دعوت از قاری ایرانی برای 6 دقیقه تلاوت
کد خبر: 3602921
تاریخ انتشار : ۰۳ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۹

دعوت از قاری ایرانی برای 6 دقیقه تلاوت

گروه فعالیت‌های قرآنی: احمد ابوالقاسمی، قاری بین‌المللی و مدیر رادیو قرآن به سفر سه روزه‌اش به بوسنی هرزگوین اشاره و اظهار کرد: قرار است تا همزمان با ماه مبارک رمضان برای تلاوت قرآن به این کشور سفر کنم.

احمد ابوالقاسمی، مدیر رادیو قرآن در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) در مورد دعوتش به کشور بوسنی و هرزگوین برای تلاوت قرآن بیان کرد: به مناسبت فرا رسیدن ماه رمضان در کشور بوسنی و هرزگوین جشن پیشوازی ترتیب داده‌ شده که از بنده برای تلاوت دعوت کرده‌اند. نکته جالب توجه این برنامه دو ساعته، این است که از من برای تلاوت چهار دقیقه‌ای دعوت به عمل آمده، البته من اصرار کردم که مدت زمان تلاوتم بیشتر شود که در نهایت تایم تلاوت من را به شش دقیقه افزایش دادند.
قاری بین‌المللی قرآن گفت: در واقع سه روز در مسیر رفت و برگشت به این کشور هستم و فقط قرار است شش دقیقه تلاوت داشته باشم و به نظرم موفقیت بزرگی برای ایران است که در دنیا از قاریان کشور ما این‌طور استفاده می‌کنند.
وی در مورد سفرهای گذشته‌ای که به این کشور داشته تصریح کرد: 10 سال قبل نیز به مناسبت ششصدمین سال ورود اسلام به سارایوو پایتخت کشور بوسنی و هرزگوین به اتفاق گروه تواشیح اهل بیت(ع) برای اجرای برنامه دعوت شده بودیم.
گفتنی است؛ بزرگداشت ورود اسلام به کشور بوسنی و هرزگوین هر ساله جشن گرفته می‌شود و نحوه برپایی آن به این شکل است که حدود 20 هزار نفر از جمعیت این کشور به همراه بسیاری از بزرگان دینی جهان در این مراسم حضور دارند، ضمن اینکه خواننده‌هایی مانند سامی یوسف و قاریانی نظیر احمد نعینع نیز به این مراسم دعوت می‌‌شوند.
captcha