حضور نماینده خوزستان در آزمون انتخابی اعزام قاریان به حج تمتع 96
کد خبر: 3600742
تاریخ انتشار : ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۲

حضور نماینده خوزستان در آزمون انتخابی اعزام قاریان به حج تمتع 96

گروه فعالیت‌های قرآنی: آزمون انتخابی اعزام قاریان، حافظان و گروه‌های تواشیح به حج تمتع سال ۹۶ در مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف با حضور نماینده خوزستان همراه بود.

سید جاسم موسوی‌فیه، نماینده استان خوزستان در آزمون قرائت حج 96 در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خوزستان، اظهار کرد: آزمون حج به صورت مشترک از سوی سازمان اوقاف و امور خیریه و شورای عالی قرآن کریم برگزار می‌شود و در آن نفرات برتر مسابقات اوقاف استان‌ها در رشته قرائت برای آزمون و انتخاب قاریان برتر و اعزام به حج ابراهیمی مورد ارزیابی قرار می‌گیرند.

وی بیان کرد: این آزمون با یک صفحه و نیم تلاوت تحقیق و دو صفحه کامل قرائت ترتیل از قاری گرفته می‌شود.

در این مسابقه فقط تلاوت قاریان ضبط می‌شود و بعد از آن هیئت داوران به بررسی و داوری می‌پردازند. گرچه مسابقه است اما بدون حضور داور و تماشاگر برگزار می‌شود.

موسوی عنوان کرد: در سال 91 به عنوان نماینده جمهوری اسلامی ایران درکاروان حج ابراهیمی حضور داشتم. آزمون بسیار سخت بود و آنچه که مدنظرم بودم و نشد تلاوت کنم و نتیجه را به خدا واگذار کردم.

یادآور می‌شود، آزمون انتخابی برای اعزام به حج در ۲۶ و ۲۷ اردیبهشت‌ماه در محل مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه برگزار شد و نحوه برگزاری این آزمون نیز به این شکل بود که قاریان یک تلاوت تحقیق و یک تلاوت ترتیل داشتند که تلاوت‌های آنها ضبط شد.

تعداد اعضای این کاروان امسال ۲۰ نفر است و قرار است از این بین تنها یک حافظ به حج اعزام شود، با توجه به وقفه ایجاد شده در حج، امسال راه‌یافتگان به مسابقات کشوری دو دوره کرمانشاه و گیلان نیز حاضر بودند.

در پایان یادآور می‌شود زمان دقیق اعلام نتایج آزمون انتخابی حج تمتع ۹۶ مشخص نیست اما داوری آثار تا قبل از ماه مبارک رمضان به اتمام خواهد رسید.

captcha