شهدای مدافع حرم جایگاه والاتری از شهدای دفاع مقدس دارند
کد خبر: 3603124
تاریخ انتشار : ۰۳ خرداد ۱۳۹۶ - ۲۲:۱۵
صلاحی:

شهدای مدافع حرم جایگاه والاتری از شهدای دفاع مقدس دارند

گروه جامعه: رئیس سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران در آیین اختتامیه جشنواره «جوشن»، با اشاره به اینکه جایگاه شهدای مدافع حرم از شهدای دفاع مقدس بالاتر است گفت: امروز کسی به رزمندگان ما تکلیف نمی‎کند و ما نمی‎دانیم شهدا چه حقی بر گردن ما دارند لذا باید حداقل با زبان و قلم حق آنها را ادا کنیم.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، آیین اختتامیه نخستین جشنواره «جوشن»، جشنواره رسانه‌ای شهدای دفاع از حرم و جبهه مقاومت، عصر امروز چهارشنبه، سوم خرداد ماه، همزمان با سالروز آزادسازی خرمشهر و روز مقاومت، ایثار و پیروزی با حضور محمود صلاحی، رئیس سازمان فرهنگی ـ هنری شهرداری تهران، حجت الاسلام حسن ناصری پور، معاون فرهنگی این سازمان، بهزاد تیمورپور، رئیس فرهنگسرای رسانه و شبکه های اجتماعی، حجت الاسلام سیدمحمود دعایی، مدیر مسئول روزنامه اطلاعات، وهب همدانی فرزند شهید حسین همدانی و جمعی در سالن اجتماعات فرهنگسرای اندیشه برگزار شد.

تیمور پور، دبیر جشنواره جوشن در ابتدای این مراسم با اشاره به اینکه مدافعان حرم عاشقانه کاری حسینی کردند، گفت: به پدیدارآوردندگان هنری، رزمندگان ارزشی و معناگریان واژگان ایثار و فرهنگی که در جشنواره فرهنگی مدافعان حرم پاسخ مثبت دادند و آثار خوبی را ارسال کردند سلام و عرض ادب داریم.

وی افزود: از حامیان این جشنواره و هنرمندان عزیز تشکر می‎کنیم. امیدواریم سال آینده این جشنواره با کمیت و کیفیت بالاتری اجرا شود.

به گزارش ایکنا بعد از سخنان تیمورپور، محمود صلاحی، رئیس سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران ضمن تبریک سالروز آزادسازی خرمشهر، اظهار کرد: امام خمینی زمانی که جمله «خرمشهر را خدا آزاد کرد»، بیان کردند، بدون جهت نبود؛ بلکه از روی فکر و تدبر بود؛ چراکه در هیچ ارتشی از دنیا مرسوم نیست پس از یک عملیات بزرگ، عملیات دیگری شکل گیرد.

صلاحی در ادامه گفت: عملیات فتح المبین با گستردگی زیاد انجام شد و بعد از آن عملیات طریق القدس شکل گرفت و این رمز صحبت امام خمینی (ره) بود که خدا خرمشهر را آزاد کرد، چراکه به لحاظ تحلیلی این پیروزی کاری فراتر از توان رزمندگان ما بود.

وی ادامه داد: شیوخ عرب نشین منطقه، ۸ سال به صدام کمک کردند تا در برابر ملت ایران جنگ کند. در همه جنگ کشورها طرفین جنگ متکی بر ابرقدرت‏‌ها بودند؛ تنها جنگی که چند ابرقدرت پشتوانه آن بودند حمله صدام به کشور ما بود.

رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران افزود: آن روز ما برای خرید یک محموله سیم خاردار مشکل داشتیم و این نشان می‎دهد کشور در آن روزها و قبل از انقلاب قابلیت تولید یک سیم خاردار را هم نداشته است؛ اما امروز به برکت امام(ره) و انقلاب موشک نقطه زن تولید می‎کنیم.

صلاحی با اشاره به پشتوانه رژیم بعثی عراق در خرمشهر، بیان کرد: زاغه‎های که عراقی‎ها در خرمشهر طراحی کرده بودند برای یک سال در محاصره بودن آن‎ها کافی بود. یک روز مانده به آزادسازی خرمشهر از سه محور عملیات آغاز شد و شهید ناصر کاظمی اعلام کرد که در حال وارد شدن به شهر هستیم و کسی این حرف را باور نمی‎کرد؛ بعد از ۲ ساعت شهید کاظمی وارد شهر شد و ۱۵ هزار عراقی تسلیم نیروهای ما شدند.

وی با تاکید بر اینکه جملات امام خمینی (ره) حکمت داشت، اظهار کرد: صدام بارها گفت اگر خرمشهر را آزاد کردید ما کلید بصره را خواهیم داد، اما دروغ گفت و هیچگاه این کار را نکرد. ما در هر قراردادی که به دشمن اعتماد کردیم آنها ثابت کردند برعهدشان بی‎وفا هستند.

رئیس سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران بیان کرد: جایگاه شهدای مدافعان حرم از شهدای دفاع مقدس بالاتر است چون امام خمینی(ره) در دفاع مقدس به رزمندگان تکلیف می‎کردند، اما امروز کسی به رزمندگان ما تکلیف نمی‎کرد.

صلاحی گفت: داعش به انسانیت و میراث فرهنگی و همه آنچه در دنیا وجود دارد ضرر رسانده است؛ بدتر از داعش چیزی وجود ندارد و مدافعان حرم مقابل این‎ها ایستادند؛ اینکار با بخش‎نامه و مذاکره درست نمی‎شود و آنها جلوی دشمنان اسلام را گرفتند.

وی با بیان اینکه شهدای مدافع حرم بار همه ایرانیان را به دوش کشیدند، تصریح کرد: جایگاه شهدای مدافع حرم جایگاه بسیار بالایی است؛ شهید همدانی جواز شهادت را در جیب داشت و به سمت سوریه رفت. ما نمی‎دانیم شهدا چه حقی بر گردن ما دارند و ما باید حداقل با زبان و قلم حق آنها را ادا کنیم.
captcha