سرانجام بزرگ‌ترین استودیوی انیمیشن خاورمیانه چه خواهد شد
کد خبر: 3602979
تاریخ انتشار : ۰۶ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۸:۳۹

سرانجام بزرگ‌ترین استودیوی انیمیشن خاورمیانه چه خواهد شد

گروه فرهنگی: مدیر شرکت سینمایی بنیان‌فیلم با اشاره به روند ساخت پروژه بزرگ‌ترین استودیوی انیمیشن خاورمیانه در مشهد، اظهار کرد: قرار است که این پروژه، دو ساله به سرانجام برسد و اکنون برای تغییر کاربری زمین، کارهای راه و شهرسازی در حال انجام شدن است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، احداث پروژه بزرگ‌ترین استودیو انیمیشن از دو سال گذشته از سوی معاونت هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی مطرح شد.
این استودیو بناست در زمینی به مساحت شش هکتار ساخته شود و قرار است در مرحله نهایی آن، شاهد ساخت فیلم، پویانمایی با فنون مختلف، برگزاری کلاس‌های آموزشی، سالن، تالار نمایش فیلم‌های انیمیشن و تالار پخش فیلم انیمیشن دفاع مقدس و رضوی باشیم.
طی گفت‌وگوهای مختلفی که ناصر نبی‌زاده، معاون هنری و سینمایی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی داشته‌ایم، عنوان شده که این طرح در سه فاز برنامه‌ریزی و گام اول آن برداشته شده است.
همچنین بر اساس گفته معاون هنری اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی، مراحل تملک زمین برای ساخت این استودیو، 24 فروردین 1395 در منطقه شاندیز انجام گرفت و قرار شد تا دو ماه بعد کلنگ احداث استودیوی انیمیشن به زمین زده شود.
اکنون خبر از اتمام بزرگ‌ترین استودیوی انیمیشن خاورمیانه توسط شهرداری شاندیز داده شده است و سؤالی که به وجود می‌آید، این است که آیا با گذشت دو سال از این ماجرا، سایر مراحل ساخت این پروژه که قرار بود در سال 2017 به اتمام برسد، به سرانجام خواهد رسید یا خیر؟
مریم‌ چوپان‌زاده، مدیر شرکت سینمایی بنیان‌فیلم در گفت‌وگو با ایکنا، با اشاره به روند ساخت پروژه بزرگ‌ترین استودیوی انیمیشن خاورمیانه در مشهد، اظهار کرد: قرار است که این پروژه دو ساله با مشارکت شهرداری شاندیز به سرانجام برسد.
مشارکت شهرداری شاندیز در ساخت بزرگ‌ترین استودیو انیمیشن خاورمیانه
وی ادامه داد: مشارکت با شهرداری شاندیز انجام شده و شورا درخواست را قبول کرده است. اکنون برای تغییر کاربری زمین، کارهای راه و شهرسازی در حال انجام شدن است.
چوپان‌زاده در پاسخ به این سؤال که ساخت این استودیو چقدر زمان خواهد برد، عنوان کرد: از جانب ما همه کارها به اتمام رسیده است و همه چیز بستگی به همکاری ادارات دارد.


captcha