ایران‌هراسی؛ راهکار آمریکا برای دوشیدن آل سعود و تداوم دخالت در منطقه
کد خبر: 3602893
تاریخ انتشار : ۰۳ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۵
سردار جوانی مطرح کرد:

ایران‌هراسی؛ راهکار آمریکا برای دوشیدن آل سعود و تداوم دخالت در منطقه

گروه سیاسی: مشاور عالی نماینده ولی فقیه در سپاه، سفر ترامپ به عربستان و انعقاد قراردادهای چند صد میلیارد دلاری را راهکار دولت ترامپ برای نجات اقتصاد فروپاشیده امریکا دانست و گفت: در واقع دشمن‌تراشی که امروز در قالب ایران‌هراسی بروز و ظهور یافته است بهترین راه برای تداوم دخالت و حضور آنها در منطقه است.

سردار یدالله جوانی، مشاور عالی نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) درباره تقارن و همزمانی سه اتفاق و رخداد مهم در سطح منطقه و غرب یعنی سفر ترامپ به عربستان و انعقاد قراردادهای تسلیحاتی چند صد میلیاردی به بهانه مبارزه با تروریسم، حمله نیروهای آل خلیفه به منزل شیخ عیسی قاسم و در نهایت حمله تروریستی در شهر منچستر انگلیس، گفت: نگاه کشورهای غربی به منطقه غرب آسیا براساس منافعی است که برای خود در این منطقه تعریف کرده‌اند و براین اساس با حضور مستقیم و شکل‌دهی و حمایت از حکومت‌های وابسته سعی کردند منافع خودشان را تأمین کنند.

وی ادامه داد: در سال‌های اخیر غرب آسیا دچار تغییر و تحولاتی شد که نمونه بارز آن بیداری اسلامی و شکل‌گیری جبهه مقاومت در مقابل نفوذ آمریکایی‌ها و صهیونیست‌ها در کشورهای منطقه بود و سبب شد دو نیرو و جریان مقابل هم قرار بگیرند؛ یکی نیروهای مردمی و دولت‌های مستقل و دیگری نظام سلطه و دولت‌های وابسته به این ساختار.

جوانی اظهار کرد: غربی‌ها برای اینکه بتوانند در منطقه اهداف زیاده‌خواهانه را دنبال کنند جنگ‌های نیابتی را به راه انداختند و بر همین مبنا هم به شکل‌دهی، تجهیز و تقویت گروه‌های تروریستی روی آوردند، اگرچه برخی از اقدامات آنها با عنوان مبارزه با تروریسم مطرح می‌شد.

مشاور عالی نماینده ولی فقیه در سپاه عنوان کرد: در این راستا سفر دونالد ترامپ به عربستان در راستای همان نگاه راهبردی ذکر شده است. آقای ترامپ نگاه خود را نسبت به رژیم آل سعود صریح و شفاف اعلام کرد و آنها را به یک گاو شیردهی تشبیه کرد که آمریکایی‌ها باید شیر آن را بدوشند و بر مبنای همین نگاه به عربستان سفر کرد و قراردادهای چند صد میلیارد دلاری تسلیحاتی را منعقد کرد تا بتواند اقتصاد در حال فروپاشی آمریکا را نجات دهد.

وی افزود: امریکایی‌ها این کار را با نوعی ایران‌هراسی برای رژیم آل سعود و دیگر حکومت‌های مرتجع وابسته انجام داد تا آنها بپذیرند که چنین هزینه‌هایی را انجام دهند. در واقع دشمن‌تراشی که امروز در قالب ایران‌هراسی بروز و ظهور یافته است بهترین راه برای تداوم دخالت و حضور آنها در منطقه است تا در قبال فروش تسلیحات و تجهیزات نظامی به این حکومت‌ها، مستشاران نظامی و امنیتی خود را به این کشورها سرازیر می‌کنند.

جوانی یادآور شد: از طرفی با توجه به بحث بیداری اسلامی حکومت‌های وابسته در منطقه دچار تزلزل و بی ثباتی سیاسی شده‌اند که رژیم آل خلیفه در بحرین نمونه واضح آن است. رژیم آل خلیفه هیچ نوع مشروعیت مردمی ندارد اما عربستان به کمک دولت‌های غربی که بر روی جنایات این رژیم چشم پوشیده‌اند با زور سرنیزه و حضور نظامی این نظام را زنده نگه داشته‌اند و در این مسیر همزمان با سفر ترامپ به عربستان به منزل شیخ عیسی قاسم هجوم بردند و ایشان را دستگیر کرده و یک دادگاه فرمایشی برگزار کردند که این اقدامات آل خلیفه با محکومیت جهانی مواجه شد و اعتراضات شدید مردم را در داخل بحرین به دنبال داشت.

مشاور عالی نماینده ولی فقیه در سپاه ابراز کرد:در کنار این اتفاق حادثه تروریستی در منچستر انگلیس رخ داد و تعدادی از شهروندان انگلیسی کشته و مجروح شدند که این اتفاق نشان داد توطئه‌ای که غرب برای جهان اسلام طراحی و تدارک دید و به دنبال آن بود که نزاع‌ها و ستیزهای قومی و مذهبی را در جهان اسلام نهادینه کند امروز دامن خود آنها را گرفته و پس از فرانسه، آلمان، بلژیک و هلند این بار شهروندان انگلیسی قربانی گروه‌‌هایی شدند که ساخته و پرداخته دولت‌های غربی بودند.

