اقدامات آل خلیفه، آن‌ها را به سرنوشت صدام مبتلا می‌کند
کد خبر: 3603320
تاریخ انتشار : ۰۵ خرداد ۱۳۹۶ - ۲۰:۰۰

اقدامات آل خلیفه، آن‌ها را به سرنوشت صدام مبتلا می‌کند

گروه شهرستان‌ها: خطیب جمعه کاشمر، اقدامات آل خلیفه در بحرین را به نفع آن‌ها ندانست و عنوان کرد: بدون شک اقدامات آل خلیفه، آنان را به سرنوشت صدام و دیگر ستمگران مبتلا خواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، حجت‌الاسلام سید کاظم طباطبایی، خطیب جمعه کاشمر، در خطبه‌های عبادی ـ سیاسی این هفته شهر کاشمر با اشاره به اینکه ماه خدا همراه با برکت، رحمت و مغفرت به‌سوی ما می‌آید، عنوان کرد: رمضان ماهی است که در آن به مهمانی خدا دعوت شده‌ایم.
طباطبایی با اعلام اینکه ویژگی‌های ماه مبارک رمضان را هیچ‌یک از ماه‌های دیگر ندارد به طوری‌که از این ماه به‌عنوان شهرالله، نام برده شده است، افزود: خداوند در هیچ ماهی کسی را میهمان نکرده اما در ماه مبارک میهمان خداوند متعال هستیم.
وی بیان کرد: نه تنها نباید به‌سادگی برکات این ماه را از دست داد بلکه باید حرمت این ماه را نگه داشت.
خطیب جمعه کاشمر در ادامه به رابطه ماه مبارک رمضان با سبک زندگی اسلامی اشاره کرد و گفت: در ماه مبارک رمضان یکی از روش‌های سبک زندگی اسلامی این است که حرمت این ماه را حفظ کرده و به شعائر دینی احترام بگذاریم.
وی با بیان اینکه اگر کسی نمی‌تواند روزه بگیرد، حداقل تظاهر به روزه‌خواری نکند و از گناه پرهیز کند، عنوان کرد: در این ماه فقط امتناع از خوردن و آشامیدن ملاک نیست بلکه باید از دروغ، غیبت، دشنام دادن، آزار و اذیت دیگران نیز دوری کرد.
حجت‌الاسلام طباطبایی، صدقه دادن، انفاق و روزه را تمرین تقوا دانست و بیان کرد: باید مراقب بود تسلیم هوای نفس نشویم.
وی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار کرد: در ماه مبارک رمضان باید خود را برای تمرین بزرگ و پرهیز از گناه و معصیت و نزدیک کردن به خدا آماده کنیم.
امام جمعه کاشمر هم‌چنین با تقدیر از ملت شریف، نجیب و فهیم انقلابی و بزرگ ایران و شهروندان منطقه ترشیز برای حضور در انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا افزود: با این حضور پرشور یک پیروزی بزرگی را به ارمغان آوردید.
وی با بیان اینکه همان‌گونه که رهبر معظم انقلاب فرمودند پیروز اصلی این عرصه، ملت ایران هستند و دشمنان به اعجاب افتاده و عقب‌نشینی کرده‌اند، بیان کرد: حضور بیش از 40 میلیون نفر در پای صندوق‌های رأی تحسین‌برانگیز است.
خطیب جمعه کاشمر با اشاره به اینکه ملتی به عظمت مردم ایران اسلامی در دنیا وجود ندارد و الگوی ملت‌های جهان هستند، بر احترام به رأی مردم بعد از انتخابات تأکید کرد و افزود: رئیس‌جمهور منتخب رئیس‌جمهور همه ملت هست.
وی با تأکید بر پرهیز از دعواها، تخریب، کینه‌توزی و تهمت عنوان کرد: ما دشمنان قسم‌خورده داریم لذا نباید دشمن یکدیگر باشیم بلکه باید برای داشتن ایرانی آباد، دولت را کمک کنیم و در کنار دولت منتخب مردم به تلاش و کوشش بپردازیم.
حجت‌الاسلام طباطبایی با اعلام اینکه اگر نقدی هم داریم، باید دلسوزانه و منطقی باشد، ایجاد تنش، دشمنی بین اقشار و جناح‌ها و توهین از ناحیه هر کسی که باشد را قابل قبول ندانست و افزود: امروز روز آرامش است.
وی با بیان اینکه در شرایطی که جهان به کشور چشم دوخته، نیازمند تفاهم، عشق و مهرورزی هستیم، گفت: هرگونه تلاشی که صورت می‌گیرد، برای انقلاب و نظام است.
وی در ادامه به جنایت‌های رژیم آل خلیفه در بحرین اشاره کرد و افزود: این رژیم با تصمیم ظالمانه خود نسبت به عالم مظلوم و بزرگ آیت‌الله شیخ عیسی قاسم که حرکتش در راستای رضای خداوند هست، نفرت و انزجار مردم بحرین و مسلمانان را برانگیخته است.
حجت‌الاسلام طباطبایی این اقدامات را به نفع آل خلیفه ندانست و عنوان کرد: بدون شک این کارها آنان را به سرنوشت صدام و دیگر ستمگران مبتلا خواهد کرد.
وی در ادامه به حادثه تروریستی که در منچستر انگلیس اتفاق افتاد اشاره کرد و گفت: هرچند عده‌ای گمان می‌کنند اگر در انگلیس انفجاری صورت بگیرد و عده‌ای کشته شوند ما خوشحال می‌شویم اما این تفکرشان نشان می‌دهد که مردم و نظام ایران اسلامی را نشناخته‌اند.
خطیب جمعه کاشمر با بیان اینکه هر چند این اقدام را محکوم می‌کنیم اما باید از خود انگلیس پرسید که چه کسانی این گروهک خون‌ریز و ظالم تروریست داعش را درست کرده‌ است، بیان کرد: خود انگلیس هم در این جنایت شریک است.
وی با بیان اینکه هر انسان بی‌گناهی چه مسلمان و چه افراد دیگر توسط تروریست‌ها کشته شود از نظر ما محکوم است، افزود: استکبار، عاملان اصلی جنایت‌ها هستند.

captcha