آزمون انتخابی اعزام قاریان به حج 96 برگزار شد
کد خبر: 3600583
تاریخ انتشار : ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۷

آزمون انتخابی اعزام قاریان به حج 96 برگزار شد

گروه فعالیت‌های قرآنی: آزمون انتخابی اعزام قاریان، حافظان و گروه‌های تواشیح به حج تمتع سال 96 در مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف برگزار شد.

آزمون حج 96
به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) هر ساله برای اجرای برنامه‌ها و محافل قرآنی در موسم حج تمتع، کاروانی متشکل از قاریان و حافظان برجسته و بین‌المللی قرآن تحت عنوان کاروان قرآنی نور به کشور عربستان عزم می‌شوند.
با توجه به اتفاقاتی که در حج سال 94 افتاد، سال گذشته حج برای ایرانیان برگزار نشد و تبعاً کاروان نور نیز فعالیتی نداشت، اما امسال مجدداً قرار است این کاروان در قالب 20 نفر از قاریان و حافظان و گروه‌های تواشیح برتر برای اجرای برنامه‌های قرآنی به حج اعزام شوند.
هماهنگی‌های مربوط به اعزام این کاروان به حج با همکاری شورای عالی قرآن و مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه انجام می‌شود، طبق برنامه هر ساله برای انتخاب اعضای کاروان اعزامی آزمون‌هایی در مراحل مختلف برگزار می‌شود که در نهایت افرادی که معدل بالاتر را آورده‌‌اند، انتخاب می‌شوند.
آزمون انتخابی برای اعزام به حج طی دیروز و امروز، 26 و 27 اردیبهشت‌ماه در محل مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه برگزار شد و نحوه برگزاری این آزمون نیز به این شکل بود که قاریان یک تلاوت تحقیق و یک تلاوت ترتیل داشتند که تلاوت‌های آنها ضبط شد.
آزمون انتخابی به حج 96
تلاوت این افراد در نهایت در کمیته اعزام و کمیته داوری به صورت جداگانه داوری می‌شوند و داوری به صورت زنده را در آزمون امسال شاهد نبودیم، همچنین برای قاریان یک قرعه تلاوت تحقیق و یک قرعه تلاوت ترتیل تعیین شده بود که به صورت تصویری ضبط شد.
تعداد اعضای این کاروان امسال 20 نفر است و قرار است از این بین تنها یک حافظ به حج اعزام شود، با توجه به وقفه ایجاد شده در حج، امسال راه‌یافتگان به مسابقات کشوری دو دوره کرمانشاه و گیلان نیز حاضر بودند.
آزمون حج 96
علاوه بر این شاهد رقابت گروه‌های تواشیح برای اعزام نیز هستیم و سه گروه تواشیح که در مسابقات دو سال اخیر رتبه اول را داشتند آثارشان برای داوری ارسال شده است و قرار است یک گروه انتخاب شود.
در پایان یادآور می‌شود زمان دقیق اعلام نتایج آزمون انتخابی حج تمتع 96 مشخص نیست اما داوری آثار تا قبل از ماه مبارک رمضان به اتمام خواهد رسید.
captcha