برگزاری 500 برنامه اصلی به‌مناسبت فتح خرمشهر در سراسر کشور
کد خبر: 3602516
تاریخ انتشار : ۰۲ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۷

برگزاری 500 برنامه اصلی به‌مناسبت فتح خرمشهر در سراسر کشور

گروه اجتماعی: رئیس ستاد مرکزی سی و پنجمین سالروز حماسه آزادسازی خرمشهر از برگزاری حدود 500 برنامه اصلی به‌مناسبت سالروز فتح خرمشهر در سراسر کشور خبر داد.

به گزارش خبرگزرای بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خوزستان، به نقل از خبرگزاری دفاع مقدس، نشست خبری سردار سرتیپ بسیجی بهمن کارگر رئیس ستاد مرکزی سی و پنجمین سالروز حماسه آزادسازی خرمشهر به‌منظور تشریح برنامه‌های این روز، روز گذشته دوشنبه یکم خرداد در سالن شهید «صیاد شیرازی» ستاد مرکزی راهیان نور برگزار شد.

سردار کارگر در تشریح برنامه‌های بزرگداشت سالروز آزادسازی خرمشهر، اظهار کرد: در مجموع حدود 500 برنامه اصلی در سراسر کشور با شعار «من انقلابی‌ام» برگزار می‌شود.

وی با اشاره به نام‌گذاری روز سوم خردادماه به نام «روز ملی مقاومت، ایثار و پیروزی» تصریح کرد: موفقیت و پیروزی بزرگ آزادسازی خرمشهر الگوی خوبی برای ما است.

رئیس ستاد مرکزی سی و پنجمین سالروز حماسه آزادسازی خرمشهر در ادامه با تبریک به مناسبت حماسه آفرینی مردم در انتخابات و با گرامیداشت سالروز شهادت سردار شهید «محمد بروجردی»، گفت: عملیات بیت‌المقدس از شب دهم اردیبهشت آغاز شد و تا سوم خرداد به طول انجامید. حُسن این عملیات آن بود که عملیات فتح‌المبین در 9 فروردین همان سال پایان یافت و رزمندگان طی یک ماه، آمادگی عملیات جدید را پیدا کردند.

سردار کارگر خاطرنشان کرد: عملیات بیت‌المقدس در معادلات نظامی و جهانی موثر بود و پیروزی رزمندگان اسلام در مقابل دشمن بعثی در این عملیات نمایان شد.

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس عنوان کرد: جایی که حرف خدا را گوش دادیم، موفق شدیم و جایی که تنها به خود اتکا کردیم، شکست خوردیم. آزادی خرمشهر نقطه عطف تاریخ است، که توانستیم 19 هزار نفر از نیروهای ارتش بعثی را به اسارت درآوریم. همچنین نزدیک به 16 هزار نفر از نیروهای دشمن در این عملیات، کشته و زخمی شدند.

اعلام برنامه‌های بزرگداشت سالروز فتح خرمشهر

سردار کارگر با اشاره به آغاز برنامه های سالروز آزادسازی خرمشهر از سه شنبه دوم خرداد گفت: نمایش رشادت‌های رزمندگات عملیات بیت المقدس، دیدار با خانواده شهدا، برپایی ایستگاه‌های صلواتی و نمایشگاه‌ها در سطح معابر از جمله اقدامات این روز است.

وی تصریح کرد: روز چهارشنبه سوم خرداد «روز مقاومت، ایثار و پیروزی» فرماندهان نیروهای مسلح با حضور در مرقد حضرت امام(ره) با آرمان‌های امام راحل تجدید میثاق می‌کنند. مراسم تقدیر از پیشکسوتان و به صدا درآوردن «زنگ مقاومت و پیروزی» در ساعت 11 صبح نیز از دیگر برنامه‌های این روز خواهد بود.

رئیس ستاد مرکزی سی و پنجمین سالروز حماسه آزادسازی خرمشهر تصریح کرد: پنجشنبه چهارم خرداد به نام «روز دزفول، روز مقاومت و پایداری» در تقویم ثبت شده است، که در این روز برنامه حضور در گلزار شهدا و غبارروبی مزار شهدا انجام می شود.

