انتقاد نماینده کنگره از قرارداد تسلیحاتی/ سعودی‌ها؛ بزرگ‌ترین مروج افراط‌گرایی
کد خبر: 3602111
تاریخ انتشار : ۰۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۸

انتقاد نماینده کنگره از قرارداد تسلیحاتی/ سعودی‌ها؛ بزرگ‌ترین مروج افراط‌گرایی

گروه بین‌الملل: تولسی گابارد، نماینده کنگره آمریکا قرارداد عظیم تسلیحاتی 460 میلیارد دلاری دولت ترامپ با عربستان سعودی، بزرگترین حامی سازمان‌های تروریستی، را محکوم کرد.

انتقاد نماینده کنگره از قرارداد تسلیحاتی با عربستان/ سعودی‌ها؛ بزرگ‌ترین مروج افراط‌گرایی
به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از پایگاه خبری «Hawaii24/7»، خانم تولسی گابارد گفت: عربستان سعودی، کشوری با آمار تکان‌دهنده نقض حقوق بشر در داخل و خارج، تاریخ طولانی در حمایت از سازمان‌های تروریستی دارد که امنیت مردم آمریکا را نیز تهدید می‌کند.
وی افزود: عربستان سعودی بزرگترین حامی و مروج ایدئولوژی افراط‌گرایی سلفی وهابی در جهان است که تغذیه‌کننده گروه‌های تروریستی مانند داعش و القاعده است و ردپای آن‌ها در تاریخ این کشور قابل پیگیری است و احتمال زیادی وجود دارد که این سلاح‌ها علیه شهروندان بی‌گناه به کار رود یا به دستان گروه‌های تروریستی ختم شوند.

گابارد گفت: عربستان سعودی صدها میلیارد دلار برای ترویج ایدئولوژی افراطی وهابی در سراسر جهان خرج کرده و زمینه مساعدی برای استخدام نیرو در داعش و القاعده فراهم آورده و در عین حال به صورت مستقیم از گروه‌های تروریستی دفاع می‌کند که تهدیدی مستقیم برای منافع آمریکا هستند و می‌جنگند تا دولت سوریه را سرنگون کنند.

ریاکاری دولت ترامپ ادامه دارد

وی افزود: دورویی در اقدامات کابینه ترامپ در قبال عربستان سعودی از ماه فوریه 2017 آغاز شد زمانیکه مایک پمپئو، رئیس سیا
به محمد بن نایف، ولیعهد عربستان، مدال افتخار «مبارزه با تروریسم» اعطا کرد.
گابارد گفت: این ریاکاری همچنان ادامه دارد و گرچه دولت ترامپ علیه تروریسم و داعش صحبت می‌کند، اما به کشوری که حامی تروریست‌ها است، سر می‌برد، زنان را سرکوب می‌کند، اقلیت‌های دینی را سرکوب می‌کند و بزرگترین حامی داعش و القاعده است، سلاح می‌فروشد.

وی تأکید کرد: این قرارداد تسلیحاتی عربستان را قادر می‌سازد تا در جنایات جنگی علیه شهروندان یمنی از سلاح‌های آمریکایی استفاده کند و به خشونت‌های حقوق بشری در داخل و خارج ادامه دهد.
captcha