نشست ستاد استهلال ماه رمضان در زاهدان برگزار شد
کد خبر: 3602561
تاریخ انتشار : ۰۲ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۲

نشست ستاد استهلال ماه رمضان در زاهدان برگزار شد

گروه اجتماعی: نشست ستاد استهلال ماه مبارک رمضان، صبح امروز با حضور 50 نفر از علمای شیعه و سنی در شهرستان زاهدان برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از سیستان وبلوچستان، نشست ستاد استهلال ماه مبارک رمضان، صبح امروز با حضور 50 نفر از علمای شیعه و سنی در شهرستان زاهدان برگزار شد.
حجت‌الاسلام احمد راهداری، معاون فرهنگی اجتماعی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در امور اهل سنت استان در این خصوص بیان کرد: در این نشست که همراه با آموزش نکات لازم برگزار شد، 40 نفر از علمای اهل تسنن و 10 نفر از طلاب شیعه حضور داشتند.
وی ادامه داد: هدف از برپایی این نشست، تعامل و همکاری علما برای رصد ماه‌های رمضان و شوال به صورت مشترک بوده است؛ چراکه حساسیت این مسأله بالاست و رصد دقیق ماه اهمیت زیادی دارد.
معاون فرهنگی نهاد رهبری در امور اهل سنت استان اظهار کرد: در این نشست، موضوع استهلال ماه رمضان از نظر علمی و فقهی مورد بحث و گفتگوی علما قرار گرفت که طی آن نکته‌های علمی و فقهی برای حاضرین تبیین شد.
به گزارش ایکنا، هرساله گروه‌های استهلال ماه رمضان متشکل از افراد خبره شیعه و سنی در مناطق مختلف سیستان و بلوچستان به عنوان جنوب شرقی‌ترین استان کشور که اولین طلوع و غروب کشور را دارد، مستقر می‌شوند. رصد ماه رمضان و شوال در این خطه از کشور در شهرستان‌های کنارک و سراوان بهترین موقعیت را دارد.
captcha