وی تصریح کرد: روز جمعه مراسم‌هایی در حاشیه نمازهای جمعه برگزار می‌شود و فرماندهان، پیش از خطبه های نماز سخنرانی خواهند کرد.

سردار کارگر با اشاره به حضور همه اقشار مردم در دفاع مقدس گفت: دهمین کنگره ملی تجلیل از شهدا و ایثارگران عملیات بیت المقدس با سخنرانی رئیس جمهور از برنامه‌هایی است که توسط بنیاد شهید و امور ایثارگران و با حضور هزاران نفر از خانواده شهدای این عملیات برگزار می‌شود.

وی با اشاره به دیگر برنامه‌های سالروز آزادسازی خرمشهر گفت: برپایی نمایشگاه عکس و کتاب دفاع مقدس در مساجد و مدارس و سازمان‌های کشوری و لشکری، برگزاری 185 مراسم در نهادهای کشوری، لشکری و مردم‌نهاد سراسر کشور، برگزاری 15 مراسم شب شعر و برپایی نشست‌های تخصصی مربوط به آزادسازی خرمشهر از برنامه های سازمان ها و نهادهای مختلف است.

رئیس ستاد مرکزی سی و پنجمین سالروز حماسه آزادسازی خرمشهر بیان کرد: 179 برنامه به مدت 4 هزار و 118 دقیقه به مناسبت سالروز فتح خرمشهر توسط معاونت‌های صدا و سیما پخش می‌شود.

رونمایی از 219 عنوان کتاب در سراسر کشور

وی ضمن اعلام خبر رونمایی از 219 عنوان کتاب در سراسر کشور ادامه داد: از جمله اقداماتی که از سال گذشته در بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس آغاز شده است، چاپ 30 عنوان کتاب در استان‌های کشور بوده که تا حدود 70 درصد چاپ این کتب در سال گذشته انجام شد.

سردار کارگر عنوان کرد: تولید 10 فیلم با موضوع آزادسازی خرمشهر، تبلیغات محیطی شهرداری ها، برگزاری اولین کنگره سرود، ترانه و تصنیف خرمشهر، داوری جشنواره فانوس با موضوع فیلم‌های کوتاه دفاع مقدس و برگزاری اولین گفتمان موسیقی در دفاع مقدس که امیدواریم طلیعه اش در سوم خرداد باشد، از دیگر اقدامات سالروز آزادسازی خرمشهر است.

رئیس ستاد مرکزی سی و پنجمین سالروز حماسه آزادسازی خرمشهر از پخش مستند تلویزیونی «زنان مقاوم خرمشهر، اسوه‌های صبر و مقاومت» خبر داد و گفت: نشست‌هایی با موضوع نقش زنان در دفاع از خرمشهر به مدت یک هفته در خبرگزاری دفاع مقدس برگزار می‌شود. در همین مدت سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نیز برنامه تجلیل از فرماندهان و پیشکسوتان دفاع مقدس را برگزار می کند.

بازسازی بیمارستان‌های مناطق عملیاتی دفاع مقدس جهت بازدید

وی با اشاره به برگزاری همایش ویژه زنان در پشتیبانی، امدادگری و درمان دفاع مقدس در ایام گرامیداشت سالروز آزادسازی خرمشهر، از بازسازی بیمارستان‌های مناطق عملیاتی دفاع مقدس جهت بازدید همگان توسط سپاه پاسداران خبر داد.

سردار کارگر همچنین به برپایی نمایشگاه عکس در خارج از کشور و ارسال ترجمه خاطرات اسرای عراقی به سفارتخانه های کشور به مناسبت گرامی‌داشت سالروز فتح خرمشهر اشاره کرد.

باید در حوزه مدارس و کتاب های کودکان ورود پیدا کنیم

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گفت: اگر می‌خواهیم برنامه‌های ما در حوزه ترویج فرهنگ دفاع مقدس تاثیرگذار باشد، باید در حوزه مدارس و کتاب های کودکان ورود پیدا کنیم؛ در حوزه فیلم و هنر تاکنون کمتر کار شده است که می‌توانیم در این حوزه نیز کار بیشتری کنیم.

captcha