جوان منتقل شود

گروه فرهنگی: استاندار یزد گفت: روحيه انقلابی‌گری و ارزش‌های حاصل از فداكاری‌های نسل دیروز به نسل امروز و آينده منتقل شود زیرا اگر جوانان با اين ارزش‌ها مأنوس نشوند ممكن است نسبت به انقلاب بی‌تفاوت شوند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن‌(ایکنا) از یزد، سيدمحمد ميرمحمدی، استاندار یزد روز گذشته در ستاد مناسبت‌های خردادماه و شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس اظهار كرد: اين جلسات با نام و ياد افرادی برگزار می‌شود كه استقلال و امنيت و موفقيت كشور از ناحيه فداكاری ها و جانبازی ها و تلاشگری های اين عزيزان در دفاع از انقلاب و ميهن اسلامی بوده است.
استاندار يزد ضمن گرامی داشتن ياد و خاطره همه شهدا، به روح پرفتوح آنان درود فرست و گفت: به عنوان نسل ديروز تكليفی در قبال نسل امروز و فردا داریم و آن، اين است كه بتوانيم آثار و ارزش هايی كه در ارتباط با دفاع از انقلاب و كشور عزيزمان وجود داشته و شاهد بوديم را به نحو شايسته به نسل جديد و نسل های بعد منتقل كنيم.
ميرمحمدی با اشاره به ذكر بانگ الله اكبر در ساعت يازده سوم خرداد، روز آزادی خرمشهر افزود: حضرت امام (ره) فرمودند «خرمشهر را خدا آزاد كرد» که اين بسيار فرمايش عميقی است، يعنی همه عزيزانی كه در آزادی خرمشهر نقش داشتند، خدا آنان را همراهی كرد و آنها با قدرت الهی خرمشهر را آزاد كردند و اين قدرت الهی در همه وجود دارد و با عشق و ايمان است كه تبلور پيدا می كند.
وی اظهار اميدواری کرد: امیدوارم قدم‌هايي كه در اين مسير برداشته مي شود با عشق تمام و علاقۀ عميق صورت بگيرد و آگاهانه عمل شود زیرا اگر ما متوجه وظايف خود باشيم، سر از پا، در اين راه نمی شناسيم و اميدوارم اين عشق و علاقه را در همه افراد و همه جامعه مشاهده كنيم و به شرايطي برسيم كه بتوانيم دين خود را به همه عزيزاني كه در اين مسير جان خود را براي ميهن اسلامي از دست دادند، ادا کنیم.
میرمحمدی با اشاره به تداخل سالروز رحلت حضرت امام خمینی (ره) با ايام ماه مبارك رمضان، بیان کرد: اعزام به حرم امام خمینی (ره) در ایام رمضان صورت مطلوبي نمي تواند داشته باشد و مناسب است در مركز استان و شهرستان ها مراسم شايسته اي در ارتباط با گرامي داشت مقام حضرت امام داشته باشيم.
وی با بیان اینکه حضرت امام الگويي بسيار ارزشمند برای همه ما است و رهبري در هر جامعه ركن اساسي است، گفت: اگر جامعه‌اي رهبري قاطع، قوي و مقبول نداشته باشد، با مشكل روبه روست و اختلافات ممكن است زمينه هاي بيچارگي و بدبختي را براي آنان رقم بزند و يكي از محورهاي اساسي در قانون اساسي ما بحث رهبري است.
استاندار یزد افزود: این رهبري است كه اتحاد و انسجام ملي را رقم مي زند؛ جامعه را هدايت مي كند و همه را از اختلاف و تفرقه پرهیز می دهد و موفقيت هاي ما نیز ناشي از همين هدايت ها و توجهات جامعه به ضرورت هاي اجتماعي و دیگر ضرورت های كشورمان بوده است كه خوشبختانه تا امروز بسيار موفق بوده و باعث شده است در منطقه و دنيا از جايگاه رفيع برخوردار شویم.
میرمحمدی بیان کرد: اينها دستاوردهاي ساده اي نيست زیرا قبلأ نام ايران چندان مطرح نبود و امروز كشور مقتدر ايران در مقامي است كه براي حل مسائل اش با پنج و شش ابرقدرت جهاني به مذاكره مي نشيند و در مذاكرات موفق مي شود و جايگاه قابل توجهي يافته است.
وی افزود: بنابراين هرچه كمتر به اين مسائل توجه كنيم نسل امروز و آينده را از اين ارزش ها دور و هرچه بيشتر با شيوه‌هاي درست و نه ابزاري و با صداقت، عشق و ايمان به اين مسائل بپردازيم، جوانان را به ارزش‌ها نزدیک می‌کنیم.
میرمحمدی اظهار امیدواری کرد: اميدوارم با اداي تكليف بتوانيم ميدان عشق و اميد را براي جوانان گسترش دهيم و جوانان را بيشتر با ارزش هاي انقلاب، ارزش هاي اسلامي و دفاع مقدس و غرور ملي خود آشنا كنيم.
استاندار یزد افزود: اميدواريم مراسم ارتحال حضرت امام (ره) در استان به خوبي انجام شود و برنامه‌هايي كه براي 22 خرداد ارائه شده تأثيرگذار است.
استاندار یزد پیشنهاد داد: همه به مناسبت سوم خرداد، روز آزادسازي خرمشهر اهداي كتاب را باب كنيم تا صميمت ها و محبوبيت ها را افزايش دهیم.
منبع: استانداری یزد
captcha