بصیرت افزایی نسبت به اندیشه‌های امام خمینی(ره) در دانشگاه‌ها
کد خبر: 3603100
تاریخ انتشار : ۰۳ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۹:۵۹
یک استاد حوزه علمیه تاکید کرد:

بصیرت افزایی نسبت به اندیشه‌های امام خمینی(ره) در دانشگاه‌ها

گروه معارف: استاد حوزه علمیه حضرت مهدی(عج) با تاکید بر اینکه دانشجوها باید در دانشگاه‌های خود بصیرت افزایی نسبت به راه امام راحل داشته باشند، گفت: این‌ها سنگرهای میان راهی است که اگر آن‌ها را درست معنا کنیم می‌توانیم ادعا کنیم به عنوان دانشجوی طراز اول انقلاب در حال فعالیت هستیم.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، حجت الاسلام و المسلمین حسین ابویسانی، استاد مدرسه علمیه حضرت مهدی(عج) ظهر امروز، سوم خردادماه در ویژه برنامه ای که به مناسبت بزرگداشت فتح خرمشهر در آمفی تأتر دانشکده الهیات دانشگاه فردوسی مشهد برگزار شد، با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در دیدار با خانواده‌های شهدا و ایثارگران که فرمودند: واقعه خرمشهر از دور، فقط حادثه‌ای تاریخی است که برای ملت ایران هیجان آور و افتخار آمیز است ولی از نزدیک، این قضیه شبیه یک معجزه بزرگ بود؛ وقتی نیروهای مسلح در عملیات بیت المقدس با اراده‌ی برخاسته از ایمان و توکل به خدا، حرکت را شروع کردند هیچکس در دنیا باور نمی‌کرد که این ها بتوانند خرمشهر را آزاد کنند، ولی توانستند.
وی ادامه داد: وقتی اعلام کردند خرمشهر را پس گرفته ایم خبرگزاری‌های دنیا حاضر نبودند خبر را پخش کنند و به چشم تردید به آن نگاه می‌کردند ولی این اتفاق بزرگ روی داد و همه مجبور شدند به این پیروزی اذعان کنند و پیروزی ما در خرمشهر و خرمشهرها را به چشم خود دیدند.
وی با بیان اینکه این ملت اگر پرچم اسلام و ایمان را برافراشته نگه دارد در همه‌ی خرمشهرها پیروز خواهند بود، اظهار کرد: نکاتی که مقام معظم رهبری در مورد پیشبرد آرمان‌ها و گفتمان‌های اسلامی مطرح کردند هشداری بود مبنی براینکه خرمشهرهایی در پیش داریم.
وی افزود: جریان آزادسازی خرمشهر در قالب عملیاتی با عنوان بیت‌المقدس اجرا شد که جریان این واقعه را باید از زبان کسانی که در صحنه حضور داشته و واقعه را دیده اند بشنویم، شهدای بزرگواری از جمله شهید ولی الله چراغچی، شهید محمد مهدی خادم الشریعه و شهید محمد علی جهان آرا در پیروزی این عملیات سهم بسزایی داشته اند.
ابویسانی ادامه داد: فضای خرمشهرهای کنونی ممکن است یا داخلی باشد یا خارجی و برای فتح این خرمشهرها شهیدان و سربازانی همچون جهان آرا، چراغچی و خادم الشریعه و کسانی که از وابستگی‌های دنیوی جدا شده باشند و زندگی خود را در راه تحصیل و کسب شهادت قرار داده باشند می‌خواهیم.
وی با اشاره به خاطره ای از شهید خادم الشریعه ابراز کرد: شهید محمد مهدی خادم الشریعه از بچه‌های پولدار مشهد بود در خاطرات این بزگوار نقل شده است که در وسط عملیات، لباس‌های خاکی او اتو کشیده بود و در جبهه به بچه خوش تیپ معروف شده بود، پدر نیز از اشخاص سرشناس مشهد به شمار می رفت با آن همه امکانات از جمله بورس تحصیلی و امکان ارتقا سطح جایگاه اجتماعی و.... او جبهه و شهادت را ترجیح داد و در روزی که قرار بود عملیات چهارم برای آزاد سازی خرمشهر اجرا شود به شهادت رسید و ما امروز چنین الگو‌هایی برای فتح خرمشهرهای کنونی می‌خواهیم.
استاد حوزه علمیه حضرت مهدی با اشاره به اینکه در عملیات‌ها رفتار برخی از فرماندهان خالی از اشتباه نبود و هم در عرصه‌های مختلف عملیاتی خطاهای تاکتیکی و استراتژیکی وجود داشت و هم در عرصه‌ی رفتاری، بعضی ار آنان کامل نبودند، بیان کرد: وقتی رهبر معظم انقلاب عنوان می‌کنند که خرمشهرهایی در پیش است به هیچ وجه منظور این نیست که همه‌ی افرادی که ذیل پرچم انقلاب فعالیت می‌کنند عاری از خطا هستند و اصلا منظور این نیست که در مسیر پیش روی انقلاب تا رساندن پرچم به صاحب اصلی آن حضرت حجت، راهی بدون سنگلاخ و خالی از سنگ ریزه است، بلکه راهی سخت و دشوار است و ممکن است اشتباهاتی اتفاق افتد، اما آنچه که در این مسیر مهم است، این است که به هدف بیندیشیم و اگر کسی بناست خرمشهرها را فتح کند باید به اندازه ی خود تلاش کند و مخلصانه در این مسیر قدم بردارد.
وی عنوان کرد: اگر کسی با این نیت به عرصه‌های فتح وارد شود، شکست‌های میانی یا به تعبیر مقام معظم رهبری همان ناکامی‌های مسیر راه، او را از طی مسیر تا رسیدن به مقصد ناامید نمی‌کند.
ابویسانی بیان کرد: هرکسی باید رفتار خود را در مسیر بندگی تنظیم کند؛ در خانواده جمهوری اسلامی شکست و برد با اعضا نیست بلکه با مجموعه‌ی نظام است و اگر کسی وظیفه خود را درست انجام دهد شکست معنا ندارد.
وی گفت: در مسیر پیشبرد اهداف نظام جمهوری اسلامی اولا انسان باید خود را دارای سهم بداند لذا با شرکت در انتخابات، افرادی را مناسب با آرمان‌های جمهوری اسلامی در تنگه‌های احد نظام بچیند، دوما شایسته سالاری متناسب با اهداف نظام باشد، سوما روشنگری و تبینی از گفتمان انقلاب در عرصه‌ی اجتماعی داشته باشیم و هرکس در عرصه‌ی مسئولیت خود، این بصیرت افزایی را نسبت به اندیشه‌هایی امام(ره) داشته باشد.
استاد حوزه حضرت مهدی با اشاره با فرموده‌ی دکتر بهشتی که گفتند دانشجو موذن جامعه است اگر موذن خواب بماند نماز جامعه قضا می‌شود، عنوان کرد: دانشجوها در دانشگاه‌های خود بصیرت افزایی نسبت به راه امام راحل داشته باشند؛ این ها سنگرهای میان راهی است اگر ما این سنگرها را درست معنا کنیم می‌توانیم ادعا کنیم که به عنوان دانشجوی طراز اول انقلاب در عرصه‌ی انقلاب در حال فعالیت هستیم.

captcha