چالش‌های حقوقی و اخلاقی ژنتیک بررسی می‌شوند
کد خبر: 3602522
تاریخ انتشار : ۰۲ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۲
در همایش سلول‌های کاربردی؛

چالش‌های حقوقی و اخلاقی ژنتیک بررسی می‌شوند

گروه سلامت: اولین همایش کاربرد سلول‌های بنیادی با هدف بررسی و مطالعه چالش‌های حقوقی و اخلاقی سلول‌های بنیادی در کشور برگزار می‌شود.

مجید نوروزی، مدیر کل روابط عمومی سازمان بسیج جامعه پزشکی در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا)، با اشاره به برگزاری اولین همایش «کاربرد سلول‌های بنیادی در پزشکی» اظهار کرد: در این همایش که از سوی سازمان بسیج جامعه پزشکی و انجمن سلول‌های بنیادی ایران برگزار می‌شود قرار است به مبحث چالش‌های حقوقی و اخلاقی در زمینه سلول‌های بنیادی همچنین تأثیرات توسعه کاربردی این سلول‌ها در اقتصاد مقاومتی به بحث گذاشته شود.
وی ادامه داد: نقش تغذیه در سبک زندگی سالم، سلول‌های بنیادی گذشته حال و آینده، نقش سلول‌های بنیادی در بیماری‌های مختلف، نقش سازمان‌های مردم نهاد (سمن) در توسعه مطالعات و پژوهش‌های سلول‌های بنیاد از جمله محور‌های این همایش است که مورد مطالعه و بررسی قرار می‌گیرد.
سخنگوی کمیسیون سلامت بسیج مستضعفین کشور عنوان کرد: در این همایش علاوه بر مباحث مطرح شده در همایش کارگاه‌هایی با موضوعات اخلاق در ژنتیک، نقش سلول‌های بنیادی در آسیب نخاعی، اخلاق پزشکی در سلول‌های بنیادی، جایگاه سلول‌های بنیادی در ایران و جهان و غیره مورد بحث و تبادل نظر قرار می‌گیرد.
نوروزی یادآور شد: در این همایش علاوه بر بسیج جامعه پزشکی، وزارت بهداشت، انستیتو پاستور، پژوهشکده رویان جهاد دانشگاهی و سازمان نظام پزشکی حضور دارند.
وی افزود: مراسم افتتاحیه همایش «کاربرد سلول‌های بنیادی در پزشکی» با ۱۲ امتیاز بازآموزی ۳ تا ۴ خرداد ماه در محل تالار شهید رحیمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی برگزار می‌شود.


captcha