جامعه نیازمند صدق و راستی است
کد خبر: 3602138
تاریخ انتشار : ۰۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۰

جامعه نیازمند صدق و راستی است

گروه معارف: امام جمعه سراب، اظهار کرد: صدق و راستی در عقیده و گفتار و کردار یکی از بهترین اوصاف آدمی است که هر فرد و جامعه‌ای به آن نیازمند است.

حجت‌الاسلام علی اکرمی، امام جمعه سراب در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از آذربایجان‌شرقی، اظهار کرد: صدق و راستی در عقیده و گفتار و کردار یکی از بهترین اوصاف آدمی است که هر فرد و جامعه‌ای به آن نیازمند است.

‎وی، افزود: قرآن بيان حقايق عالم از دیدگاه پروردگار آن است و از وقايعی خبر می‌دهد كه يا رخ داده، يا در حال انجام است و يا به وقوع خواهد پيوست.

وی بیان کرد: صداقت را در گفتار، نیات، اعمال و در مقامات دینی و وعده‌های شخص باید، شناخت و نمونه‌هایی از صادقین که قرآن به عنوان الگو نام برده از جمله خود خدا تعالی، پیامبر(ص)، امام علی(ع)، حضرت زهرا(س)، امام صادق(ع) و ... را باید مدنظر داشت تا انسان  صادقانه زندگی کند و گرفتار کذب نشود.

حجت‌الاسلام اکرمی، با اشاره به فرموده حضرت علی(ع) افزود: امیرالمومنین علی(ع) می‌فرمایند: چهار چیز است،‌ که به هر کس بخشیده شده باشد، به تحقیق خیر دنیا و آخرت به او بخشیده شده است: راستگویی، اداکردن امانت، نگهداری شکم (از حرام و مشتبه) و خوش اخلاقی.

امام جمعه سراب، صداقت را فضیلتی فطری دانست و تاکید کرد: صداقت فضیلتی فطری است که در ابتدا انسان با فریب شیطان گرفتار ضد آن کذب شد.
captcha