افتتاح آکادمی اسلامی بلغار در تاتارستان
کد خبر: 3602363
تاریخ انتشار : ۰۲ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۴

افتتاح آکادمی اسلامی بلغار در تاتارستان

گروه بین‌الملل: آکادمی اسلامی بلغار در کنار «آق مسجد» و ویرانه‌های شهر تاریخی بلغار در تاتارستان افتتاح شد.

افتتاح آکادمی اسلامی بلغار در تاتارستان
به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی بنیاد مطالعات اسلامی روسیه، این آکادمی 30 اردیبهشت‌ماه افتتاح شد و آموزش اسلام حقیقی و تربیت کادر بومی مذهبی روسیه از اهداف آن است.  
کلنگ آکادمی اسلامی بلغار، با تلاش و پیگیری‌های مینتمیر شایمی‌یف، رئیس‌جمهور سابق تاتارستان، سال گذشته بر زمین زده شد و عملیات ساخت این آکادمی و هتل «قول علی» طی یک سال تقریبا به اتمام رسید و امسال افتتاح شد.
در این مراسم شخصیت‌های مختلفی همچون رستم مینیخان‌اف، رئیس‌جمهور تاتارستان، مینتیمر شایمییف، نخستین رئیس‌جمهور تاتارستان، مفتی طلعت تاج‌الدین، رئیس اداره تشکیلات دینی بخش مرکزی روسیه، کامیل سمیع‌اللین، مفتی تاتارستان، صالح مجی‌اف، مفتی چچنستان و هزاران نفر دیگر شرکت داشتند.
نخستین دوره پذیرش دانشجو در این آکادمی از دهم شهریورماه سال جاری(اول سپتامبر) آغاز خواهد شد و پیش‌بینی می‌شود که در مرحله نخست 75 دانشجو پذیرفته شود. تحصیلات در این آکادمی در مقطع کارشناسی ارشد و دکترا خواهد بود.
پس از مراسم افتتاح آکادمی اسلامی بلغار، جمعیت شرکت‌کننده هزار وصدوبیست‌وهشتمین سال پذیرش اسلام به عنوان دین رسمی در مرکز حکومتی بلغار را گرامی داشتند.
از سال 1995 هر سال در ماه می مراسم «گردهمایی بلغار مقدس» برگزار می‌شود و امسال حدود 40 هزار نفر در این مراسم شرکت کردند.
شهر تاریخی بلغار در 250 کیلومتری جنوب غربی شهر کازان(قازان) و بر ساحل رود ایدیل قرار دارد و جزو میراث جهانی یونسکو است.
با پذیرش اسلام به عنوان دین رسمی حکومت بلغار در 922 میلادی، این شهر به مرکز سیاسی ـ دینی منطقه تبدیل شد و تا یورش مغولان رونق داشت.

captcha