اعضای هیئت اعزامی جهاد دانشگاهی به قازان در انتخابات شرکت کردند
کد خبر: 3601085
تاریخ انتشار : ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۲۱:۰۲
با حضور در کنسولگری ایران؛

اعضای هیئت اعزامی جهاد دانشگاهی به قازان در انتخابات شرکت کردند

گروه بین الملل: اعضای هیئت اعزامی جهاد دانشگاهی به قازان، ظهر امروز با حضور در کنسولگری ایران در این شهر، رأی خود را به صندوق انداختند.

به گزارش خبرنگار اعزامی خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا)، به قازان، اعضای هیئت اعزامی جهاد دانشگاهی به پایتخت جمهوری تاتارستان و بزرگترین شهر مسلمان نشین فدراسیون روسیه، ظهر امروز، جمعه 29 اردیبهشت ماه به وقت محلی، با حضور در کنسولگری ایران رأی خود را به صندوق مستقر در آنجا انداختند.
با وجود اینکه آمار دقیقی از تعداد ایرانیان ساکن قازان وجود ندارد و ظاهرا جمعیت زیادی در این شهر ساکن نیستند، با این حال یک صندوق رأی در کنسولگری مستقر است.
دو نفر از دانشجویان دختر و پسر ایرانی که برای شرکت در انتخابات به کنسولگری آمده بودند، در گفت و گویی کوتاه با خبرنگار ایکنا، با بیان اینکه اهل گرگان بوده و در حال طی کردن کلاس های زبان برای حضور در دانشگاه هستند، درباره علت حضور خود در انتخابات تصریح کردند: حضور در انتخابات وظیفه هر ایرانی است و ما هم بر همین اساس با افتخار در انتخابات امروز شرکت کرده ایم.
اعضای هیئت اعزامی جهاد دانشگاهی به قازان در انتخابات شرکت کردند
این دو دانشجو، تأکید داشتند که نتیجه انتخابات هرچه که باشد، قابل قبول است و هدف اصلی آنها حضور پای صندوق بوده است.
کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در طبقه سوم یک مجتمع تجاری قرار دارد و مسئولان حاضر به دقت روند برگزاری انتخابات در ایران و اطلاعیه های ستاد انتخابات را دنبال می کردند.
یادآور می شود هیئت اعزامی جهاد دانشگاهی که به همت سازمان فعالیت های قرآنی دانشگاهیان کشور جهت حضور در جشنواره «قازن سامیت 2017» و رایزنی با مسئولان این جمهوری در حوزه های فرهنگی، دینی، گردشگری و علمی و پژوهشی، از 27 اردیبهشت ماه وارد پایتخت سوم و البته صنعتی فدارسیون روسیه شده است، شامل حمیدرضا صابرفرزام، رئیس سازمان فعالیتها و مدیرعامل ایکنا، علی مرادی، مدیر کل دفتر همكاری‌های علمی و ارتباطات بین‌الملل جهاد دانشگاهی، رحیم یعقوب‌زاده، رئیس مرکز گردشگردی دانشجویان ایران و 4 نفر از بانوان برگزیده جشنواره های مختلف مد و لباس ایرانی و اسلامی است.


اعضای هیئت اعزامی جهاد دانشگاهی به قازان در انتخابات شرکت کردند
این هیئت طی روزهای گذشته، علاوه بر شرکت در برنامه های و نشستهای نهمین اجلاس بین‌المللی اقتصادی «روسیه و جهان اسلام»، به طور فشرده دیدارهای مختلفی با مسئولان دولتی، دانشگاهی، رسانه ای و بخش خصوصی این جمهوری داشته و تفاهم و توافقات بسیار خوبی جهت گسترش همکاری ها به ویژه در حوزه های فرهنگی، دینی، رسانه ای، گردشگری، علمی، پژوهشی و حوزه مدل و لباس اسلامی صورت گرفته است که امید می رود این توافقات همانطور که طرفین در جلسات خود بر آن تأکید داشتند، به زودی عملیاتی شود.
جمهوری تاتارستان با جمعیت نزدیک به 4 میلیون نفری در بخش اروپایی فدراسیون روسیه قرار دارد و سومین پایتخت و مرکز صنعتی این کشور شناخته می شود که به صورت خودمختار اداره می شود و دارای رئیس جمهور و هیئت دولت خاص خود می باشد.
سال 992 میلادی اسلام به عنوان دین رسمی این منطقه اعلام شده و نزدیک به 1150 مسجد، 200 کلیسا و 50 مرکز عبادی سایر ادیان در شهر قازان وجود دارد و بیش از نیمی از جمعیت این جمهوری مسلمان و مابقی مسیحی ارتدوکس و یهودی و غیره هستند.

captcha