ویژه برنامه گرامیداشت سالگرد فتح خرمشهر برگزار شد
کد خبر: 3603105
تاریخ انتشار : ۰۳ خرداد ۱۳۹۶ - ۲۰:۱۵
به همت بسبج دانشجویی دانشگاه فردوسی مشهد؛

ویژه برنامه گرامیداشت سالگرد فتح خرمشهر برگزار شد

گروه معارف: مراسم گرامیداشت سالروز آزادسازی خرمشهر با سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین حسین ابویسانی، استاد حوزه حضرت مهدی(عج) در دانشکده الهیات و معارف دانشگاه فردوسی مشهد برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، مراسم گرامیداشت سالروز آزادسازی خرمشهر، ظهر امروز، سوم خردادماه با سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین حسین ابویسانی، استاد حوزه حضرت مهدی(عج) و با حضور خانواده معظم شهیدان مدافع حرم، بختی، در تالار شیخ طوسی دانشکده الهیات و معارف دانشگاه فردوسی مشهد برگزار شد.
در این مراسم مادر شهیدان مصطفی، مرتضی و مجتبی بختی گفت: فرزندم مرتضی شهید انقلاب اسلامی است و دو پسر دیگرم شهید مدافع حرم هستند، شما جوانان نیز می‌توانید با ادامه دادن راه شهیدان، همانند مصطفی و مجتبی و مرتضی من باشید.
وی با بیان اینکه هرکسی با خواست خود و با کمک خداوند راهی را انتخاب می‌کند، فرزندان من هم راه شهادت را انتخاب کردند، اظهار کرد: در مورد نمازشان من تأکید نمی کردم بلکه آن ها به صورت خودجوش نماز اول وقتشان ترک نمی شد و نماز خواندن را از زمانی که هنوز به مدرسه نمی رفتند شروع کردند.
مادر شهیدان بختی ابراز کرد: من فقط الگوی آن ها بودم و آن ها در همه‌ی موارد به خود متکی بودند، مجتبی لیسانس حقوق رتبه ی یک دانشگاه داشت ولی مدافع حرم شدن را ترجیح داد.
وی بیان کرد: اگر این چنین افرادی برای پاسداری از نظام جمهوری اسلامی، راهی میدان های جنگ نشوند من و شما نمی توانیم راحت زندگی کنیم، آنان رفتند تا ما آسوده زندگی کنیم. خداوند هم عزیزترین افراد خانواده ی من را برای شهادت انتخاب کرد تا من را امتحان کند.
وی گفت: پسرهای من هنگام رفتن از من خواستند پشت سرشان آب نریزم چون معتقد بودند برای کسی آب می ریزند که بخواهند برگردد ولی گفتند رفتن ما که برگشتی ندارد و ما فقط شهادت می خواهیم.
این مادر شهید بیان کرد: به شما جوانان توصیه‌ای مادرانه می‌کنم، زینب وار و علی وار زندگی کنید و راه امام راحل و شهیدان را ادامه دهید.
در ادامه حجت الاسلام و المسلمین حسین ابویسانی، استاد مدرسه علمیه حضرت مهدی(عج) با تاکید بر اینکه دانشجوها باید در دانشگاه‌های خود بصیرت افزایی نسبت به راه امام راحل داشته باشند، گفت: این‌ها سنگرهای میان راهی است که اگر آن‌ها را درست معنا کنیم می‌توانیم ادعا کنیم به عنوان دانشجوی طراز اول انقلاب در حال فعالیت هستیم.
وی با بیان اینکه این ملت اگر پرچم اسلام و ایمان را برافراشته نگه دارد در همه‌ی خرمشهرها پیروز خواهند بود، اظهار کرد: نکاتی که مقام معظم رهبری در مورد پیشبرد آرمان‌ها و گفتمان‌های اسلامی مطرح کردند هشداری بود مبنی براینکه خرمشهرهایی در پیش داریم.
ابویسانی بیان کرد: هرکسی باید رفتار خود را در مسیر بندگی تنظیم کند؛ در خانواده جمهوری اسلامی شکست و برد با اعضا نیست بلکه با مجموعه‌ی نظام است و اگر کسی وظیفه خود را درست انجام دهد شکست معنا ندارد.
وی گفت: در مسیر پیشبرد اهداف نظام جمهوری اسلامی اولا انسان باید خود را دارای سهم بداند لذا با شرکت در انتخابات، افرادی را مناسب با آرمان‌های جمهوری اسلامی در تنگه‌های احد نظام بچیند، دوما شایسته سالاری متناسب با اهداف نظام باشد، سوما روشنگری و تبینی از گفتمان انقلاب در عرصه‌ی اجتماعی داشته باشیم و هرکس در عرصه‌ی مسئولیت خود، این بصیرت افزایی را نسبت به اندیشه‌هایی امام(ره) داشته باشد.
یادآور می‌شود، در پایان این برنامه از طرف دانشجویان دانشکده الهیات هدیه ای جهت یادبود به مادر شهیدان بختی اعطا شد.

captcha