رقابت مسلمانان کالیفرنیا در مسابقات قرآن
کد خبر: 3602115
تاریخ انتشار : ۰۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۶

رقابت مسلمانان کالیفرنیا در مسابقات قرآن

گروه بین الملل: دومین دوره مسابقات قرآن کریم در رشته‌های قرائت، حفظ و مفاهیم روز شنبه، 30 اردیبهشت با حضور مسلمانان کالیفرنیا در مرکز اسلامی «فاطمیه» این ایالت برگزار شد.

رقابت مسلمانان کالیفرنیا در مسابقات قرآن
«سیداباذر واحدی»، مدیر و مؤسس مرکز اسلامی «فاطمیه» کالیفرنیا در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) ضمن اعلام این خبر گفت: این مرکز برای دومین سال پیاپی، مسابقات قرآن کریم را در بخش خواهران و برادران در دو رده سنی زیر 16 سال و بالای 16 سال برگزار کرد.
وی با تشریح برنامه‌های این دوره از مسابقات گفت: مسابقات در ساعات اولیه ظهر شروع شد و تا هنگام اذان مغرب ادامه داشت که مراسم اختتامیه و اعطای جوایز به نفرات برتر بعد از برگزاری نماز جماعت انجام شد.
سیداباذر واحدی، قاری، مرتل مبدع و حافظ کل قرآن کریم که مبلغ، فعال دینی و مدیر مرکز فاطمیه است، برگزاری مسابقات قرآن را با شعار «یک کتاب، یک امت»، عامل اتحاد بین خواهران و برادران اهل سنت و تشیع در کالیفرنیا عنوان کرد و افزود: به واسطه این برنامه، جنبش قرآنی خوبی در کالیفرنیا راه افتاده و قرار است در سال آینده مسابقات را به صورت سراسری برای کل مسلمانان آمریکا برگزار کنیم.  
وی تصریح کرد: سال آینده علاوه بر مسابقات سراسری آمریکا مسابقات بزرگ دیگری در ایالت میشیگان برای سراسر مسلمانان دنیا برگزار خواهیم کرد.
واحدی با بیان هدف مسابقات که ترویج و نشر فرهنگ قرآنی با نگرش ثقلین است، ترتیب مسابقات این مرکز را در سال‌های آینده به صورت مسابقات منطقه‌ای(شهرهای یک ایالت)، کشوری(آمریکا)، چند کشوری و بین‌المللی اعلام کرد.
captcha