انتشار قرآن بریل 6 جلدی در ترکیه
کد خبر: 3601667
تاریخ انتشار : ۰۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۹

انتشار قرآن بریل 6 جلدی در ترکیه

گروه بین‌الملل: سازمان دیانت ترکیه، قرآن بریلی متشکل از 6 جلد را در راستای تسهیل آموزش قرآن به روشندلان چاپ و منتشر کرده است.


چاپ و نشر قرآن بریل در ترکیه / در حال تکمیل

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از خبرگزاری «اخلاص ترکیه»، سازمان دیانت این کشور نسخه‌ای از قرآن را در 6 جلد با الفبای بریل چاپ و منتشر کرده است که از آن برای آموزش قرآن به روشندلان استفاده می‌شود.
«یونس آک‌کایا»، یکی از مسئولان سازمان دیانت ترکیه، با بیان این‌که این قرآن‌ بریل به‌صورت رایگان در میان روشندلان توزیع می‌شود، گفت: یکی از کارهای پسندیده‌ای که هر مسلمانی می‌تواند انجام دهد، یاری رساندن به افراد معلول در یادگیری تعالیم دینی است. به همین دلیل باید برای آن‌ها در این خصوص امکانات مناسب را فراهم کرد.
وی افزود: در سازمان دیانت ترکیه گروهی را با هدف بررسی راهکارهای کمک به روشندلان در زمینه آموزش قرآن تشکیل دادیم. در این گروه که چند تن از روشندلان نیز شرکت داشتند، تصمیم گرفته شد که قرآن را با الفبای بریل آن هم با رعایت تمامی استاندارد‌ها به چاپ رسانیم. برای همین نیز در چاپ آن بهترین نوع کاغذ را مورد استفاده قرار دادیم.

آک‌کایا، با اشاره این موضوع که این قرآن پیش از چاپ چندین بار مورد بررسی و ارزیابی قرار گرفته است، تصریح کرد: استفاده از دیدگاه چند روشندل در چاپ قرآن بریل بسیار مفید بود، زیرا این امکان را به ما می‌داد که در رفع خطاها و اشکالات موجود حساسیت لازم را به خرج دهیم.
وی با بیان این که قرآن بریل در 6 جلد و طی یک سال تلاش و فعالیت به چاپ رسیده است، گفت: تا کنون یک هزار جلد از این قرآن در میان روشندلان توزیع شده و درخواست‌ها نیز روز به روز در حال افزایش است. بر این عقید‌ه‌ایم که تعداد موجود کافی نیست و باید تعداد زیادی از آن را چاپ و در میان روشندلان توزیع کنیم. از مسلمانان دیگر کشور‌ها نظیر آلمان نیز نامه‌هایی به ما رسیده و خواهان استفاده از از این قرآن بریل در امر آموزش هستند.

captcha