جرائم انتخاباتی در استان یزد انگشت‌شمار است
کد خبر: 3600556
تاریخ انتشار : ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۵

جرائم انتخاباتی در استان یزد انگشت‌شمار است

گروه سیاسی: رئیس کل دادگستری یزد گفت: با تبعیت از قانون و التزام به آن، جرائم انتخاباتی در استان یزد انگشت‌شمار است که امیدواریم آن تعداد نیز با احراز عدم سوء نیت، به برائت ختم شود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از یزد، محمدرضا حبیبی، رئیس کل دادگستری یزد روز گذشته در آیین تکریم و معارفه روسای سابق و جدید دادگستری اشکذر با اشاره به بحث تخلفات و جرائمی که ممکن است از سوی برخی از نامزذها و حامیان آنها در جریان تبلیغات انتخاباتی صورت گیرد اظهار کرد: خوشبختانه در سطح استان با توجه به هوشمندی مردم و نیز هماهنگی خوبی که بین مسوولان وجود دارد تخلفات و جرائم انتخاباتی تا به امروز محدود بوده که در حال رسیدگی است.
رئیس کل دادگستری یزد گفت: رمز موفقیت در همه امور، پایبندی به قانون و مبارزه با نفس و منیت ها است که باید سر لوحه کار همه قرار گیرد.
وی تصریح کرد: سربلندی و استمرار نظام جمهوری اسلامی بحث ولایت فقیه و تبعیت مردم از ولایت فقیه است که همواره باید مورد توجه و اهتمام مردم و مسئولان باشد.
رییس کل دادگستری یزد با بیان اینکه تنور انتخابات در بین مردم استان داغ است و شور و شوق خوبی در بین مردم برای شرکت در انتخابات دیده می شود ابراز کرد: همه باید فارغ از هرگونه سلایق و خط مشی های سیاسی با حضور در کنار صندوق های رأی، حماسه ای دیگر را رقم بزنند.
وی بحث ایجاد امنیت در انتخابات را مهم عنوان کرد و افزود: مقام معظم رهبری تاکید دارند که سه دستگاه قضایی، نیروی انتظامی و وزارت کشور در بحث ایجاد امنیت در انتخابات تلاش نمایند و نیز با کسانی که بخواهند در امنیت و نظم عمومی اختلالی به وجود آورند، مماشات نخواهد شد.
این مقام قضایی به سوء نیت دشمنان و نظام در این انتخابات اشاره کرد و گفت: همه ضربه خوردگان از نظام اسلامی، معاندین، سلطنت طلبان و دیگر گروه های محارب عزم خود را برای سوء استفاده از این فضای پر شور انتخاباتی جزم کزده اند که این مسئله ضرورت هوشیاری بیشتر مردم و مسئولان را می طلبد.
وی هشدار داد: نباید فضایی را برای سوء استفاده دشمنان فراهم کرد چراکه زخم خوردگان از این ملت به دنبال جرقه ای هستند تا بتوانند زهر خود را بریزند.
یادآور می‌شود در این مراسم ضمن تجلیل از زحمات ده ساله جمال فلاح، محمدعلی شاکر به عنوان رئیس جدید دادگستری شهرستان اشکذر معرفی شد.
منبع: دادگستری یزد
captcha