۳۳ درصد از حامیان «طرح اکرام» و «محسنین» کارمند هستند
کد خبر: 3602653
تاریخ انتشار : ۰۲ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۲۹

۳۳ درصد از حامیان «طرح اکرام» و «محسنین» کارمند هستند

گروه اجتماعی: معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد استان یزد گفت: ۳۳ درصد از حامیان طرح اکرام ایتام و محسنین را کارمندان شاغل در دستگاه های دولتی و غیردولتی تشکیل می‌دهند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآنی(ایکنا) از یزد به نقل از کمیته امداد یزد، غلامرضا مشعلچی، معاون توسعه مشارکت های مردمی کمیته امداد استان یزد اظهار کرد: ۱۸ هزار و ۱۳۹ حامی در استان یزد حمایت پنج هزار و ۵۸۶ یتیم و فرزندان نیازمند غیر یتیم را در قالب طرح «اکرام ایتام» و «محسنین» بر عهده دارند.
وی ادامه داد: ۳۳ درصد از حامیان طرح اکرام ایتام و محسنین را کارمندان شاغل در دستگاه های دولتی و غیردولتی(شش هزار و ۵۱ نفر )، ۳۲ درصد اصناف و بازاریان( پنج هزار و ۸۶۹ نفر)، ۱۲ درصد خانه دار(دو هزار و ۲۷۴نفر)، هشت درصد فرهنگیان(یک هزار و ۵۵۰ نفر) و ۱۵ درصد را سایر اقشار جامعه تشکیل می دهند.
مشعلچی با بیان اینکه سه هزار و ۸۹ نفر از ایتام و فرزندان نیازمند غیر یتیم تحت حمایت دختر و دو هزار و ۴۹۷ نفر پسر هستند، تصریح کرد: بیش از ۴۹۳ نفر از ایتام از حمایت حامیان نیکوکار در قالب طرح طاها( بیمه آتیه عمر و پس انداز ایتام) استفاده می کنند.
معاون توسعه مشارکت های مردمی کمیته امداد استان یزد افزود: خیران یزدی سال گذشته ۶۵ میلیارد ریال در قالب طرح «اکرام ایتام» و «محسنین» به ایتام تحت حمایت و فرزندان نیازمند غیر یتیم مساعدت کرده اند.
وی با بیان اینکه طرح محسنین از جمله طرح های مشارکتی کمیته امداد برای حمایت از خانواده های نیازمند غیر یتیم دارای سرپرست بیمار و ازکار افتاده است، یادآور شد: چهار هزار و ۲۴۸ حامی در استان یزد حمایت یک هزار و ۱۷۵ فرزند نیازمند غیر یتیم را در قالب طرح محسنین عهده دار هستند، طی سال ۹۵ بیش از ۱۳ میلیارد و ۵۹۰ میلیون ریال به صورت نقد، کالا و خدمات توسط این حامیان به خانواده های تحت حمایت اهدا شده است.
مشعلچی با اشاره به اینکه هم اکنون ۱۳ هزار و ۸۹۱ حامی، سرپرستی چهار هزار و ۴۱۳ یتیم تحت حمایت کمیته امداد استان را در قالب طرح اکرام عهده دار هستند، گفت: طرح اکرام ایتام یکی از طرح‌های حوزه مشارکت‌های مردمی این نهاد است که بر اساس آن خیران می‌توانند با پرداخت حداقل ۳۰۰ هزار ریال به صورت ماهیانه، حمایت مادی و معنوی یک یا چند یتیم تحت حمایت را به عنوان فرزندان معنوی خود عهده دار شوند، سال گذشته بیش از ۵۲ میلیارد ریال به صورت نقد و کالا از سوی حامیان طرح اکرام به ایتام مساعدت شده است.
وی یادآور شد: طبق نیازسنجی انجام شده ۲۸۱نفر از ایتام تحت حمایت، نیازمند مسکن و سرپناه مناسب هستند و بر اساس برآورد به عمل آمده بیش از ۳۹ میلیارد و ۳۱۸ میلیون ریال اعتبار برای خرید، احداث و تعمیر و بهسازی منازل مورد نیاز است که باید از طریق مشارکت خیران تامین شود.
معاون توسعه مشارکتهای مردمی کمیته امداد استان یزد با بیان اینکه تمامی ایتام شهرستان مهریز دارای سرپناه مناسب هستند، بیان کرد: ۴۱ درصد از ایتام نیازمند به مسکن با جمعیت ۱۱۸ نفر را ایتام تحت حمایت در شهرستان یزد تشکیل می دهند.
captcha