نماز انسان را در ابعاد گوناگون وجودی‌اش تربیت می‌کند
کد خبر: 3602403
تاریخ انتشار : ۰۲ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۲

نماز انسان را در ابعاد گوناگون وجودی‌اش تربیت می‌کند

گروه اجتماعی: رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان دهگلان گفت: نماز انسان را در ابعاد گوناگون وجودی‌اش تربیت می‌کند و انسان را به‌‌سوی سعادت دنیوی و اخروی رهنمون می‌کند.

حجت‌الاسلام محمدعلی عظیمی، رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان دهگلان در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از کردستان، اظهار کرد: نماز انسان را در ابعاد گوناگون وجودی اش تربیت می‌کند و به‌سوی سعادت دنیوی و اخروی رهنمون می‌کند.

وی افزود: انسان در همه لحظات عمر حتی تا دم مرگ هم ممکن است دچار لغزش شود و خود را در گناه آلوده کند، نماز یکی از راه‌هایی است که انسان را از ارتکاب به گناه باز می‌دارد و به راه راست هدایت می‌کند.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان دهگلان عنوان کرد: نماز راهگشای تمام مشکلات است و نماز خواندن انسان را از زشتی‌ها و گناه باز می‌دارد و نماز مانند چراغی است که در مسیرى سخت، طولانى و پرحادثه، به انسان نور و انرژی می دهد.

وی اعلام کرد: یکی از برکات نماز و آثار نماز در دنیا امید و میل به سوی کمال و خوشبختی است و انسان‌های که مقید به نماز و ارتباط با خدا هستند به مراتب از افرادی که اهل نماز و عبادت نیستند بیشتر است.

حجت‌الاسلام عظیمی بیان کرد: آرامش و اطمینان زمانی حاصل می‌شود که قدرت خدا و ناتوانی خود را بشناسیم و با انس و ارتباط با خداوند از اضطراب‌های روحی و سردرگمی‌ها نجات پیدا کنیم و بدانیم که انسان مثل تخته سنگی نیست که در کویر برهوت پرتاب شده باشد بلکه انسان همیشه در محضر خداست.

وی با اشاره به اینکه آرامش روحی انسان در ایمان و توکل به خداوند است، یادآور شد: خداوند در آیه 28 سوره رعد مهم‌ترین عامل آرامش را یاد خود می‌داند و می‌فرماید: «الَّذِينَ آمَنُوا وَتَطْمَئِنُّ قُلُوبُهُمْ بِذِكْرِ اللَّهِ أَلَا بِذِكْرِ اللَّهِ تَطْمَئِنُّ الْقُلُوبُ؛ همان كسانى كه ايمان آورده‏‌اند و دلهايشان به ياد خدا آرام مى‏ گيرد آگاه باش كه با ياد خدا دلها آرامش مى‌يابد».

captcha