اجرای نمایش پرفورمنس موسیقی و لباس قاجاری اراک
کد خبر: 3603086
تاریخ انتشار : ۰۳ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۷:۱۹
حسینی عنوان کرد:

اجرای نمایش پرفورمنس موسیقی و لباس قاجاری اراک

گروه اجتماعی: میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی گفت: نمایش پرفورمنس موسیقی و لباس‌های قاجاری اراک در نقاط مختلف شهر برگزار شده که با توجه به استقبال شهروندان، این نمایش سوم خرداد مجدداً در موزه مفاخر برگزار شد.


به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از استان مرکزی، به نقل از روابط عمومی اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی، محمد حسینی، مدیرکل میراث فرهنگی استان گفت: به مناسبت هفته میراث فرهنگی، نمایش پرفورمنس موسیقی و لباس‌های قاجاری اراک در نقاط مختلف شهر برگزار می‌شود. 
حسینی افزود: هویت سازی و القا حس تعلق به شهروندان را یکی از وظایف خود می‌دانیم از همین رو نمایش پرفورمنس معرفی جامه و موسیقی پیشین شهر اراک را به عنوان دو هنر و عامل زیبایی شناسی به نقاط مختلف شهر برده و سعی داریم شهروندان و به خصوص جوانان را با این مهم آشنا کنیم. 
میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی در ادامه گفت: تا بحال این نمایش در موزه‌های چهارفصل، مفاخر و همینطور بازار تاریخی اراک برگزار شده که با توجه به استقبال شهروندان، این نمایش امروز، سوم خرداد مجدداً در موزه مفاخر برگزار شد.
حسینی با اشاره به بازار اراک، گفت، این مجموعه با پتانسیل بالقوه به عنوان رکن اصلی هویت ساز شهر، می‌بایست با برگزاری برنامه‌های فرهنگی این‌چنینی به کارایی فرهنگی پیشین خود بازگشته و از بعد اقتصادی صرف خارج شود زیرا توان، پتانسیل و جذابیت نقش آفرینی فرهنگی را به وفور داشته و دارد.
captcha