بهره‌مندی 4 هزار کودک دچار سوءتغذیه لرستانی از سبد غذایی
کد خبر: 3603115
تاریخ انتشار : ۰۳ خرداد ۱۳۹۶ - ۲۰:۱۸
محمدی‌فارسانی خبرداد:

بهره‌مندی 4 هزار کودک دچار سوءتغذیه لرستانی از سبد غذایی

گروه اجتماعی: مدیرکل کمیته امداد لرستان گفت: کمیته امداد لرستان برای تهیه و توزیع سبد غذایی با هدف رفع سوء‌تغذیه هر کودک اقدام به اهدا 10 سبد غذایی به هر کودک به ارزش 29 میلیارد و 920 میلیون ریال کرده است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از لرستان، جاسم محمدی‌فارسانی، مدیر کمیته امداد استان لرستان امروز چهارشنبه، سوم خرداد در جمع خبرنگاران با بیان این‌که بسیاری از مشکلات و بیماری‌های کودکان ناشی از سوءتغذیه است، گفت: کمیته امداد  در این زمینه با توزیع سبد غذایی برای تأمین بخشی از نیازهای غذایی کودکان کمتر از شش سال دچار سوء تغذیه، گام برداشته است.
وی با اشاره به این‌که حفظ سلامت مددجویان به‌ویژه کودکان دچار سوءتغذیه یکی از برنامه‌های مهم کمیته امداد است، افزود: کمیته امداد استان لرستان برای تهیه و توزیع سبد غذایی با هدف رفع سوء تغذیه هر کودک اقدام به اهدا 10 سبد غذایی به هر کودک به ارزش 29 میلیارد و 920 میلیون ریال کرده است.
محمدی‌فارسانی ادامه داد: توزیع سبد غذایی برای کودکان مبتلا به سوءتغذیه خانوارها با حضور والدین آنها و با هماهنگی مرکز بهداشت هر شهرستان انجام می‌شود.
مدیرکل کمیته امداد استان لرستان با بیان این‌که  ارزش هر سبد غذایی 74 هزار و800 تومان است، اظهار کرد: سبد غذایی به کودکانی تعلق می‌گیرد که دچار اختلال رشد یا سوءتغذیه هستند و بر اساس ارزیابی حمایتی توسط کمیته امداد عدم تمکن مالی و استحقاق وی نیز به اثبات رسیده باشد.
وی گروه هدف در طرح تغذیه کودکان را  محدوده سنی شش ماه تا کمتر از شش سال عنوان کرد و افزود: هر کودک به محض ورود به طرح و بهره‌مندی از آن باید حداقل طی دو دوره شش ماهه (مجموعا یک سال)تحت پوشش طرح بوده تا مراتب پایش رشد آن به‌صورت کامل انجام و شرایط رفع سوءتغذیه وی با تأیید مراکز بهداشتی، درمانی(پس از مهلت یک ساله) محرز شود.
captcha