حمایت ۷۹۱ نیکوکار مهریزی از ۲۳۳ یتیم
کد خبر: 3602219
تاریخ انتشار : ۰۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۸

حمایت ۷۹۱ نیکوکار مهریزی از ۲۳۳ یتیم

گروه اجتماعی: مدیر کمیته امداد شهرستان مهریز گفت: ۷۹۱ حامی در این شهرستان حمایت ۲۳۳ یتیم و فرزندان نیازمند غیر یتیم را در قالب طرح «اکرام ایتام» و «محسنین» بر عهده دارند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از یزد، احمد ایزدی، مدیر کمیته امداد شهرستان مهریز اظهار کرد: ۷۹۱ حامی در شهرستان مهریز حمایت ۲۳۳ یتیم و فرزندان نیازمند غیر یتیم را در قالب طرح «اکرام ایتام» و «محسنین» بر عهده دارند.
وی ادامه داد: طرح محسنین از جمله طرح های مشارکتی کمیته امداد برای حمایت از خانواده های نیازمند غیر یتیم دارای سرپرست بیمار و از کار افتاده است، هم اکنون ۹۰ حامی در شهرستان مهریز حمایت ۱۰۳ فرزند نیازمند غیر یتیم را در قالب طرح محسنین عهده دار هستند.
ایزدی با اشاره به اینکه هم اکنون ۷۰۱ حامی سرپرستی ۱۳۰ یتیم تحت حمایت کمیته امداد استان را در قالب طرح اکرام عهده دار هستند، افزود: طرح اکرام ایتام یکی از طرح‌های حوزه مشارکت‌های مردمی این نهاد است که بر اساس آن خیران می‌توانند با پرداخت حداقل ۳۰۰ هزار ریال به صورت ماهیانه، حمایت مادی و معنوی یک یا چند یتیم تحت حمایت را به عنوان فرزندان معنوی خود عهده دار شوند.
مدیر کمیته امداد شهرستان مهریز گفت: دو نفر از حامیان نیکوکار مهریزی در آخرین روزهای ماه مبارک شعبان ۸۰ میلیون ریال هدیه به فرزندان معنوی تحت حمایت خود اهداء کردند.
ایزدی با بیان اینکه خیران مهریزی ۱۳ میلیارد و ۳۶۷ میلیون ریال از طریق طرح های مختلف مشارکتی به مددجویان و ایتام تحت حمایت کمیته امداد و سایر نیازمندان در سال ۹۵ مساعدت کرده اند، افزود: مردم شهرستان مهریز در بیش از ۴۵ طرح مشارکتی از جمله طرح های اکرام ایتام، محسنین(حمایت از فرزندان نیازمند غیر یتیم)،صدقات، زکات، اطعام، کوثر(تامین جهیزیه)، شفاء(کمک به درمان مددجویان)، مفتاح الجنه(بازدید مسئولان از منازل مددجویان)، جشن نیکوکاری و عاطفه ها، شوق زیارت( مشارکت در اعزام مددجویان به سفرهای زیارتی)، رضوان( کمک به احداث منزل مددجویان)، فطریه و کفاره، نذر قربانی، عقیقه با این نهاد همکاری دارند.
مدیر کمیته امداد شهرستان مهریز تصریح کرد: خیران مهریزی سال گذشته دو میلیارد و ۹۶۵میلیون ریال در قالب طرح «اکرام ایتام» و «محسنین» به ایتام تحت حمایت و فرزندان نیازمند غیر یتیم مساعدت کرده اند.
منبع: کمیته امداد یزد
captcha