وی با بیان اینکه مسئله مورد توجه نوع نگاهی است که آمریکایی‌ها و غربی‌ها با کمک رسانه‌های خود در منطقه القا می‌کنند، گفت: این نگاه القایی معرفی ایران به عنوان تهدید اصلی است و در این راستا چندین کشور عربی همزمان با حضور ترامپ به عربستان دعوت می‌شوند و با یک طراحی قبلی، یک نوع ائتلاف عبری ـ عربی علیه ایران را شکل می‌دهند.

جوانی تأکید کرد: آمریکایی‌ها در واقع به دنبال یک جابجایی در جبهه‌بندی‌های منطقه هستند. در حالی که پیش از این جبهه عربی در مقابل جبهه عبری و صهیونیسم قرار داشت و جنگ‌های اعراب و اسرائیل بر مبنای تجاوزگری و اشغالگری صهیونیست‌ها شکل گرفته بود اما امروز آمریکایی‌ها تلاش می‌کنند جمهوری اسلامی ایران را به عنوان دشمن اصلی کشورهای عربی معرفی کنند زیرا این ایران و انقلاب اسلامی است که حیات رژیم صهیونیستی را به خطر انداخته و از طرف دیگر بیداری اسلامی هم رژیم‌های مرتجع و وابسته منطقه را در معرض خطر قرار داده است، لذا آمریکایی‌ها سعی دارند که جمهوری اسلامی ایران را به عنوان تهدید مشترک اعراب و اسرائیل معرفی کنند و از این طریق یک نوع ایران‌هراسی را دنبال می‌کنند.

وی اضافه کرد: اما قطعا این توطئه ناکام خواهد ماند چرا که امروزه جمهوری اسلامی الهام‌بخش ملت‌ها در منطقه است و آنچه که رژیم صهیونیستی و دولت‌های فاسد و دیکتاتور منطقه را تهدید می‌کند خیزش و بیداری ملت‌هاست. امروز مقاومت در منطقه مردمی شده است و وقتی که ملت‌ها به پا خیزند چنین طرح‌هایی ناکام خواهد بود که نمونه این ناکامی در تجاوز آل سعود به یمن مشاهده می‌شود که با اینکه آل سعود ائتلافی را برای مقابله با جنبش انصارالله ایجاد کرد اما این جنبش چون فراگیر و مردمی بود دست به مقاومت زد و امروز آل سعود بازنده بزرگ جنگ یمن است و لذا این نوع ائتلاف‌ها علیه ایران هم کاری از پیش نخواهد برد و بازنده اصلی این نوع ائتلاف‌ها کسانی هستند که آن را شکل داده‌اند.

جوانی عنوان کرد: زیرا این ائتلاف‌ها در مقابل ملت‌ها و جریان مقاومت مردمی است گرچه آنها تلاش می‌کنند آن را مقابله با نفوذ جمهوری اسلامی ایران مطرح کنند اما جمهوری اسلامی ایران نقش الهام‌بخشی دارد و این بیداری ملت‌هاست که تهدید اصلی برای آنهاست و یکی از نشانه‌های این ناکامی نیز همین تحرکات تروریستی در اروپاست که نشان داد امروز گروه‌‌های تروریستی خود غرب را از درون با تهدید مواجه ساخته‌اند و امنیت آنها را نشانه گرفته‌اند.

مشاور عالی نماینده ولی فقیه در سپاه با اشاره به اینکه یکی از مواردی که موجب نگرانی غربی‌ها از ایران است و سبب شده ایران هراسی را دنبال کرده و ایران را به عنوان عامل تهدید صلح و ثبات منطقه معرفی نمایند همین الگوی مردمسالاری دینی است که در انتخابات اخیر بروز و ظهور یافت، گفت: یکی از جلوه‌های الهام‌بخشی جمهوری اسلامی ایران برای ملت‌های منطقه، نوع نظام سیاسی ایران و مبتنی بودن این نظام بر رأی و اراده مردم است.

جوانی اظهار کرد: ملت‌های منطقه وقتی می‌بینند که در جمهوری اسلامی ایران این مردم هستند که با برخورداری از سلایق و گرایش‌های سیاسی مختلف و بر مبنای قانون و شریعت مسئولان خود را انتخاب می‌کنند و قدرت سیاسی در بین جریان‌های سیاسی در امنیت و آرامش در گردش است قطعا برای آنان الهام‌بخش است و لذا حکومت‌های منطقه به شدت نگران این هستند که تسری این پیام به کشورهای‌شان، نظام‌های خاندانی و دودمانی آنها را متزلزل کرده و به سمت میرایی و سقوط سوق دهد و نگرانی آل سعود و آل خلیفه از همین ناحیه است.

وی در پایان عنوان کرد: ملت‌های منطقه دیگر حاضر نیستند حکومت‌های موروثی و خاندانی را بپذیرند به‌ویژه اینکه وقتی مشاهده می‌کنند در کشوری مانند ایران گردش نخبگان توسط مردم بدون دخالت بیگانگان صورت می‌گیرد و حکومت نیز نظر و رأی مردم را می‌پذیرد و لذا تلاش می‌کنند تصویری هراسناک از ایران به ملت‌های خود و جهان ارائه دهند که قطعا در این امر ناکام خواهند بود.             
captcha