آیین‌نامه مسابقات مالزی الگوی مسابقات اوقاف شود
کد خبر: 3601507
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۸:۵۳
جهانبخش فرجی:

آیین‌نامه مسابقات مالزی الگوی مسابقات اوقاف شود

گروه مسابقات: جهانبخش فرجی معتقد است داوری مسابقات مالزی و معیارهای داوری این كشور بسیار ساده، كلی‌نگر و در نتیجه بهتر از معیارهای پیچیده و جزئی‌نگر داوری در كشور ما هست به طوری که آنها در تجوید اصلاً سخت‌گیر نیستند یا بهتر است بگوییم تجوید و فصاحت مصری می‌خواهند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، جهانبخش فرجی، مدرس و قاری بین‌المللی قرآن به بهانه کسب رتبه نماینده کشورمان در مسابقات بین‌المللی قرآن کشور مالزی در یادداشتی به بیان برخی نکات مهم و کلیدی در مورد این رقابت‌ها پرداخته است که در ادامه مطالعه می‌کنید.

الان معلوم شد كه داوری مسابقات مالزی و معیارهای داوری این كشور بسیار ساده‌تر، كلی‌نگر و در نتیجه بهتر از معیارهای پیچیده و جزئی‌نگر داوری در كشور ما هست به طوری که آنها در تجوید اصلاً سخت‌گیر نیستند یا بهتر است بگوییم تجوید و فصاحت مصری می‌خواهند. 

مسابقه آنها، صوت و لحن محور است و به تحریر هم بسیار بها می‌دهند، در بخش صوت، به دنبال تنورخو‌ان‌ها هستند؛ چون خودشان تنورخوان هستند.

داوران این مسابقه زیاد به جنس صدای زیبا اهمیت نمی‌دهند، بلكه طنین خروجی برایشان مهم است؛ خروج در صوت برایشان بسیار مهم است؛ یعنی سلامت صوت، در كل تلاوت مهم‌ترین فاكتور در صوت است.

بنابراین اگر یك قاری در همه بخش‌ها بهترین تلاوت را انجام دهد، اما یك خروج فاحش صوتی داشته باشد، هرگز اول نخواهد شد؛ همچنین در بخش لحن به دنبال كامل كردن لحن و یا اینكه حتماً قاری مقلد یك شیوه خاص باشد، نیستند بلکه ابتكار و تركیب در لحن را بسیار می‌پسندند.

این مسابقه، خسته‌كننده و پراسترس و طولانی نیست بلكه با یك بار خواندن، تكلیف مشخص می‌‌شود.

به نظر تنها ایراد این مسابقات این است كه مسابقه است، مسابقه همیشه همراه اضطراب است و با ذات قرآن كه برای شفاء و رحمت و آرامش آمده است، منافات دارد.

با احترام

جهانبخش فرجی

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
سید
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۶/۰۲/۳۱ - ۱۰:۴۰
1
2
بسیار عالی و کارشناسی
استاد فرجی مثل همیشه با نظر دقیق و با مطالعه
captcha