برگزاری مسابقه تلویزیونی قرآنی در ترکیه
کد خبر: 3602347
تاریخ انتشار : ۰۲ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۶

برگزاری مسابقه تلویزیونی قرآنی در ترکیه

گروه بین‌الملل: مسابقه تلویزیونی تلاوت و تجوید قرآن برای نخستین‌بار در ترکیه هم‌زمان با آغاز ماه مبارک رمضان به همت شبکه «تی آر تی» این کشور به روی آنتن می‌‌رود.

برگزاری مسابقه تلویزیونی قرائت قرآن در ترکیه
به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی «dailysabah»، ابراهیم ارن، قائم‌مقام مدیرکل شبکه تی آر تی ترکیه، در این باره گفت: این مسابقه برای نخستین‌بار در ترکیه و با همکاری اداره امور دینی این کشور برگزار می‌شود.
وی در رابطه با نحوه برگزاری مسابقه گفت: متسابقان قبل از مشارکت در برنامه، مرحله مقدماتی این رقابت‌ها را پشت سر گذاشته‌اند و برای شرکت در این برنامه انتخاب شده‌اند؛ هر متسابق پس از تلاوت خود، مورد ارزیابی کمیته داوری قرار می‌گیرد، همچنین بینندگانی که این برنامه را دنبال می‌کنند، می‌توانند در ارزیابی متسابقان شرکت کنند و آن‌ها هم در این سهیم باشند.
وی افزود: همچنین متسابقانی که بالاترین امتیاز را در مسابقه هفتگی کسب می‌کنند، برای رفتن به مرحله نهایی که در روزهای پایانی ماه رمضان برگزار خواهد شد، آماده می‌شوند.
قسمت پایانی این برنامه، 31 خردادماه جاری برگزار می‌شود و در این قسمت سه نفر برتر مسابقه انتخاب می‌شوند.
همچنین این شبکه تلویزیونی ترکیه‌‌، در طول ماه رمضان ویژه‌برنامه‌های دینی متنوعی را در اوقات سحر و افطار پخش می‌کند. عرب‌زبانان و انگلیسی‌زبانان نیز می‌توانند برنامه‌های این شبکه را که به این دو زبان پخش می‌شود؛ دنبال کنند.
captcha