تمسک به قرآن بهترین عامل مقاومت در برابر آسیب‌های اجتماعی است
کد خبر: 3601566
تاریخ انتشار : ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۵

تمسک به قرآن بهترین عامل مقاومت در برابر آسیب‌های اجتماعی است

گروه فعالیت‌های قرآنی: معاون فرهنگی دادگستری استان یزد گفت: برای غلبه بر آسیب‌های اجتماعی و هجمه‌های ضد فرهنگی، بهترین مسیر تمسک به قرآن و معارف دینی است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآنی(ایکنا) از یزد، محمدرضا عرشیان، معاون فرهنگی دادگستری استان یزد روز گذشته در بازدید از زندان مرکزی یزد با اشاره به حدیث نبوی «اِذَا الْتَبَسَتْ عَلَيْكُمُ الفِتَنُ كَقِطَعِ اللَّيْلِ الْمُظْلِمِ فَعَلَيْكُمْ بِالْقُرآنِ» اظهار کرد: عصر حاضر، عصر هجوم فتنه ها، تاریکی ها و کج راهه‌های زیادی است که باید برای ماندن در صراط مستقیم و محفوظ ماندن از لغزش و خطا باید دستاویز به حبل المتین الهی داشت.
وی ضمن تقدیر از تعامل مثبت و همکاری مسئولان اداره کل زندان های استان در اجرای برنامه های فرهنگی و مسابقات قرآنی قوه قضاییه که سال گذشته به میزبانی یزد برگزار شد گفت: اقدامات فرهنگی در زندان های استان یزد به خوبی برنامه ریزی شده و با دقت و جدیت دنبال می‌شود و موفقیت بیش از پیش این عزیزان را در عرصه‌های فرهنگی به ویژه در نهضت قرانی خواستاریم.
عرشیان افزود: زمینه سازی برای بازگشت سعادتمندانه مددجویان حرکت بزرگ و اقدام ارزشمندی است که توسط روحانیون و مسئولان فرهنگی در بخش‌های مختلف زندان اجرا می‌شود که پاداش آن همانند جهاد فی سبیل الله است.
وی گفت: برنامه‌های فرهنگی در زندان‌ها افراد بزهکار را به سمت معرفت و نیل به معارف دینی سوق می‌دهد و از این رو وظیفه سنگینی به عهده مسئولان و عوامل فرهنگی و تربیتی زندان‌ها است.
این مقام قضایی به کسب مقام نخست مسابقات قران کریم قوه قضاییه در سال گذشته اشاره و تأکید کرد: حضور پر قدرت در مسابقات سال گذشته قوه قضاییه با مشارکت دستگاه های وابسته به قوه قضاییه انجام گرفت و امسال نیز برای حضور در این مسابقات باید با راه‌اندازی نهضت قرانی، ضمن شناسایی استعدادهای باالقوه قرانی، تشکیل کلاس‌ها و دوره‌های آموزشی، شرایط حضور یک تیم آماده برای کسب بهترین نتایج ممکن را رقم بزنیم.
منبع: روابط عمومی دادگستری یزد
captcha